ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

1' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε ένα από τα παλαιότερα μουσεία της Γερμανίας, ανακαινισμένο και λαμπρό, στο Staedel Museum της Φρανκφούρτης, παρουσιάζεται έως τις 26 Μαΐου μία έκθεση που μας οδηγεί στην καρδιά του νεοκλασικισμού. Είναι η έκθεση «Beauty and Revolution», που συγκεντρώνει πάνω από 100 έργα της περιόδου 1770-1820 και μας αποκαλύπτει αυτό το ρεύμα των ιδεών, της φόρμας και του στυλ, θρυμματισμένο σε παρακλάδια και επιρροές.

Η Φρανκφούρτη, με τον βαθύτατο αστικό πυρήνα της (εκεί ιδρύθηκε ένα από τα πρώτα χρηματιστήρια της Ευρώπης) και τους πλούσιους αστούς της, ευτύχησε να έχει αποκτήσει τη συλλογή έργων τέχνης του τραπεζίτη Γιόχαν Φρίντριχ Στέντελ, ο οποίος με τη διαθήκη του, το 1815, όρισε τη δημιουργία ανεξάρτητου μουσείου. Από τον 19ο αιώνα, το Μουσείο Staedel αναπτύχθηκε και προς την εκπαίδευση νέων καλλιτεχνών, σταδιακά περιέλαβε και τη συλλογή της Δημοτικής Πινακοθήκης και έφτασε να είναι ένα δυναμικό μουσείο με σχεδόν 3.000 πίνακες ζωγραφικής, 600 γλυπτά και χιλιάδες σχέδια και φωτογραφίες.

Με την έκθεση αυτή, στη Γερμανία, όπου κατά πολλούς γεννήθηκε η ίδια η ιδέα του νεοκλασικισμού στα μέσα του 18ου αιώνα, επαναπροσδιορίζεται η σύγχρονη ματιά πάνω στο κλασικό ιδεώδες όπως το αντιλήφθηκε η εποχή του Διαφωτισμού, του Ρομαντισμού, της Ελληνικής Αναβίωσης, των επαναστάσεων και της αστικής ανάπτυξης. Υπάρχουν έργα Νταβίντ και Ενγκρ δίπλα σε άλλους μεγάλους από διάφορες χώρες όπου διαδόθηκε ο νεοκλασικισμός.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκαλεί η αντιπαράθεση δύο εμβληματικών γλυπτών της θεάς Ηβης. Το διάσημο γλυπτό του Antonio Canova (1796), που ήρθε από το Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης, και το αντίστοιχο του διάσημου Δανού Bertel Thorvaldsen (1806) που ήρθε από την Κοπεγχάγη. Εχουν μελετηθεί συνδυαστικά κατά κόρον, αλλά για πρώτη φορά θα συνυπάρξουν στην ίδια αίθουσα. (www.staedelmuseum.de)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή