Ρωμανού, Παπακωνσταντίνου, Ανεσιάδου στις νέες εκθέσεις του ΕΜΣΤ

Ρωμανού, Παπακωνσταντίνου, Ανεσιάδου στις νέες εκθέσεις του ΕΜΣΤ

Αφιερωμένο αποκλειστικά σε γυναίκες καλλιτέχνιδες το πρόγραμμα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης μέχρι το καλοκαίρι

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για τους επόμενους επτά μήνες, γυναίκες καλλιτέχνιδες καταλαμβάνουν το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ). Και πραγματικά ήταν η ώρα να συμβεί αυτό, καθώς ανά τον κόσμο η ιστορία της τέχνης αναθεωρείται υπό το πρίσμα μιας νέας προσέγγισης, που βγάζει από τις αποθήκες των μουσείων τη δουλειά δημιουργών, που είχαν τεθεί εκτός του κυρίαρχου ανδρικού κάδρου της τέχνης.

Με προσμονή λοιπόν, περιμένουμε το ημερολόγιο να δείξει 14 Δεκεμβρίου. Τότε θα δούμε τον νέο κύκλο εκθέσεων του ΕΜΣΤ «Kι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;», ο οποίος θα ξεκινήσει με μια νέα πρόταση παρουσίασης της έκθεσης της συλλογής του μουσείου με τίτλο «Γυναίκες, μαζί». Στο πλαίσιο της εκθεσιακής ανανέωσης της συλλογής θα γίνει και η πρώτη παρουσίαση ενός αριθμού έργων από τη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Θα παρουσιαστούν δουλειές Ελληνίδων και ξένων καλλιτέχνιδων, ενώ η έκθεση περιλαμβάνει και ένα σημαντικό έργο της Λιβανοαμερικανίδας Ετέλ Αντνάν, μιας επίκαιρης καλλιτεχνικής φυσιογνωμίας λόγω της νέας ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή. Την ίδια περίοδο η βραβευμένη περφόρμερ Αλέξις Μπλέικ θα παρουσιάσει σε επιμέλεια της Αννας Μυκονιάτη μια σειρά από περφόρμανς για πρώτη φορά στην Ελλάδα – μια δουλειά που συνενώνει τις εικαστικές τέχνες, την περφόρμανς και τον χορό.

Την ίδια μέρα ξεκινούν και τα αφιερώματα σε δύο επιδραστικές Ελληνίδες με διεθνή αναγνώριση. Η μία έκθεση –σε συνεπιμέλεια Ελένης Κούκου και Δημήτρη Τσουμπλέκα– αφορά το έργο της γλύπτριας Χρύσας Ρωμανού (Chryssa Romanos, 1931-2006), μιας από τις πιο αναγνωρίσιμες και καταξιωμένες εικαστικούς της γενιάς της, η οποία έζησε και εργάστηκε μεταπολεμικά στο εξωτερικό. 

Το δεύτερο αφιέρωμα είναι στη Λήδα Παπακωνσταντίνου (1945), από τις πρωτοπόρους της φεμινιστικής τέχνης στη χώρα μας, που για πέντε δεκαετίες ανέπτυξε ένα πολύπλευρο έργο, πάντα με επίκεντρο το σώμα. Η δουλειά της περιλαμβάνει περφόρμανς, γλυπτική, βίντεο, site-specific εγκαταστάσεις και ζωγραφική και παρουσιάζεται σε επιμέλεια της Τίνας Πανδή. Η τρίτη γυναίκα που το έργο της τοποθετείται εντός του πρώτου κύκλου είναι η Δανάη Ανεσιάδου, η οποία τα τελευταία 15 χρόνια έχει αναπτύξει μια σειρά από προσωπικές αφηγήσεις (επιμέλεια, Ιόλη Τζανετάκη).

Στις 10 Φεβρουαρίου εγκαινιάζεται το δεύτερο μέρος του εκθεσιακού κύκλου που περιλαμβάνει την αναδρομική έκθεση της αναγνωρισμένης Ιρανής ζωγράφου Τάλα Μαντάνι, ενώ στις 11 Μαΐου ο κύκλος ολοκληρώνεται με την πρώτη μεγάλη μουσειακή αναδρομική έκθεση του έργου της Πένι Σιόπις σε επιμέλεια της διευθύντριας του ΕΜΣΤ Κατερίνας Γρέγου. Ελληνίδα της διασποράς, η Σιόπις έγινε γνωστή στις αρχές των δεκαετιών ’80 και ’90 για τους φεμινιστικούς και ιστορικούς πίνακές της, αλλά και για την ενεργή στάση της σχετικά με τα δικαιώματα των γυναικών και την αντίσταση κατά του απαρτχάιντ. Στις 13 Ιουνίου θα παρουσιαστεί η μεγάλη διεθνής έκθεση «Why Look at Animals?», επίσης σε επιμέλεια της Κατερίνας Γρέγου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT