Προ-βολες

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τέσσερις το μεσημέρι και οι ουρές έξω από το Εθνικό Θέατρο προκαλούσαν την έκπληξη των περαστικών. Οι πιο περίεργοι σταματούσαν και ρωτούσαν ευγενικά: «τι συμβαίνει εδώ;». Κάποιοι άκουγαν ξαφνιασμένοι ότι τόσος κόσμος συγκεντρώθηκε μεσημεριάτικα για να δει μια παράσταση. Ηταν η τελευταία της πολυσυζητημένης «Γκόλφως» του Σπυρίδωνος Περεσιάδου που σκηνοθέτησε ο Νίκος Καραθάνος. Δεν υπήρχαν ώρες, οπότε ακόμη κι αν υπήρχε φόβος ότι κάποιοι θα τρώνε μέσα στο θέατρο -όπως χαριτολογούσαν ορισμένοι εργαζόμενοι- η έναρξη της παράστασης ορίστηκε στις 4.30.

Η «Γκόλφω» που συγκέντρωσε για χάρη της τρεις γενιές εξαιρετικών ηθοποιών στην κεντρική σκηνή, δικαίωσε τη φήμη της για τη δουλειά των συντελεστών της. Ομως, το παράδειγμά της, έδειξε ότι οι θεατρόφιλοι αντέχουν να δουν θέατρο ακόμη και τις δύσκολες ώρες, όταν αξίζει. Σε άλλες πάλι παραστάσεις, όπως της «Ιλιάδας» του Στάθη Λιβαθινού, απέδειξαν ότι δεν έχουν πρόβλημα ούτε με τη διάρκεια, ας είναι και πεντάωρη.

Μια ματιά στον χάρτη των θεάτρων να ρίξει κανείς, διαπιστώνει ότι εκτός από την υπερπροσφορά των σκηνών και των παραστάσεων, έχουν αρχίσει να ποικίλλουν οι ώρες έναρξης. Το παλιό 9 έγινε για πολλά θέατρα 8.30 και 8, άλλες σκηνές προτείνουν το 7.30 (εκτός των λαϊκών απογευματινών που σε κάποιες περιπτώσεις αρχίζουν στις 5.30), ενώ υπάρχουν προτάσεις και νωρίς το μεσημέρι. Στο «Βρετάνια» για παράδειγμα το «Sorry I’m Greek» του Λάκη Λαζόπουλου τις Κυριακές αρχίζει την ώρα που η παραδοσιακή ελληνική οικογένεια βρίσκεται στο τραπέζι, στις 3.30, ενώ η Αννα Βαγενά στο «Μεταξουργείο» παρουσιάζει το δραματοποιημένο μυθιστόρημα του Ρομέν Γκαρί «Η ζωή μπροστά σου», 1 το μεσημέρι.

Οσο το θέατρο ξεφεύγει από τις παραδοσιακές αγκυλώσεις του ωραρίου, φαίνεται να βρίσκει περισσότερους υποστηρικτές. Θεατές που δεν μπορούν να κινηθούν εύκολα στις δύσκολες περιοχές του κέντρου, κι άλλους που θέλουν η κυριακάτικη πρωινή βόλτα τους, να κλείνει με ένα θέαμα. Το παράδειγμα μοιάζει να ακολουθούν διερευνητικά και κάποιες λαϊκές μουσικές σκηνές, τις Κυριακές. Τελικά για όλα υπάρχει κοινό στην Αθήνα που αναζητεί τρόπους να βγει από την σκοτεινιά της κρίσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή