Ντουέτα και σόλο στο 15ο Φεστιβάλ Καλαμάτας

Ντουέτα και σόλο στο 15ο Φεστιβάλ Καλαμάτας

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΚΡΙΤΙΚΗ. «Αερογραμμές» («Air Lines») πρότεινε η Εα Σόλα, Γαλλίδα βιετναμέζικης καταγωγής. Μια «πολιτική περφόρμανς» (γιατί υπάρχει προφανώς κι αυτή) που περιείχε αποσπάσματα από ένα συγκλονιστικό κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ του Ντανιέλ Γκρανκλεμάν «Οι μάρτυρες του Κόλπου του Αντεν» – Αφρικανοί λαθρομετανάστες που οι σύγχρονοι λαθρέμποροι κάπου προς τα εμάς μεταφέρουν, με εικόνες και από παραγκουπόλεις/καταυλισμούς (βλέπε και Πάτρα). Ανεμιστήρες που δημιουργούσαν ατέρμονα κύματα με μακρόστενα διάφανα πλαστικά, πίσω υπήρχε βίντεο με τα ονόματα των περισσοτέρων κρατών -γνωστών και μη- της υδρογείου (μεταξύ τους και μια «Macedoine»!), ενώ σημαίες ανεδύοντο από τα κύματα (της Ε.Ε., των ΗΠΑ, της Κίνας, της Τουρκίας) και μετά καταβαραθρώνονταν. Πιο επίκαιρο παρά ποτέ ήταν αυτό το σχεδόν ωριαίο μανιφέστο, αλλά παρατραβούσε και τελικά η καταγγελία γινόταν κραυγαλέα από την επανάληψη και τη διάρκεια. Η «μουσική σύνθεση» (ακαταλόγιαστος αέρας και θύελλα) έβγαινε από το λάπτοπ του Νγκουέν Ξουάν Σον στο πλάι. (Πολυκλαδικό Λύκειο 17/7).

Ενας φίλος ήρθε απόψε απ’ τα παλιά, θα λέγαμε, για τον Ξαβιέ Λε Ρουά που σπούδασε αρχικά βιοχημεία για να ξεκινήσει πολύ αργότερα, στα 20-τόσα του τον χορό και να πρωτοπαρουσιάσει στα 30-τόσα του τα πρώτα έργα του. Το «Self Unfinished» (1998) αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά του σόλο.

Δεν έχω δει κανένα άλλο, πέρα από αυτό το περίφημο «Αυτο-Ατελής», και τούτο πάλι το 2003 στο πάντα -και τόσο- πολύτιμο Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας «μας». Πολύ κρίμα γιατί θα ήθελα και κάτι άλλο! Ο Λε Ρουά θεωρήθηκε ως μια καθοριστική παρουσία στη διαμόρφωση του σύγχρονου ευρωπαϊκού ρεύματος που καταγράφεται συχνά-πυκνά ως «conceptual dance» (εννοιακός χορός). Ο ίδιος δεν συμφωνεί καθώς θεωρεί το «εννοιακό» ως μια στεγνή εγκεφαλική διαδικασία, μακράν της σωματικής έρευνας, και είναι όρος πολύ «γενικευτικός».

Γεγονός είναι ότι πολύ έλαβαν τον χαρακτηρισμό του conceptual, όμως πόσοι έχουν την έμπνευση, την αμεσότητα, την πρωτοτυπία, τη γενικότερη επιδεικτική γοητεία που σε κάνουν να μένεις με το στόμα ανοιχτό, έστω κι αν έχεις γοητευτεί με το θέαμα 3 φορές στο όχι και τόσο απόμακρο παρελθόν; (ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας 26/7).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή