ΒΙΒΛΙΟ

Ο πρίγκιπας Χάρι και τα ρεκόρ

Ο πρίγκιπας Χάρι και τα ρεκόρ

Το ένα εκδοτικό ρεκόρ μετά το άλλο φαίνεται να σπάει η «Ρεζέρβα», η πρόσφατη βιογραφία του πρίγκιπα Χάρι, η οποία σημειώνει πολύ μεγάλες πωλήσεις τόσο στο εξωτερικό όσο και στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, το βιβλίο έχει ήδη πουλήσει πάνω από 3,2 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, μόλις 10 ημέρες μετά την κυκλοφορία του, με τις εκτιμήσεις να συμφωνούν πως πιθανότατα θα μπει στο κλαμπ με τις πιο επιτυχημένες εμπορικά βιογραφίες όλων των εποχών. Στην Ελλάδα, τα νούμερα είναι επίσης εντυπωσιακά με την πρώτη έκδοση των 10.000 αντιτύπων να έχει σχεδόν εξαντληθεί και τις εκδόσεις Πεδίο να ετοιμάζουν μια ίδια δεύτερη, προκειμένου να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση.

Μικρασιατική Εκστρατεία

Οι εκδόσεις Μεταίχµιο και ο Ηλίας Μαγκλίνης παρουσιάζουν το βιβλίο του τελευταίου με τίτλο «Το μόνο της ζωής τους ταξίδι. Μικρά Ασία: Οδοιπορικό σε πόλεμο και ειρήνη» σε μια εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο «Πάνθεον» της Ηγουμενίτσας, την προσεχή Παρασκευή 27/1 στις 7 μ.μ. Για το βιβλίο, το οποίο παντρεύει την αυτοβιογραφική αφήγηση με την ιστορία χιλιάδων Ελλήνων που πολέμησαν στη Μικρασιατική Εκστρατεία, θα μιλήσουν, πλην του συγγραφέα, ο καθηγητής Παντελής Κυπριανός και η αναπληρώτρια διευθύντρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, Μαρίνα Μπέση.

Ποια ήταν η Ελίζ

Είναι μία από τις διασημότερες μελωδίες, έχει παιχτεί από αμέτρητους μικρούς πιανίστες, έχει χρησιμοποιηθεί σαν ήχος κλήσης τηλεφώνου, όμως οι μουσικολόγοι αναζητούν εδώ και δεκαετίες τη γυναίκα στην οποία αφιερώθηκε. Ο λόγος για τη σύνθεση του Μπετόβεν «Für Elise» («Για την Ελίζ»), η οποία ωστόσο, σύμφωνα με το βιβλίο ενός μελετητή του Γερμανού μουσουργού, δεν αναφερόταν σε κάποια γνώριμη του Μπετόβεν. Οπως υποστηρίζει ο Νόρμαν Λέμπρεχτ στο «Why Beethoven» (θα κυκλοφορήσει τον Μάιο από τις εκδόσεις Pegasus), ο συνθέτης είχε γράψει στην παρτιτούρα του κομματιού τις λέξεις «Für Therese», αναφερόμενος στη μουσικό Τερίζ Μαλφάτι. Μετά τον θάνατό του, η παρτιτούρα βρέθηκε στα χέρια μιας Γερμανίδας δασκάλας μουσικής, η οποία κάλεσε στο σπίτι της τον ερευνητή Λούντβιχ Νολ για να του την παρουσιάσει. Εκείνος της ζήτησε το όνομα του έργου και η δασκάλα το… παρανάγνωσε, σκεπτόμενη με νοσταλγία μια εγγονή της.