Καλλιτεχνική πρόταση με τόλμη, φως και υπόγειο νεύρο

Καλλιτεχνική πρόταση με τόλμη, φως και υπόγειο νεύρο

Υπάρχει ταχύτητα ενσωματωμένη σχεδόν σε κάθε έργο του Δήμου Κηπουρού, άλλοτε σαν σύννεφα που τρέχουν, ενίοτε σαν φωτογραφία που πήρε φως

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καλή ζωγραφική που ξεπλένει τις αισθήσεις. Αυτήν την εντύπωση σου δημιουργούν τα έργα του Δήμου Κηπουρού, ο οποίος παρουσιάζει την ενότητα «Ταξιδιωτικές εντυπώσεις» στην γκαλερί Τεχνοχώρος της οδού Λεμπέση. Θα μπορούσε να είναι ένα ημερολόγιο περιήγησης στο Παρίσι, στη Ρώμη, στο Τολέδο, στην Αθήνα, αν η ζωγραφική του Δήμου Κηπουρού δεν διέθετε ένα τέτοιο υπόγειο νεύρο, ώστε έπειτα από ένα σημείο ο φαινομενικός ρεαλισμός να περνάει σε δεύτερο πλάνο.

Νιώθεις να κατακλύζεσαι από κρουνούς πράσινου χρώματος. Βάφει τις αισθήσεις η χρωματική παλέτα του 37χρονου Δήμου Κηπουρού, γεννημένου στην Ορεστιάδα, μαθητή του Γιάννη Καστρίτση, υποτρόφου του Ιδρύματος Ωνάση, με βρετανική θητεία (μεταπτυχιακά στο Chelsea College of Arts, συμμετοχή στην καλοκαιρινή έκθεση της Βασιλικής Ακαδημίας Τεχνών το 2023). Υπάρχει διάχυτη βρετανικότητα στο προσωπικό του ιδίωμα. Τα έργα του θα μπορούσαν να είναι μέρος έκθεσης στη National Portrait Gallery του Λονδίνου, υπάρχει τόλμη, φως, διαρκής διάθεση για απόσπαση από τα όρια.

Με κεντρική ηρωίδα τη σύντροφό του, ο Δήμος Κηπουρός δείχνει πως είναι τόσο καλός πορτρετίστας όσο και καλός τοπιογράφος. Ακόμη και όταν το θέμα του είναι μια σκηνή από το Λούβρο με την Αφροδίτη της Μήλου ή τη Νίκη της Σαμοθράκης, η κυρίαρχη εντύπωση είναι η ζωγραφική δύναμη και όχι η αναπαράσταση. Οι ουράνιοι θόλοι γίνονται σεντόνια φωτός σε δίνη, τα πάρκα αχανείς λεωφόροι επιθυμίας, η στιγμή σε ένα καφέ ή εστιατόριο γίνεται αφορμή για μια ψυχογραφική ανατομία σε μια σχεδόν ψευδαισθητική κόψη αναπαράστασης και παραίσθησης. Υπάρχει ταχύτητα ενσωματωμένη σχεδόν σε κάθε έργο, συχνά σαν ευρυγώνιος φακός, άλλοτε σαν σύννεφα που τρέχουν, ενίοτε σαν φωτογραφία που πήρε φως, και σχεδόν πάντα σαν μια ιστορία που δεν έχει αρχή αλλά ούτε και τέλος.

Με τη στέρεη επιμέλεια του Χριστόφορου Μαρίνου, η έκθεση του Δήμου Κηπουρού στον Τεχνοχώρο, που διευθύνει η Ηλέκτρα Δουμά, είναι μια πρόταση να δει κανείς καλή ζωγραφική από έναν ανερχόμενο σύγχρονο Ελληνα ζωγράφο που καταθέτει μια πρόταση ως τολμηρό προσωπικό εγχείρημα. Η νέα δημιουργία πρέπει να στηρίζεται. Εως 3 Μαΐου.

«Ανοιξη»

Στον ίδιο δρόμο, στην οδό Λεμπέση 11, λίγο παρακάτω, η γκαλερί ArtShot της Σοφίας Γαϊτάνη παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με θεματικό άξονα την «Ανοιξη» σε επιμέλεια Ιριδος Κρητικού. Είναι μια θαυμαστή συγκατοίκηση τόσων ευφρόσυνων έργων. Το αρνάκι του Γιώργου Φερέτου περιστοιχιζόμενο από καταρράκτες ανθέων. Σημαντικά έργα των Δικαίας Δεσποτάκη, Παναγιώτη Σιάγκρη, Γεύσως Παπαδάκη, Αθηνάς Χατζή, Μηνά Καμπιτάκη, Γεωργίας Μπλιάτσου, Μαρίνας Βλαχάκη, Μαίρης Νταγιαντά, Χριστίνας Παρασκευοπούλου, Βιργινίας Φιλιππούση, Ανδρέα Γκάνα, Χρήστου Αλατσάκη, Κικής Βουλγαρέλη, Σοφίας Ρόουζ Κοσμίδου, Μαρίνας Στελλάτου, Αγάπης Φεσατίδου-Ψαρράκη και πολλών ακόμη άξιων καλλιτεχνών. Εως την 1η Μαΐου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή