ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τι υποστηρίζει το ΥΠΠΟΑ για την ανακοίνωση του Dior

Τι υποστηρίζει το ΥΠΠΟΑ για την ανακοίνωση του Dior

«Στελέχη του οίκου μόδας Dior έχουν ζητήσει να επισκεφθούν στις 26, 27 και 28 Απριλίου αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία. Συγκεκριμένα, την Ακρόπολη, το Ηρώδειο, τον Ναό του Ηφαίστου, το Παναθηναϊκό Στάδιο, τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, και τον Ναό του Δία, στη Νεμέα», διευκρινίζει το Γραφείο Τύπου του ΥΠΠΟΑ, με αφορμή την ανακοίνωση του γαλλικού οίκου σχετικά με την παρουσίασης της νέας κολεξιόν του στην Αθήνα.

Και προσθέτει: «Άλλο, επίσημο, αίτημα δεν έχει υποβληθεί στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Εφόσον υποβληθεί, θα εξετασθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στον νόμο 3028/2002 Περί Προστασίας των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς». 

Το Γραφείο Τύπου του ΥΠΠΟΑ επισημαίνει επίσης ότι «στελέχη του οίκου έχουν επισκεφθεί το τελευταίο διάστημα την Ελλάδα και την Αθήνα», σημειώνοντας «ότι στην ανακοίνωση του γαλλικού οίκου για την παρουσίαση της επόμενης συλλογής, γίνεται αναφορά στην Αθήνα, ως τόπο παρουσίασης της συλλογής και όχι σε συγκεκριμένο τόπο».

Τι μετέδωσε νωρίτερα η Vogue

Μια λιτή ανακοίνωση και ένα μεγάλο νέο. Ο οίκος Dior έρχεται στην Αθήνα για την παρουσίαση της συλλογής cruise 2022 στις 17 Ιουνίου. Τη συλλογή υπογράφει η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου, Maria Grazia Chiuri. Και δεν θα είναι η πρώτη φορά που ο γαλλικός οίκος θα συνδεθεί οπτικά με την πρωτεύουσα, καθώς ρούχα υψηλής ραπτικής του Christian Dior είχαν φωτογραφηθεί στην Ακρόπολη πριν ακριβώς 70 χρόνια.

Το ενδιαφέρον της παρουσίασης του Ιουνίου έχει και μια ακόμη παράμετρο, καθώς σύμφωνα με τον οίκο, η συλλογή cruise 2022 θα περιλαμβάνει και τη δουλειά Ελλήνων δημιουργών και τεχνιτών. Άλλωστε, η Ιταλίδα Chiuri, μαζί με το επιτελείο της, είχε έρθει στην Ελλάδα πριν λίγους μήνες για “δημιουργική” διερεύνηση. Παράλληλα, η εκδήλωση της Αθήνας ακολουθεί την επίδειξη του οίκου στο Lecce της Ιταλίας, το 2020, με συλλογή cruise.

Για την ενδυματολογική ιστορία, 8 φορέματα του Christian Dior είχαν “κυματίσει” μπροστά στον Παρθενώνα και στον φακό του φωτορεπόρτερ Jean-Pierre Pedrazzini, για λογαριασμό του γαλλικού Paris Match, πριν 7 δεκαετίες. Ήταν μια στιγμή που η γαλλική – και παγκόσμια – μόδα βρισκόταν στον Ιερό Βράχο, δημιουργώντας ανεκτίμητες εικόνες μιας Ελλάδας που έβγαινε ξανά μπροστά, ύστερα από πολέμους και κακουχίες.

Η εκδήλωση του Ιουνίου δίνει ξανά το σύνθημα μιας επανεκκίνησης, τη χρονιά που η Ελλάδα γιορτάζει τα 200 χρόνια από την έναρξη του αγώνα για ανεξαρτησία. Και βέβαια, στην Αθήνα, θα τηρηθούν όλοι οι κανόνες υγειονομικής προστασίας.