Ματιές στον κόσμο

4' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μόναχο

Εκθεση

Κunsthalle der Ηypo-Κulturstiftung

www.hypo-kunsthalle.de

«Από φως και λυκόφως: Αριστουργήματα Σκανδιναβών καλλιτεχνών, 1860-1920». Θάλασσες, λίμνες, ουρανός και παιχνίδια του φωτός κυριαρχούν στους 124 πίνακες Σκανδιναβών καλλιτεχνών που παρουσιάζονται στην έκθεση, ακόμα και όταν υπάρχουν ανθρώπινες μορφές στις εικόνες. Πολλοί καλλιτέχνες από σκανδιναβικές χώρες ταξίδεψαν σε πόλεις της νοτιότερης Ευρώπης κατά τον 19ο και τις αρχές του 20ού αιώνα, ήρθαν σ’ επαφή με ομοτέχνους τους και ανέδειξαν δικές τους εκδοχές των κινημάτων του μοντερνισμού, από τον ρεαλισμό και τον ιμπρεσιονισμό μέχρι τον συμβολισμό και τον εξπρεσιονισμό. Εργα του Εντβαρντ Μουνκ, του Ακσέλι Γκάλεν-Καλέλα, του Αντερς Τσορν, της Αννα Ανχερ, του Βίλχελμ Χαμερσόι και του Αύγουστου Στρίντμπεργκ εκτίθενται μαζί με πίνακες άλλων, λιγότερο γνωστών καλλιτεχνών. Εως τις 6 Οκτωβρίου.

Νεα Υορκη

Θέατρο

Αctor’s Temple Theatre

www.actorstempletheatre.com

«Cuff Me: The Fifty Shades of Gray Musical Parody». Οπως λέει και ο τίτλος του, το έργο είναι μια μουσική παρωδία του μπεστ σέλερ της Ε. Λ. Τζέιμς «Πενήντα αποχρώσεις του γκρι», του σαδομαζοχιστικού «άρλεκιν» που έκανε την άγνωστη μέχρι πρότινος συγγραφέα του πολυεκατομμυριούχο. Χρησιμοποιώντας ως σάουντρακ διάφορες ποπ επιτυχίες, το «Βάλε μου χειροπέδες» διακωμωδεί με κέφι το μυθιστόρημα και τους πρωταγωνιστές του, τη ρομαντική, υποταγμένη Αναστασία (την υποδύεται η Λόρι Ελίζαμπεθ Γκάρντνερ) και τον αυταρχικό Κρίστιαν Γκρέι (Μάθιου Μπάγκλεϊ), ο οποίος παρουσιάζεται εδώ ως κρυπτομοφυλόφιλος. Σκηνοθετημένη από τη Σόνια Κάρτερ, η παράσταση προκαλεί άφθονο γέλιο. Οπως έγραψε η κριτικός των «Νιου Γιορκ Τάιμς» Κλόντια Λα Ρόκο: «Δεν είναι ακριβώς μεγάλο θέατρο, αλλά καλύτερα να δείτε το “Cuff Me”, παρά να διαβάσετε το βιβλίο στο οποίο στηρίζεται».

Νew World Stages

www.newworldstages.com

«The Two Character Play». Στο έργο του Τενεσί Ουίλιαμς, ένα από τα λιγότερο γνωστά του διάσημου συγγραφέα, η πραγματικότητα και η φαντασία μπερδεύονται καθώς δύο ηθοποιοί –αδελφός και αδελφή– εγκαταλείπονται από τον θίασό τους στη διάρκεια μιας περιοδείας. Αντιμετωπίζοντας ένα κοινό που απαιτεί από αυτούς να δώσουν παράσταση, αποφασίζουν να παίξουν το «Εργο για δύο χαρακτήρες», αλλά δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να διαχωρίσουν τον εαυτό τους από τους ρόλους και την ψευδαίσθηση από την πραγματικότητα. Οπως συμφωνούν οι κριτικοί, ο σκηνοθέτης Τζιν Ντέιβιντ Κερκ έδωσε νέα ζωή σε αυτό το ξεχασμένο έργο του Τενεσί Ουίλιαμς, ενώ η Αμάντα Πλάμερ και ο Μπραντ Ντούριφ ερμηνεύουν με μαεστρία.

Σεουλ

Εκθεση

Seoul Museum of Art

www.gauguin.kr

«Gauguin and After: Voyage into the Myth». Η έκθεση είναι μια αναδρομή στη δημιουργική καριέρα του Πολ Γκογκέν (1848-1903), μέσα από 60 έργα του που έχουν ταξιδέψει στη Σεούλ από μουσεία όλου του κόσμου. Καλύπτουν από την πρώτη φάση της καλλιτεχνικής του πορείας στη Βρετάνη, με έργα όπως «Ο κίτρινος Χριστός, 1889», μέχρι την παραμονή του στην Ταϊτή, όπου πήγε κυνηγώντας τα προσωπικά του οράματα για το πρωτόγονο και το ανόθευτο. Πέρασε εκεί την πιο δημιουργική του περίοδο, χωρίς όμως να μπορέσει να ξεφύγει από τους δαίμονές του, αντιμέτωπος με τη φτώχεια και την αρρώστια (εδώ ο πίνακας «Τι νέα;», που ζωγράφισε εκεί το 1892). Σε ένα άλλο τμήμα της έκθεσης, έργα του Γκογκέν επανερμηνεύονται, σε διαφορετικά μέσα, από σύγχρονους Κορεάτες και ξένους καλλιτέχνες, ανάμεσά τους οι Μάρκο Μπραμπίλια, Ρο Τζάε Ουν, Ρασάντ Νιούσομ, Γιανγκ Φουντόνγκ και Λιμ Γιουνγκ Σουν. Εως τις 29 Σεπτεμβρίου.

Στουτγάρδη

Εκθεση

Staatsgalerie

www.staatsgalerie.de

«Εντβαρντ Μουνκ: Από το πρώτο φιλί έως τον θάνατο». «Δεν ζωγραφίζω αυτά που βλέπω, αλλά αυτά που είδα». Ετσι περιέγραφε ο Εντβαρντ Μουνκ (1863-1944) την αντίληψή του για την τέχνη, ως κάτι βαθιά συνδεδεμένο με τις προσωπικές εμπειρίες του. Ολα τα θέματα που εξερεύνησε –αγάπη, οργή, αρρώστια, θάνατος– έχουν την πηγή τους στη ζωή του και ερμηνεύονται σε πολλαπλές παραλλαγές, σε πίνακες, σχέδια και χαρακτικά, διεισδύοντας στην άβυσσο την ανθρώπινης ύπαρξης. Η έκθεση παρουσιάζει ένα σύνολο περίπου εξήντα έργων του Νορβηγού ζωγράφου (εδώ ο πίνακας «Γυναίκα καθισμένη στο κρεβάτι», 1902), του οποίου η στενή σχέση ανάμεσα στη βιογραφία και στο έργο, στα βιώματά του και στον τρόπο που τα επεξεργαζόταν εσωτερικά, τον έκαναν μια από τις πιο συναρπαστικές φυσιογνωμίες στον κόσμο της τέχνης. Εως τις 6 Οκτωβρίου.

Τόκιο

Εκθεση

Τhe National Art Center

www.nact.jp

«Andreas Gursky». Αφιέρωμα στον διεθνούς φήμης Γερμανό φωτογράφο και εικαστικό Αντρέας Γκούρσκι (γεν. 1955), ο οποίος με τις πανοραμικές φωτογραφικές λήψεις του έχει προσφέρει εντυπωσιακές οπτικές αναπαραστάσεις φυσικών και δομημένων τοπίων (εδώ η φωτογραφία «99 Cent Store», 1999). Ανάμεσα στα εκθέματα είναι και ένα αντίτυπο της ψηφιακά επεξεργασμένης φωτογραφίας «Rhein II, 1999», η οποία πωλήθηκε σε δημοπρασία για πάνω από 4 εκατ. δολάρια το 2011, κατακτώντας το ρεκόρ της ακριβότερης φωτογραφίας. Η έκθεση, με 65 έργα που επέλεξε ο ίδιος ο καλλιτέχνης, θα διαρκέσει έως τις 16 Σεπτεμβρίου και θα ταξιδέψει κατόπιν στην Οζάκα.

Ενας κορυφαίος της αρχιτεκτονικής

Ο Ρίτσαρντ Ρότζερς είναι ένας από τους πιο φημισμένους αρχιτέκτονες στον κόσμο, υπεύθυνος για οικοδομήματα ριζοσπαστικού σχεδιασμού, όπως το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι (μαζί με τον Ρέντσο Πιάνο), η έδρα των Λόιντς στο Λονδίνο, το δικαστικό μέγαρο του Μπορντό. Η έκθεση «Richard Rodgers: Inside Out», που παρουσιάζεται στην Royal Academy στο Λονδίνο, έχει στόχο να αποκαλύψει τον άνθρωπο και τις ιδέες που βρίσκονται πίσω από αυτά τα πρωτοποριακά κτίρια. Σ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του, τα δημιουργήματα του Ρότζερς επηρεάστηκαν από τους κοινωνικούς, πολιτικούς και ηθικούς προβληματισμούς του, καθώς επίσης από τη λαϊκή κουλτούρα, την τέχνη και την τεχνολογία. Εστιάζοντας στα πιο σημαντικά έργα του, σε αρχειακό υλικό, σχέδια και προσωπικά αντικείμενα, η έκθεση προσφέρει μια συναρπαστική διαδρομή στη ζωή και το έργο αυτής της ηγετικής μορφής της σύγχρονης αρχιτεκτονικής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή