Αισιόδοξη βραδιά με ισπανικό χρώμα

Αισιόδοξη βραδιά με ισπανικό χρώμα

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιτυχημένη υπήρξε η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 15 Μαρτίου στην αίθουσα «Χρήστος Δ. Λαμπράκης». Στην αισιόδοξη αίσθηση που άφησε η βραδιά, συνεισέφεραν εξίσου τα έργα του προγράμματος, ο υπέροχος νεαρός Ισπανός βιολιστής Ρουμπέν Μεντόθα και ο αρχιμουσικός Λουκάς Καρυτινός, ο οποίος διηύθυνε την ορχήστρα.

Η συναυλία, η τέταρτη του κύκλου «Ισπανία», ξεκίνησε με την ανάλαφρη και φωτεινή απόδοση της εισαγωγής από την όπερα «Οι ευτυχισμένοι σκλάβοι» (1819) του Αριάγα, έργο που απηχεί τη γοητεία που ασκούσε ο μουσουλμανικός κόσμος στη Δύση και η οποία αποτυπώθηκε, ανάμεσα σε άλλα, σε διάσημες όπερες του Ροσίνι, όπως η «Ιταλίδα στο Αλγέρι» (1813) και ο «Τούρκος στην Ιταλία» (1814).Ακολούθησε η «Ισπανική συμφωνία» για βιολί και ορχήστρα του Εντουάρ Λαλό. Ο μόλις 24χρονος Μεντόθα εξέπληξε ευχάριστα με την εντυπωσιακή σιγουριά του, τη δεξιοτεχνική επάρκεια, αλλά επίσης τον ωραίο, γεμάτο, ισχυρό ήχο του. Η μουσικότητά του υπήρξε αξιόπιστος οδηγός, έστω και αν, σημειακά, δεν τον βοήθησε να χειριστεί εκφραστικά τα δεξιοτεχνικά αραβουργήματα του τρίτου μέρους. Στο πλευρό του, ο Καρυτινός και η ορχήστρα στήριξαν τον βιολιστή και πάλλονταν μαζί του.

Το δεύτερο μέρος ξεκίνησε με τη θαυμάσια μουσική μπαλέτου από τον «Δον Χουάν» του Γκλουκ.

Είναι προφανές πως ο στρογγυλός ήχος των οργάνων μιας σύγχρονης ορχήστρας δεν μπορεί να αποδώσει τις εντάσεις και τις αιχμές της μουσικής όπως θα το επιτύγχανε ένα σύνολο με ιστορικά ή αντίγραφα ιστορικών οργάνων. Ενδεικτικά, η έντονα δραματική μουσική του

τέλους, όπου ο ακόλαστος τιμωρείται βυθιζόμενος στην Κόλαση, χρειάζεται πνευστά με οξύτητα και έγχορδα με συμπαγή, διεισδυτικό ήχο, προκειμένου να αποδοθεί

η συνταρακτική γραφή. Με μεγάλη εμπειρία στο λυρικό θέατρο, ο Καρυτινός πέτυχε το επιθυμητό, όσο του επέτρεπε το «μουσικό όργανο», που είχε στη διάθεσή του.

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με τον εκρηκτικό «Δον Χουάν» του Ρίχαρντ Στράους. Η ερμηνεία διέθετε ενθουσιασμό, παρότι στο διαρκώς επανερχόμενο αρχικό ορμητικό θέμα ο συντονισμός της ορχήστρας δεν υπήρξε ιδανικός. Στα λυρικά επεισόδια υπήρχε ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη διαφάνεια, ειδικά στον ήχο των εγχόρδων, ποιότητα αδιανόητη πριν από λίγα χρόνια για την ΚΟΑ. Θαυμάσιος, τέλος, ο ομποΐστας Γιάννης Οικονόμου στα σολιστικά μέρη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή