Το αρχαίο δράμα δεν δεσμεύεται από εποχές

Το αρχαίο δράμα δεν δεσμεύεται από εποχές

Εχει αρκετές ξένες συμμετοχές το φετινό Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εχει αρκετές ξένες συμμετοχές το φετινό Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος. Διοργανωμένο από το Εθνικό Θέατρο για έκτη χρονιά, θα φέρει από τις 11 έως τις 25 Ιουλίου στο Λυγουριό της Αργολίδας φοιτητές και φοιτήτριες δραματικών σχολών και νέους επαγγελματίες του θεάτρου, με καταγωγή από την Ελλάδα, αλλά και τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σουηδία. Θα εμβαθύνουν στη μελέτη και στη σύγχρονη πρόσληψη των αρχαίων κειμένων, ωστόσο η ηθοποιός Αγλαΐα Παππά, που διευθύνει φέτος το Εργαστήριο (σε συνεργασία με την Ιταλίδα ηθοποιό και καθηγήτρια υποκριτικής Ντιάνα Μανέα), αναμένει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον μία από τις συμμετέχουσες: εκείνη που θα έρθει από την Τουρκία.

«Θα ήθελα να μου μιλήσει γι’ αυτό που ζει», λέει στην «Κ» η Αγλαΐα Παππά. «Η Τουρκία δεν είναι απλώς η γείτονα χώρα και ο Ερντογάν: πρόσφατα έζησε και έναν σεισμό τρομακτικό. Θέλω να δω πώς ένας νέος άνθρωπος αντιλαμβάνεται εκεί το παρόν και το μέλλον του. Και επίσης, να καταλάβω ποιο ήταν το κίνητρό της για να συμμετάσχει στο Εργαστήριο. Προέρχεται αυτό το κίνητρο από ένα “απομεινάρι” της Ιωνίας; Ή από μια άλλη ανάγκη, δημιουργημένη υπό διαφορετικές συνθήκες; Το ότι έρχεται η συγκεκριμένη ηθοποιός, δεν είναι τυχαίο».

Το φετινό Εργαστήριο εκκινεί από την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη. Στο έργο, ο ποιητής καταπιάνεται με έναν πόλεμο μυθικό, θέλοντας να μιλήσει για τις επιπτώσεις των επιλογών μιας εξουσίας που αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Τη λύση δίνει ένα νεαρό, αμόλυντο κορίτσι, που συνειδητοποιώντας πώς έχει η κατάσταση γύρω της, θυσιάζεται. Και όλα αυτά, μοιάζουν με νέο τρόπο επίκαιρα, σε μια εποχή που η συζήτηση για τα δικαιώματα των γυναικών παραμένει αναγκαία.

Το Εθνικό Θέατρο διοργανώνει για έκτη χρονιά το διεθνές εργαστήριο με συμμετοχές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

«Η συζήτηση αυτή πρέπει να επικεντρωθεί στον σεβασμό και στην εκτίμηση του γυναικείου φύλου, στην αξιοπρέπειά του, από τη νεαρότερη ηλικία μέχρι τα βαθιά γεράματα», λέει η Αγλαΐα Παππά και συνεχίζει: «Οι γυναίκες είναι συνδεδεμένες με ό,τι βαθύτερο στη ζωή. Μόνο γι’ αυτό, θα έπρεπε να απολαμβάνουν μεγάλο σεβασμό. Και δείτε τι αντιμετωπίζουμε σήμερα: μικρά κορίτσια που γίνονται προϊόν εμπορίου. Πράγματα που δεν χωράει ο νους και που προκύπτουν από μια βαθιά απαξίωση των κοινωνιών, από πολύ παλιότερα, προς τη γυναίκα».

Οταν βέβαια μιλάμε για εξουσίες αυταρχικές, διεφθαρμένες, το πρόβλημα είναι ευρύτερο. «Στην Ευρώπη, η Ακροδεξιά αποκτά μια δύναμη που μας αφήνει όλους έκπληκτους», λέει η κ. Παππά και συμπληρώνει: «Στην Τουρκία υπάρχουν παιδιά 20 ετών που δεν έχουν δει άλλον ηγέτη από τον Ερντογάν. Πιστεύω ότι τέτοια δείγματα οφείλονται κυρίως σε ελλιπή παιδεία. Μόνο η παιδεία και ο πολιτισμός, η ευαισθησία και η τέχνη μπορούν να σκαλίσουν, να λειάνουν τις συνειδήσεις».

Και ποιος ο ρόλος του αρχαίου δράματος σε όλα αυτά; «Η βάση του είναι πολιτική», καταλήγει η ηθοποιός. «Δεν υπάρχει ιδιωτικότητα στο αρχαίο δράμα. Ο λόγος του είναι πολιτικός, δημόσιος, τα ζητήματα που τίθενται είναι πολιτικά, κοινωνικά. Αρα, διαπερνούν τον χρόνο. Το αρχαίο δράμα δεν δεσμεύεται από εποχές. Αν για την ιστορία ο χρόνος είναι μια πραγματικότητα, για τον ποιητή είναι μια υπέρβαση».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT