Γρηγόρης Ρέντης: Από τον Αντετοκούνμπο, ρεσάλτο στους πειρατές των θαλασσών

Γρηγόρης Ρέντης: Από τον Αντετοκούνμπο, ρεσάλτο στους πειρατές των θαλασσών

Ο επιτυχημένος στον χώρο της διαφήμισης σκηνοθέτης Γρηγόρης Ρέντης γύρισε ντοκιμαντέρ για τη μισθοφορική φύλαξη πλοίων

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πόσο δύσκολο μπορεί να είναι να συνδυάζει ένας νέος δημιουργός δύο ασχολίες που έχουν εκ διαμέτρου αντίθετους στόχους; Βρίσκομαι σ’ ένα καφενείο στο Κουκάκι με τον Γρηγόρη Ρέντη, για να συζητήσουμε για τη σκηνοθεσία του πρώτου του ντοκιμαντέρ, τη «Βάρδια», και τη σχέση του με τη διαφήμιση. Η «Βάρδια», η οποία διακρίθηκε με τον Αργυρό Αλέξανδρο στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, διηγείται με καλλιτεχνικό και υποβλητικό τρόπο μια παράξενη ιστορία: τη μισθοφορική φύλαξη των πλοίων που διασχίζουν τα πελάγη γύρω από την Αφρική προς αποφυγήν πειρατικής επίθεσης.

Ο ίδιος εμπνεύστηκε από τον θείο του που δούλευε μισθοφόρος: «Με γοήτευσε αυτός ο κόσμος. Επιπλέον, μια φιλοσοφία που είχε εκείνος αλλά και όσοι συνάδελφοί του γνώρισα στην πορεία, ήταν ότι αν ο ίδιος ήταν σομαλικής καταγωγής θα ήταν και αυτός πειρατής. Οπότε υπήρχε ένας σεβασμός απέναντι στον εχθρό, ένα καθρέφτισμα: εκεί κατάλαβα ότι κρύβεται μια ταινία». Η ιστορία που διηγείται έχει να κάνει με την τοξική αρρενωπότητα, την αναμονή, τη ματαίωση: «Αυτή η δουλειά είναι δελεαστική για πολύ κόσμο επειδή περιλαμβάνει κι ένα μύθο, μια περιπέτεια. Οι νεότεροι άνδρες θέλουν να ανακαλύψουν την ταυτότητά τους σε σχέση με τον ανδρισμό τους», λέει και συμπληρώνει πως ο χρόνος που περνούν στο πλοίο χωρίς να δέχονται επιθέσεις τους δημιουργεί τελικά ένα συναίσθημα ήττας.

Ο κ. Ρέντης δραστηριοποιείται στο σινεμά εδώ αρκετά χρόνια, με τη μικρού μήκους ταινία «Sundown» να έχει ταξιδέψει διεθνώς σε φεστιβάλ και τώρα τη «Βάρδια», όμως η κύρια πηγή βιοπορισμού του είναι η παραγωγή διαφημίσεων, κάτι που έχει επίσης αναγνωριστεί διεθνώς. Μετράει παραπάνω από 200 διαφημίσεις στο ενεργητικό του, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η πιο γνωστή είναι η βραβευμένη καμπάνια της Aegean Airlines με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο. «Η εμπειρία της διαφήμισης σε κάνει αποτελεσματικό σκηνοθέτη, δοκιμάζεσαι σε πολλά είδη, έχεις πολλά εφόδια και εξοπλισμό και τη δυνατότητα να πειραματιστείς. Είναι μεγάλο σχολείο για την τεχνική σου», επισημαίνει.

Τον ρωτάω πώς είναι από κοντά ο Αντετοκούνμπο, αυτός ο πολύ λαμπερός άνθρωπος. «Είναι ακριβώς έτσι: λάμπει, με το που μπαίνει στο δωμάτιο, φωτίζεται ο χώρος. Σαν να είναι φτιαγμένος από την ίδια ουσία με κάποιον σταρ του σινεμά· έχει εκτόπισμα. Ταυτόχρονα όμως, είναι αληθινός, είναι αυτός που φαίνεται». Αυτό που τον ξεχωρίζει, είναι ότι εκτιμά την ταπεινοφροσύνη, ξέρει από πού ξεκίνησε, εξηγεί ο σκηνοθέτης. Είναι πολυτάλαντος: «Εχει υποκριτικές ικανότητες, ακολουθεί πολύ εύκολα τις κατευθυντήριες γραμμές και κάνει αμέσως αυτό που πρέπει για να σε διευκολύνει στη δουλειά σου», λέει. Αυτό που συγκίνησε τον σκηνοθέτη ήταν επίσης ότι συνέδραμε στην αλλαγή των δεδομένων της διαφήμισης. Πριν από την καμπάνια της Aegean με τον Αντετοκούνμπο, δύσκολα έβλεπε κανείς σε διαφημιστικό σποτ μαύρο πρωταγωνιστή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή