Εικόνες της μόδας του made in Italy

Εικόνες της μόδας του made in Italy

Μια νέα έκθεση του διάσημου φωτογράφου Τζιαν Πάολο Μπαρμπιέρι στην γκαλερί 29 Arts in Progress του Μιλάνου

3' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν έχεις μια εξαιρετικά επιτυχημένη καριέρα που μετρά σχεδόν έξι δεκαετίες, αριθμώντας εκατοντάδες χιλιάδες αρνητικών, είναι εύκολο να βρεθεί υλικό για μια νέα έκθεση με αδημοσίευτες φωτογραφίες. Ακόμη και αν έχεις δείξει στο κοινό σχεδόν τα πάντα, από τις polaroid που χρησιμοποιούσες μέχρι βιβλία από τα ταξίδια σου, από τις ατομικές σου εκθέσεις μέχρι τη συμμετοχή σου σε ομαδικές με αφορμή την πορεία της μόδας.

Αυτό συμβαίνει στην γκαλερί 29 Arts in Progress του Μιλάνου με την έκθεση του βραβευμένου φωτογράφου μόδας Τζιαν Πάολο Μπαρμπιέρι με τίτλο «Unconventional», που άνοιξε στο τέλος Νοεμβρίου για το κοινό και λίγο προτού ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «The Man and the Beauty», για τη ζωή και την καριέρα του, βγει στις αίθουσες των κινηματογράφων.

Εικόνες της μόδας του made in Italy-1
Σχεδόν ένα εκατομμύριο αρνητικά έπρεπε να αξιολογήσουν εκ νέου οι υπεύθυνοι της γκαλερί 29 Arts in Progress για τη νέα έκθεση του φωτογράφου, αφιερωμένη αυτή τη φορά στο χρώμα. Φωτ. REUTERS / Flavio Lo Scalzo

Το υπόγειο του σπιτιού των γονιών του ήταν το πρώτο του πειραματικό στούντιο. Γοητευμένος όπως και πολλοί άλλοι από τη λάμψη των σταρ του κινηματογράφου, προσπαθεί να βρει αυτό το «κάτι» που τον μαγεύει στην εικόνα της μεγάλης οθόνης, δοκιμάζοντας με πείσμα να δημιουργήσει αυτή τη λάμψη που θα τον έκανε αργότερα διάσημο στη μόδα.

Εικόνες της μόδας του made in Italy-2
Οι φωτογραφίες του Τζιαν Πάολο Μπαρμπιέρι ήταν πάντα λαμπερές, με το νερό και τους καθρέφτες να δημιουργούν αυτή τη λάμψη που, μαζί με την τελειότητα του κάδρου και της λήψης, καθιστούν χαρακτηριστική τη δουλειά του. Αριστερά, η Αλι Ντιουν φωτογραφημένη με Ferre στο Μιλάνο, το 1992. Στο κέντρο, η Λάουρα Αλβάρεζ στη Βενεζουέλα, το 1976. Δεξιά, η Εύα Χερτζίκοβα στη Ρώμη, το 1997. Φωτ. Gian Paolo Barbieri / 29 ARTS IN PROGRESS gallery / REUTERS

Γεννημένος το 1938, κάνει τα πρώτα του βήματα στο θέατρο, όπου με δύο ακόμη φίλους δημιουργεί τη θεατρική ομάδα Trio και κάνει ένα πέρασμα από τη «Μήδεια» του Βισκόντι. Φεύγει για να δοκιμάσει την τύχη του στη Ρώμη και σύντομα ακολουθεί το Παρίσι, όπου για μικρό χρονικό διάστημα εργάζεται ως βοηθός του φωτογράφου του Harper’s Bazaar, Tom Kublin. Το 1964 επιστρέφει στη γενέθλια πόλη και ανοίγει το δικό του στούντιο στο Μιλάνο ξεκινώντας να δουλεύει ως φωτογράφος μόδας, ενώ συνεργάζεται με το ιταλικό περιοδικό Novita, που ξεκίνησε την πορεία του το 1961. Τον Νοέμβριο του 1965 το περιοδικό μετονομάζεται σε Vogue & Novita, έχοντας αγοραστεί από την Condé Nast το 1961, και το 1966 αλλάζει το όνομά του και πάλι σε Vogue Italia. Τα υπόλοιπα είναι πια ιστορία και ο Μπαρμπιέρι με τη στήριξη του ομίλου Condé Nast γράφει και ο ίδιος ιστορία ως ένας από τους πιο επιτυχημένους και επιδραστικούς φωτογράφους μόδας, άρρηκτα συνδεδεμένος με τη δημιουργία του παγκόσμιου προϊόντος made in Italy.

Το υπόγειο του σπιτιού των γονιών του ήταν το πρώτο του πειραματικό στούντιο – Καμπάνιες των Valentino, Versace, Ferré και Armani φέρουν την υπογραφή του τη δεκαετία του ’80.

Καμπάνιες των Valentino, Versace, Ferré και Armani φέρουν την υπογραφή του τη δεκαετία του ’80, όταν το ιταλικό prêt à porter και το made in Italy κατακτά τον κόσμο.

Στη νέα έκθεση στο Μιλάνο ο Μπαρμπιέρι δείχνει αποσπάσματα από διάφορες δουλειές του – παλιές και καινούργιες. Φωτογραφίες της Εύας Χερτζίκοβα από editorial της Vogue Italia μέχρι νέες δημιουργίες, όπως το «Ημέρωμα της στρίγγλας», μια σειρά φωτογραφιών για ιδιωτική συλλογή εμπνευσμένη από το έργο του Σαίξπηρ με πρωταγωνίστρια την καλλιτέχνιδα του μπουρλέσκ Ζανέτ Φισκιέτο. Στις εικόνες αυτές φαίνεται όλη η μαγεία που έφερε ο Μπαρμπιέρι στη μόδα. Στήνει ένα σκηνικό άψογο, καταφέρνοντας με μία μόνο εικόνα να δημιουργήσει ένα νέο σύμπαν που σε μεταφέρει μαζί του. Δεν φοβάται να τολμήσει στο στήσιμο των εικόνων, άλλωστε ποιος άλλος θα τολμούσε να αντιγράψει τη «Σχεδία της Μέδουσας», τον διάσημο πίνακα του Ζαν Λουί Τεοντόρ Ζερικό για την (τόσο ταιριαστή) παρουσίαση των δημιουργιών της Βίβιαν Γουέστγουντ;

Εικόνες της μόδας του made in Italy-3
Φωτ. Gian Paolo Barbieri / 29 ARTS IN PROGRESS gallery / REUTERS

«Σήμερα βλέπουμε τον Τζιάν Πάολο σε χρώμα», ανέφερε στο Reuters ο συνιδρυτής της γκαλερί, Ευγκένιο Γκαλίνι, καθώς στο παρελθόν έχουν παρουσιάσει πιο προσωπικές και έντονα ερωτικές δουλειές του φωτογράφου αποτυπωμένες σε ασπρόμαυρο. Εικόνες από την Ταϊτή, τη Μαδαγασκάρη, όλες τραβηγμένες στη φύση μα τόσο άψογα αποτυπωμένες που θυμίζουν έντονα τις φωτογραφίσεις του στο στούντιο, με τη χρήση του νερού και των καθρεφτών να δημιουργούν τις αστραφτερές επιφάνειες και αυτή τη λάμψη που σε μαγεύει στις εικόνες του.

Εικόνες της μόδας του made in Italy-4
Φωτ. Gian Paolo Barbieri / 29 ARTS IN PROGRESS GALLERY / REUTERS

Τελικά αυτή η αναζήτηση για αυτό το «κάτι» που έκανε τις σταρ του ασπρόμαυρου σινεμά να μοιάζουν τόσο γοητευτικές δεν ήταν κάτι που έπρεπε να βρει ο Μπαρμπιέρι, ήταν κάτι που είχε πάντα ο ίδιος και αποτύπωνε σε κάθε δουλειά του.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή