Μουσικη προθηκη

1' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Massenet, Werther: Villazon, Koch, Pappano, DG 477 9340

Ορισμένα κορυφαία έργα της γερμανικής λογοτεχνίας κατέκτησαν τον χώρο του λυρικού θεάτρου έχοντας μελοποιηθεί από Γάλλους. Αυτή είναι η περίπτωση του «Φάουστ» που έγινε κυρίως γνωστός στην εκδοχή του Γκουνό, αλλά και του «Βέρθερου» που μελοποιήθηκε από τον Μασνέ. Η όπερα αυτή βασίζεται στο διάσημο επιστολογραφικό μυθιστόρημα του Γκαίτε, που γνώρισε τεράστια επιτυχία, μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και επηρέασε από τα ήθη ώς τη μόδα της εποχής.

Οπως ο οπερατικός «Φάουστ» έτσι και ο «Βέρθερος» ακολουθεί τους δικούς του κανόνες, παίρνοντας ουσιαστικές αποστάσεις από το πρωτότυπο. Μετριάζοντας τη μοναξιά του Βέρθερου, δίνει ρομαντικές διαστάσεις στον ανέλπιδο έρωτά του για τη Λότε/Σαρλότ, που στην όπερα τον αγαπά επίσης. Διατηρεί τη σύγκρουση με τον περίγυρο και τις κοινωνικές συμβάσεις, αλλά αφήνει κατά μέρος τις φιλοσοφικές αναζητήσεις. Ο Μασνέ σκιαγράφησε με επιτυχία τον ποιητικό χαρακτήρα ενός ιδεαλιστή Βέρθερου και μιας παγιδευμένης Σαρλότ.

Το έργο έχει ευτυχήσει δισκογραφικά, καθώς αρκετοί άξιοι τενόροι θέλησαν να αναμετρηθούν με τον κεντρικό χαρακτήρα. Η πιο πρόσφατη ηχογράφηση αποτελεί καταγραφή παράστασης της Βασιλικής Οπερας του Κόβεντ Γκάρντεν, που πραγματοποιήθηκε το 2011. Πρωταγωνιστεί ο Μεξικανός Ρολάντο Βιγιασόν, που μετά από σοβαρή φωνητική κρίση επέστρεψε με επιτυχία πάλι στα λυρικά θέατρα. Ο Βέρθερός του μοιάζει να υποφέρει περισσότερο από κάθε άλλον της δισκογραφίας, είναι ευάλωτος και ονειροπόλος αλλά, επίσης, εξαιρετικά καλοτραγουδισμένος. Πλάι του ακούγεται η Γαλλίδα μεσόφωνος Ζοφί Κος, που αποδίδει πειστικά την εσωτερική πάλη της Σαρλότ. Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι πλαισιώνεται άξια από την Ερι Νακαμούρα (Ζοφί) και τον Αουντούν Ιβέρσεν (Αλμπέρ), ενώ ο Αντόνιο Παπάνο διασφαλίζει τη θεατρικότητα της ερμηνείας και την ένταση του δράματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή