Ισέι Μιγιάκε, αποχαιρετίζοντας ένα μάγο της μόδας

Ισέι Μιγιάκε, αποχαιρετίζοντας ένα μάγο της μόδας

Ο σχεδιαστής ξεκίνησε το ατελιέ του το 1970 και ήταν από τους πρώτους Ιάπωνες δημιουργούς που έδειξαν τη δουλειά τους στο Παρίσι

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν έπεφτε η ατομική βόμβα στη Χιροσίμα ο Ισέι Μιγιάκε ήταν μόλις επτά ετών. Την ώρα της έκρηξης βρισκόταν καθισμένος ήσυχα στην τάξη του σχολείου του. Μέσα σε τρία χρόνια είδε τη μητέρα του να χάνει τη ζωή της εξαιτίας της έκθεσής της στην ακτινοβολία. «Οταν κλείνω τα μάτια μου, εξακολουθώ να βλέπω πράγματα που κανείς δεν πρέπει να ζήσει ποτέ», είχε δηλώσει στους New York Times. «Προσπάθησα, αν και ανεπιτυχώς, να τα αφήσω όλα πίσω μου, προτιμώντας να σκέφτομαι πράγματα που μπορούν να δημιουργηθούν, όχι να καταστραφούν, που φέρνουν ομορφιά και χαρά. Κυνήγησα το σχέδιο μόδας, εν μέρει επειδή είναι μια δημιουργική μορφή, κάτι σύγχρονο και αισιόδοξο».

Τον περιέγραψαν ως οραματιστή, ως μάγο της μόδας. Ηταν σίγουρα ένας αφοσιωμένος εργάτης της. Ο Ισέι Μιγιάκε, ο πρωτοπόρος Ιάπωνας δημιουργός, πέθανε χθες στο Τόκιο σε ηλικία 84 ετών ύστερα από μάχη με τον καρκίνο. Ο σχεδιαστής ξεκίνησε το ατελιέ του το 1970 και ήταν από τους πρώτους Ιάπωνες δημιουργούς που έδειξαν τη δουλειά τους στο Παρίσι, δίπλα σε συνοδοιπόρους όπως η Ρέι Kαβακούμπο και ο Γιότζι Γιαμαμότο. Στον κόσμο του Ισέι Μιγιάκε επικράτησαν τα χρώματα, τα καινοτόμα υφάσματα και η έννοια του ρούχου που χαρίζει ελευθερία.

Πέρα από τις ομώνυμες συλλογές του, ο Μιγιάκε δημιούργησε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 την αξεπέραστη πλισέ σειρά Pleats Please, αλλά και πρότζεκτ όπως το A-POC (A Piece of Cloth), όπου εξερεύνησε τις ανάγκες του σύγχρονου ρούχου: τυλίγοντας τα υφάσματα ανάμεσα σε στρώματα χαρτιού και τοποθετώντας τα σε πρέσα θερμότητας, με τα ρούχα να διατηρούν το πτυχωτό σχήμα τους, ο Μιγιάκε προκάλεσε έναν πραγματικό σεισμό στον κόσμο της μόδας. Παράλληλα με τη πρετ α πορτέ δουλειά του, δημιούργησε και μια σειρά από επιτυχημένα αρώματα, όπως το L’eau d’Issey. Αποσύρθηκε το 1997 για να αφοσιωθεί στην έρευνα. Το 2016, όταν ρωτήθηκε ποιες πιστεύει ότι ήταν οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι μελλοντικοί σχεδιαστές, ανέφερε προφητικά ότι οι άνθρωποι ήταν πιθανό να κληθούν να εργαστούν καταναλώνοντας λιγότερους πόρους. «Ισως χρειαστεί να περάσουμε από μια διαδικασία αφαίρεσης», είχε δηλώσει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή