«Ξεσκονίζοντας» τον Δαβίδ

Λίγοι, ελάχιστοι για την ακρίβεια μετά τον ίδιο τον δημιουργό του, είναι οι «εκλεκτοί» που μπορούν να κοιτούν έναν από τους θησαυρούς της ανθρωπότητας στα μάτια...

1' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την περασμένη Δευτέρα, ο πελώριος Δαβίδ του Μιχαήλ Αγγελου «ξύπνησε» περιβαλλόμενος από ατσάλινες σκαλωσιές, σε μια αίθουσα –συνήθως γεμάτη από κόσμο, βλέμματα και επιφωνήματα θαυμασμού– απόκοσμα ήσυχη.

Το διάσημο αριστούργημα του Ιταλού γλύπτη υποβλήθηκε στον τακτικό καθαρισμό του, μία διαδικασία σχολαστική και απαραίτητη για τη συντήρησή του.

«Ξεσκονίζοντας» τον Δαβίδ-1
 REUTERS/Yara Nardi

«Ξεσκονίζοντας» τον Δαβίδ-2
 REUTERS/Yara Nardi

«Είναι μια σημαντική δουλειά που κάνουμε με όλα τα γλυπτά του μουσείου, τα οποία πρέπει να καθαριστούν, να ξεσκονιστούν και να εξεταστούν, ώστε να μην υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις» διευκρινίζει η Σεσίλιε Χόλμπεργκ, διευθύντρια της Galleria dell’Accademia της Φλωρεντίας, που φιλοξενεί τον Δαβίδ τον σχεδόν 4,5 μέτρων.

Με ηλεκτρικές σκούπες, μαλακές βούρτσες και κυρίως υπομονή και επαγγελματική «στοργή», οι συντηρητές καθαρίζουν τον μαρμάρινο γίγαντα της Αναγέννησης. Μια διαδικασία που προϋποθέτει λεπτομέρεια και φυσικά ησυχία, γι’ αυτό και οι πύλες της Πινακοθήκης της Φλωρεντίας παραμένουν κλειστές. 

«Ξεσκονίζοντας» τον Δαβίδ-3
 REUTERS/Yara Nardi

«Ξεσκονίζοντας» τον Δαβίδ-4
 REUTERS/Yara Nardi

Σύμφωνα με τους αξιωματούχους του περίβλεπτου μουσείου της Φλωρεντίας, ο Δαβίδ υφίσταται τη δοκιμασία του «μπάνιου» κατά μέσον όρο κάθε δύο με τρεις μήνες. Ενώ τους μήνες με τη μεγαλύτερη κίνηση, ελέγχεται και καθαρίζεται, αν κριθεί αναγκαίο, κάθε τέσσερις με πέντε εβδομάδες. 

«Ξεσκονίζοντας» τον Δαβίδ-5
Φωτ.: REUTERS/Yara Nardi

Η Πινακοθήκη υποδέχεται πάνω από 1,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως, εκ των οποίων πολλοί ενδιαφέρονται να θαυμάσουν κυρίως τον Δαβίδ. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή