Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ο Γούντι πήρε το γνώριμο όπλο του
οι-νέες-ταινίες-της-εβδομάδας-ο-γούντι-562641337

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ο Γούντι πήρε το γνώριμο όπλο του

«Γυρίσματα της τύχης». Ο βετεράνος κινηματογραφιστής επιστρέφει με μια κομεντί θρίλερ

Αιμίλιος Χαρμπής
Ακούστε το άρθρο

Γυρίσματα της τύχης ★★★
ΚΟΜΕΝΤΙ (2023)
Σκηνοθεσία: Γούντι Αλεν
Ερμηνείες: Λου ντε Λαάζ, Μελβίλ Πουπό, Νιλς Σνάιντερ

Στα 88 του πια, ο σπουδαίος Γούντι Αλεν φέρνει στις αίθουσες την πεντηκοστή ταινία της φιλμογραφίας του, η οποία είναι και η πρώτη εξ ολοκλήρου γαλλόφωνη. Η Φανί (Λου ντε Λαάζ) και ο Ζαν (Μελβίλ Πουπό) ζουν έναν ευτυχισμένο γάμο σε εύπορο προάστιο του Παρισιού. Οταν ωστόσο εκείνη συναντά τυχαία στον δρόμο τον Αλέν (Νιλς Σνάιντερ), έναν παλιό συμμαθητή της, ο έρωτας θα τη χτυπήσει δυνατά. Η εξωσυζυγική σχέση που θα ακολουθήσει μοιάζει με ανέλπιστο δώρο, όμως ο απατημένος σύζυγος δεν είναι διατεθειμένος να αποδεχθεί την καινούργια κατάσταση. Ο Αλεν προβάλλει εδώ ως κεντρικό το στοιχείο της τυχαιότητας, με το οποίο θα ντύσει μία από τις τυπικές ρομαντικές κομεντί του. Το ερωτικό τρίγωνο που σχηματίζεται είναι από μόνο του αρκετά «ζουμερό», ώστε να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή, μαζί με το γνωστό γουντιαλενικό χιούμορ και την άρτια ερμηνεία της πρωταγωνίστριας Λου ντε Λαάζ. Η τύχη και τα γυρίσματά της, ωστόσο, μπαίνουν στη θέση του οδηγού, ιδιαίτερα στο δεύτερο κομμάτι της ταινίας, όπου αυτή αποκτά και χαρακτηριστικά θρίλερ, δίχως πάντως να φτάσει ποτέ στα δραματικά επίπεδα του (αξεπέραστου) «Match Point».

Ο Δημιουργός ★★½
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2023)
Σκηνοθεσία: Γκάρεθ Εντουαρντς
Ερμηνείες: Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον, Τζέμα Τσαν

Η τεχνητή νοημοσύνη, ο νέος (και) κινηματογραφικός «αντίπαλος» της ανθρωπότητας, βρίσκεται στο επίκεντρο μιας καταιγιστικής περιπέτειας με πρωταγωνιστή τον Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον. Ο Αμερικανός ηθοποιός υποδύεται εδώ τον Τζόσουα, έναν σκληροτράχηλο πρώην στρατιώτη, ο οποίος στρατολογείται εκ νέου προκειμένου να εντοπίσει και να εξολοθρεύσει τον Δημιουργό, έναν μυστηριώδη προγραμματιστή που έχει κατασκευάσει ένα θανάσιμο όπλο ικανό να αφανίσει το ανθρώπινο είδος. Το τελευταίο, ωστόσο, θα αποδειχθεί ότι είναι απλώς ένα ρομποτικό παιδί, δημιουργημένο ως ένα υπερεξελιγμένο πρόγραμμα AI. Αντλώντας από δεκάδες κινηματογραφικές πηγές, από τον Κιούμπρικ μέχρι τον Σπίλμπεργκ και τον «Πόλεμο των Αστρων», το φιλμ του Γκάρεθ Εντουαρντς («Rogue One») δεν προσεγγίζει αυτά τα επίπεδα επιστημονικής φαντασίας, έχει όμως τις δικές του αρετές. Μπλεγμένη σε έναν αέναο πόλεμο με την Τ.Ν., η (αμερικανική κατά βάση) ανθρωπότητα δεν είναι απαραιτήτως η «καλή» της υπόθεσης. Αντιθέτως, έπειτα από δύο ώρες και μπόλικη καλοστημένη δράση, το συμπέρασμα είναι ότι η αγάπη μπορεί να είναι και γραμμένη σε κώδικα προγραμματισμού.

Saw X ★★
ΤΡΟΜΟΥ (2023)
Σκηνοθεσία: Κέβιν Γκρόιτερτ
Ερμηνείες: Τόμπιν Μπελ, Σόνι Σμιθ

Μία από τις μακροβιότερες σειρές ταινιών τρόμου επιστρέφει με το δέκατο(!) μέρος της. Αυτό σηματοδοτεί ταυτόχρονα και την επαναφορά του θρυλικού Τζον Κρέιμερ, τον οποίο βλέπουμε άρρωστο, απελπισμένο και έτοιμο να παραδοθεί στον καρκίνο. Κάπου εκεί θα του συστήσουν μια πειραματική θεραπεία, για την οποία θα ταξιδέψει μέχρι το Μεξικό αναπτερώνοντας τις ελπίδες του. Σύντομα, ωστόσο, θα ανακαλύψει ότι πρόκειται για απάτη και μάλιστα μεγάλου βεληνεκούς, με τους υπευθύνους να μπαίνουν πλέον στο αμείλικτο στόχαστρό του. Η γνωστή «πορνογραφία βίας» που χαρακτηρίζει το franchise συνεχίζεται, με αρκετά εφευρετικό ομολογουμένως τρόπο· από την άλλη, η ακραία αυτή εικονογραφία θα είχε περισσότερο νόημα αν συνοδευόταν και από μεγαλύτερο ψυχολογικό/κοινωνιολογικό βάθος, αντί απλώς για μερικά χιλιοειπωμένα τσιτάτα του είδους.

Μία αιωνιότητα και μία μέρα ★★★★★
ΔΡΑΜΑ (1998)
Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Αγγελόπουλος
Ερμηνείες: Μπρούνο Γκανζ, Ιζαμπέλ Ρενό

Το αριστούργημα του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, βραβευμένο με τον Χρυσό Φοίνικα των Καννών, επανακυκλοφορεί. Ενας μεσόκοπος συγγραφέας ασχολείται με τους ημιτελείς «Ελεύθερους Πολιορκημένους» του Σολωμού, προσπαθώντας να συμπληρώσει το παζλ. Οι δυνάμεις του όμως τον εγκαταλείπουν και πλέον βυθίζεται στις αναμνήσεις μιας ζωής γεμάτης χαμένες ευκαιρίες. Η συνάντηση με ένα άστεγο αγόρι είναι τελικά εκείνη που θα του δώσει δύναμη να συνεχίσει, έστω για λίγο. Κινηματογραφική ποίηση και αιώνια ερωτήματα δίχως απαντήσεις, σε μία από τις κορυφαίες στιγμές του ευρωπαϊκού σινεμά συνολικά.

Είναι πλέον και επίσημο. Επειτα από 148 ημέρες κινητοποιήσεων, οι σεναριογράφοι του Χόλιγουντ λύνουν την απεργία τους, μετά τη συμφωνία που επετεύχθη ανάμεσα στο συνδικάτο τους (WGA) και στην αντίστοιχη ένωση των μεγάλων στούντιο της βιομηχανίας. Οι πρώτες αναλύσεις αναφέρουν ότι οι απεργοί κατάφεραν να ικανοποιήσουν τα περισσότερα από τα αιτήματά τους, ανάμεσα στα οποία κι εκείνα που έχουν να κάνουν με την εμπλοκή της τεχνητής νοημοσύνης στη δουλειά τους. Ειδικότερα, η τελευταία απαγορεύεται πλέον ρητώς να χρησιμοποιείται για τη συγγραφή ή την επιμέλεια σεναρίων, εκτός εάν αυτό είναι επιλογή του ίδιου του σεναριογράφου, έχοντας και τη σχετική έγκριση της παραγωγής. Αυτή, πάντως, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποχρεώσει τον δημιουργό να χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία, ούτε και να του στερήσει μέρος των πνευματικών δικαιωμάτων του.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT