ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Βραδιά Οσκαρ με πούπουλα και διαμάντια

Το κόκκινο χαλί των Οσκαρ. Χωρίς την Μπιορκ ντυμένη κύκνο, τη Σερ σχεδόν γυμνή, την Γκουίνεθ κουκλίτσα με τα ροζ… Μία ακόμη απονομή, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, που βασίστηκε περισσότερο στις στυλιστικές επιλογές, στο παζάρι των εντυπώσεων, στο παραδοσιακό φλερτ με τα ιστορικά ατελιέ και στους οίκους κοσμημάτων.

Τι θα θυμόμαστε, λοιπόν, από το 2011 εκτός από τον «Λόγο του Βασιλιά», τον Κόλιν Φερθ, τη Νάταλι Πόρτμαν και τον «Κυνόδοντα» με τους εκπροσώπους του, που μπορεί να μην απέσπασε Οσκαρ, αλλά σύμφωνα με το The Huffington Post, ήταν στους 20 πιο καλοντυμένους της βραδιάς, με Ermenegildo Ζegna;

Η παρέλαση των σταρ ήταν διαφορετική στο Kodak Theatre και μετά, στο καθιερωμένο πλέον πάρτι του Vanity Fair και του Ελτον Τζον. Το καλύτερο fashion statement, η πιο έξυπνη δήλωση μόδας, ήταν της 14χρονης ηθοποιού Χέιλι Στάινφελντ, που δεν μεταμορφώθηκε σε μικρομέγαλο, όπως παλιότερα η Αννα Πάκουιν, φόρεσε το υπέροχο ροζ, μπαλαρινέ φόρεμα, σαν μπομπονιέρα, με το απαραίτητο πασπάλισμα από ασημόσκονη κι ενώ στα Οσκαρ πήγε με γοβάκια, στο πάρτι μετά δεν άλλαξε φόρεμα, πρόσθεσε μόνο τα κόκκινα αθλητικά της. Σούπερ.

Το Λος Αντζελες ξέρει να στήνει πασαρέλα. Μια φορά τον χρόνο, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο συγκεκριμένο χαλί, στους πιο φωτογενείς σταρ, που δεν αρνούνται να διαφημίσουν εκείνους που τους πρότειναν οι στυλίστες τους ή απλώς τους ντιζάινερ που τους πρόσφεραν το καλύτερο deal. Η Νικόλ Κίντμαν, με υψηλή ραπτική Κριστιάν Ντιόρ και διαμαντένιο περιδέραιο Fred Leighton 150 καρατίων, θύμιζε για μία ακόμη φορά κέρινο ομοίωμα κι ας αποτελούσε μέχρι πρότινος μούσα του στυλ. Η μόνη λεπτομέρεια που ξεχώριζε ήταν οι peep-toe γόβες του Pierre Hardy σε έντονο κόκκινο που ξεπρόβαλλαν από τη μάξι δημιουργία, η οποία, όμως, δεν την κολάκευε ιδιαίτερα.

Αλλά και η Ρις Γουίδερσπουν με την αλογοουρά-ποστίς και το Giorgio Armani Prive πέρασε μάλλον απαρατήρητη, που είναι μάλλον δύσκολο να το πετύχεις στα Οσκαρ, αλλά η νικήτρια του κόκκινου χαλιού ήταν για μία ακόμη φορά η Κέιτ Μπλάνσετ, με ένα λιλά Givenchy από τη συλλογή υψηλής ραπτικής με κίτρινες λεπτομέρειες και κοσμήματα Van Cleef &Αrpels.

Η Σάντρα Μπούλοκ επέλεξε Βέρα Γουάνγκ, με κοσμήματα Χάρι Γουίνστον, όμως το φόρεμα ήταν τόσο κόκκινο που δεν ξεχώριζε ιδιαίτερα από το χαλί. Την ίδια απόχρωση διάλεξε και η παρουσιάστρια της βραδιάς, Αν Χάθαγουεϊ, η οποία, όμως, φόρεσε κι ένα ταξίντο με ψηλοτάκουνες γόβες για την ανατροπή, στη διάρκεια του σόου, καθώς άλλαξε 8 φορές. Ο Βαλεντίνο, που βρέθηκε και στην απονομή για να δει τη νέα μούσα του από κοντά -ακόμη κι αν ο ίδιος έχει αποσυρθεί από το παιχνίδι της μόδας-, της έδωσε ένα χαρακτηριστικό φόρεμα από το ατελιέ του, vintage και να… καίει. Κι επειδή τα διαμάντια είναι ο καλύτερος φίλος κάθε κοριτσιού, φόρεσε και Τifffany&Co.

Είδαμε την Πενέλοπε Κρουζ με τον Χαβιέ Μπαρδέμ με L’Wren Scott (σχεδιάστρια που εμφανίστηκε στο πλευρό του Μικ Τζάγκερ) με φλόγες από παγέτα και κοσμήματα Chopard, υπερβολικά καλλίγραμμη για γυναίκα που έχει μόλις γεννήσει. Η Σελίν Ντιόν μετά τα δίδυμα ήταν ακόμη πιο αδύνατη. Τι άγχος κι αυτό. Η Χίλαρι Γουόνκ προτίμησε να υποδυθεί τη βασίλισσα της ντίσκο με στράπλες ασημί φόρεμα με πούπουλα Gucci Premiere, που δεν της πήγαινε και τόσο όμως. Καλύτερες εντυπώσεις άφησε η Γκουίνεθ Πάλτροου, με ένα ίσιο φόρεμα από τον Κάλβιν Κλάιν και κοσμήματα του οίκου Louis Vuitton για να μην αφήσει κανένα παραπονεμένο.

Εξαιρετική επιλογή για την Ανέτ Μπένινγκ το φόρεμα Naeem Khan, σε στυλ αρ ντεκό. Χάλι Μπέρι και Χάιλι Στάινφελντ με Marchesa, Μισέλ Γουίλιαμς με υψηλή ραπτική Chanel, Σκάρλετ Γιόχανσον με δαντέλα και Dolce&Gabbana. Ποιες κράτησαν τα ρούχα, τα κοσμήματα, τα αξεσουάρ και την επόμενη ημέρα και ποιες χρειάστηκε να τα επιστρέψουν; Πάλι καλά που τα All Star δεν ήταν δανεικά.