Νέες εκδόσεις

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΡΤΟΥΡΟ ΠΕΡΕΘ – ΡΕΒΕΡΤΕ

Το κίτρινο γιλέκο

μετ. Δημήτρης Δημουλάς

εκδ. Πατάκη σελ. 362

Οταν η ερωμένη του Ντιέγο Αλατρίστε είναι και ερωμένη του βασιλιά, τα πράγματα περιπλέκονται. «Μου ήταν βέβαια αδύνατο να φανταστώ, ομολογεί ο ήρωας, μέχρι ποιου σημείου η Μαρία δε Κάστρο θα περιέπλεκε τη ζωή τη δική μου και του κυρίου μου, εκθέτοντάς μας και τους δύο σε σοβαρότατο κίνδυνο. Για να μη μιλήσω για το στέμμα του κυρίου μας, που εκείνες τις μέρες κρεμόταν κυριολεκτικά από μια κλωστή. Ολα αυτά σκοπεύω να διηγηθώ στη νέα τούτη περιπέτεια, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει τρέλα στην οποία να μην μπορεί να οδηγηθεί ο άνθρωπος, άβυσσος στην οποία να μην μπορεί να πέσει».

RΑΙΝΕR MARIA RΙLΚΕ

Κισμέτ

Δεκατρείς ιστορίες αγάπης

μετ. Μαρία Τοπάλη

εκδ. Νεφέλη σελ. 160 – 12,50 ευρώ

Σύντομες αφηγήσεις για τα πάθη και τα άνθη του έρωτα, ιστορίες γραμμένες στην καμπή του 19ου προς τον 20ό αιώνα. Τις έγραψε ο μετέπειτα οικουμενικός ποιητής, την πρώτη στα δεκαεννέα του και την τελευταία στα είκοσι πέντε του χρόνια. Στην αρχή διστακτικός, έμφοβος απέναντι στο πάθος και στον πόθο. Αργότερα ελευθερωμένος, έτοιμος να υπερασπιστεί την αυτοδιάθεση και την περιπέτεια. Να οφείλεται η γνωριμία και ο δεσμός του με τη Λου Αντρέας-Σαλομέ και η ραγδαία ωρίμαση που μεσολάβησε;

ΜΙΡΤΣΕΑ ΚΑΡΤΑΡΕΣΚΟΥ

Γιατί αγαπάμε τις γυναίκες

μετ. Πάνος Απαλίδης

εκδ. Αλλότροπο σελ. 214

«Επειδή από αυτές βγήκαμε και σε αυτές επιστρέφουμε και το μυαλό μας περιστρέφεται σαν ένας βαρύς πλανήτης, πάντα και για πάντα, μόνο γύρω από αυτές». Στις είκοσι μία ιστορίες του Μίρτσεα Καρταρέσκου δεσπόζει η γυναικεία παρουσία. Εχοντας μια φανταστική υπόσταση εγγενώς ποιητική, η Γυναίκα, άλλοτε τρυφερή, ερωτική και αισθησιακή, άλλοτε απόκοσμη, μεταφυσική και ονειρική, συνιστά την υπέρτατη εμμονή για το ανδρικό φύλο αλλά και για το «φύλο» του κόσμου. Γεννημένος το 1956 στο Βουκουρέστι, ο Μίρτσεα Καρταρέσκου υπήρξε αρκετές φορές υποψήφιος για το Βραβείο Νομπέλ Λογοτεχνίας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΑΝΤΡΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

Ισμαήλ

εκδ. Κέδρος σελ. 74

Η παράδοξη ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν Κούρδο μετανάστη και μια κοπέλα που ζει στην Αθήνα του σήμερα γίνεται η αφορμή να ξετυλιχτεί ένα σύγχρονο αλληγορικό παραμύθι για τον έρωτα, τις σχέσεις, τη γυναικεία δύναμη. Η ηρωίδα κατοικεί ανάμεσα σε δύο παράλληλους κόσμους: στο όνειρο και στην πραγματικότητα. Στο Περιβόλι της Αβαλον, στον Κήπο των Ονείρων της, κάτω απ’ το φως του φεγγαριού, στους σκονισμένους δρόμους της δικής της, καθημερινής Αθήνας. Κάπου εκεί αναζητεί το όνειρο της αγάπης και τελικά βρίσκει τον ίδιο της τον εαυτό.

ΜΕΛΕΤΗ

ΕΛΕΝΗ ΠΟΛΙΤΟΥ – ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΥ

Ωσάν χαράς ιδέα

Η ποιητική γραμματική του Ανδρέα Κάλβου

εκδ. Gutenberg σελ. 228

Με αφετηρία την έννοια «γραμματική της ποίησης» του Roman Jakobson αλλά και την οξυδερκή παρατήρηση του Παλαμά ότι ο Κάλβος με «τα περί την γλώσσαν ολισθήματά» του «υπερπηδά την γραμματικήν και λησμονεί το συντακτικόν», εξετάζονται ορισμένες ιδιόρρυθμες εκφορές του ποιητικού λόγου των «Ωδών». Οι επιλογές και οι διατυπώσεις αυτές, που κλιμακώνονται από την απλή ανατροπή της ομαλής συντακτικής σειράς των όρων μιας φράσης ή πρότασης έως την πρόδηλη αντιγραμματικότητα, αποτελούν με τη συχνότητα της εμφάνισής τους χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ποιητικής γραμματικής του Κάλβου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή