Αλήθειες βγαλμένες από τη ζωή online

Αλήθειες βγαλμένες από τη ζωή online

3' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ακου κοιτάει το bio για να με κάνει follow. Σιγά, ρε φίλε, μη μας περάσεις και από δοκιμασίες!». Στην ατάκα του «Κώστα Ντάκου» (Kostas_Ntakos για τους διαδικτυακούς του φίλους), το κοινό γέλασε συνωμοτικά, όπως όταν πιάνεις ένα αστείο για λίγους. Το ζευγάρι των ηλικιωμένων μπροστά μας χαμογέλασαν επίσης, περισσότερο όμως παρασυρμένοι από τη γενική ευθυμία – τα τελευταία λεπτά η παράσταση είχε βρει καταιγιστικό ρυθμό. Ομως είναι αμφίβολο εάν αντιλαμβάνονταν απόλυτα τα τεκταινόμενα, στην ουσία τη γιρλάντα των αλλεπάλληλων ονλάιν συνομιλιών μεταξύ των έξι χαρακτήρων στην αργκό του facebook και του twitter.

Είναι η πρώτη φορά που η μυστήρια διάλεκτος που χρησιμοποιούμε και καταλαβαίνουμε όσοι περνάμε χρόνο στα κοινωνικά δίκτυα ξεδιπλώνεται σε όλο της το μεγαλείο μπροστά στο θεατρικό κοινό της Αθήνας: από την έναρξη «αυτό που», προκειμένου να διηγηθούμε κάτι παράλογο που μας συμβαίνει, και την κατάληξη «true story», για να πείσουμε ότι δεν είναι μύθευμα ένα ποστ, μέχρι το «κλαίω», που σημαίνει γελάω, καθώς και τα άπειρα ορθογραφικά και οι αναγραμματισμοί που κάνουμε γράφοντας βιαστικά στο τσατ (έξυπνο το εύρημα να «ακούγονται» και αυτά στους διαλόγους των ηρώων).

Αλλά εκτός από τη γλώσσα, διαβεβαιώνουμε τους λιγότερο μυημένους ότι και τα υπόλοιπα κωμικοτραγικά που διαδραματίζονται στο Timeline Project της Βίκυς Αδάμου, στη σκηνή του Κινητήρα, είναι πράγματι από την ονλάιν ζωή βγαλμένα.

«Χακάροντας» προφίλ

Η παράσταση εξελίσσεται σαν timeline, την αρχική ενεργή σελίδα στο facebook και το twitter, με πρωταγωνιστές έξι από τα κλασικότερα άβαταρ που συναντούμε καθημερινά στο Ιντερνετ. «Χακάροντας» τα προφίλ τους, οι θεατές παρακολουθούμε τις συνομιλίες μεταξύ τους, ενώ παράλληλα τους παρατηρούμε από την κλειδαρότρυπα στην πραγματική τους διάσταση.

– Πίσω από το τρολ με το ψευδώνυμο «Mana_Manam», που δυναμιτίζει κάθε συζήτηση, κρύβεται μια καθημερινή μάνα, δυστυχισμένη από την εξέλιξη της ζωής της, που χρησιμοποιεί τα social media για εκτόνωση και αποφυγή των πραγματικών προβλημάτων της.

– Ο Αστέριος, τυπικός συνεσταλμένος nerd στην πραγματική ζωή, άρχισε να αποκτά υπόσταση όταν επαναλανσαρίστηκε ως «Kataramenh_Floba».

– Η «Myrto_Gantaki» είναι μια υστερική γυναίκα καριέρας, που περνά τα Σαββατόβραδα στο facebook πίνοντας ουίσκι.

– Η «Nefeli_Markou», η νεαρή «ατενίστας» (εδώ αναφέρονται ως «επικοινωνιονίστας»), το καλό κορίτσι από την επαρχία που θεωρεί ότι ένα like ισοδυναμεί με πρόταση γάμου.

– Ο «Johnny_Fabriano» (Ιορδάνης Φαμπρανόπουλος κατά κόσμον, αλλά πώς να κάνεις καριέρα στον χώρο της Τέχνης με τέτοιο όνομα;) ένας ποιητής φανφάρας του Διαδικτύου, από αυτούς που γράφουν τα γλυκανάλατα κλισέ που κερδίζουν εκατοντάδες ριτουίτ.

– Τέλος, ο Κώστας Ντάκος είναι ο οικογενειάρχης της διπλανής πόρτας που ξανανιώνει στο facebook παίζοντας σε πολλά ταμπλό (και μπερδεύοντας ενίοτε τα κουτιά του τσατ).

Περίεργη «δημοκρατία»

Μέσα από τους διαλόγους τους, η Βίκυ Αδάμου, που είχε την ιδέα και σκηνοθετεί, και η Χριστίνα Σαμπανίδου που έγραψε το κείμενο, αφήνοντας ελεύθερο πεδίο στους ηθοποιούς να αυτοσχεδιάσουν, ψηλαφούν το σύνορο μεταξύ της πραγματικής με τη διαδικτυακή μας ζωή, την περίεργη «δημοκρατία» του Ιντερνετ, όπου ο καθένας έχει την ευκαιρία να επαναπροσδιοριστεί, να ξεδιπλώσει το ταλέντο του και να μιλήσει ελεύθερα κι από καρδιάς (ή μήπως όχι κι εκεί;). «Τι εννοείς τα social media δεν είναι πραγματική ζωή;» λένε. «Μάλλον ναι, έχεις δίκιο, δεν είναι. Είναι ακόμα καλύτερα από την πραγματική ζωή. Είναι η πραγματική εκδοχή μας. Είναι ο χώρος όπου μπορείς να προσποιηθείς αυτό που θα ήθελες να είσαι και να γίνει πιστευτό». Εντάξει, όσο τουλάχιστον δεν πέφτει η σύνδεση.

Τα έξι προφίλ υπάρχουν ονλάιν και μπορεί κάποιος να τα χαζέψει πριν ακόμα δει την παράσταση, μπαίνοντας λίγο στο νόημα. Οι ηθοποιοί, σε μια συναρπαστική εκδοχή του devised θεάτρου, ανεβάζουν ποστ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα και την ώρα της παράστασης, ενώ και οι θεατές καλούνται να συμμετέχουν αλληλεπιδρώντας μαζί τους στο τσατ. Αλλωστε, αντίθετα με τη συνήθη απαίτηση τα κινητά να κλείνουν όταν σβήνουν τα φώτα, εδώ καλούμαστε να τα κρατήσουμε ανοιχτά (αλλά στο αθόρυβο) στέλνοντας μηνύματα και βγάζοντας φωτογραφίες κατά το δοκούν. Μάλιστα όλα τα ποστ που φέρουν το hashtag #timelinersgr, είτε γίνονται στο twitter είτε στο facebook, το instagram, το vine ή το google+, κατευθύνονται αυτόματα στην πλατφόρμα Tagboard, όπου βρίσκονται συγκεντρωμένα όλα τα σχόλια και οι φωτογραφίες από ηθοποιούς και θεατές.

«Φαντάζεσαι να φέρναμε εδώ τον Μιχάλη;» με ρώτησε η Μελίνα βγαίνοντας από το θέατρο. Ο Μιχάλης είναι ο κοινός μας φίλος που αρνείται πεισματικά να μπει στο Ιντερνετ – πόσο μάλλον να αποκτήσει προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα. «Εδώ σηκώνει ένα ΛΟΛ» απάντησε μόνη της.

​​http://timelineproject.gr

Κινητήρας (Ερεχθείου 22, Ακρόπολη)

Κάθε Σάββατο και Κυριακή μέχρι το τέλος του χρόνου

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή