Μια «κάρτα γνωριμίας» από τον χορογράφο Ιωάννη Μανταφούνη

Μια «κάρτα γνωριμίας» από τον χορογράφο Ιωάννη Μανταφούνη

2' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Από τώρα και στο εξής όλοι θα ξέρουν τη συντομογραφία DFDC, με την οποία μας συστήνεται η Dresden Frankfurt Dance Company υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ιωάννη Μανταφούνη. Ξεκινούν πολύ καλά», έγραφε πρόσφατα μία από τις ενθουσιώδεις κριτικές του γερμανικού Τύπου μετά την πρεμιέρα του «A la Carte».

Με αυτή τη διασκεδαστική, δυναμική, φρέσκια παράσταση που σε λίγες ημέρες φιλοξενείται στο Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, το σύνολο DFDC τρέχει προς το μέλλον επιστρέφοντας στις ρίζες του. Η ομάδα ιδρύθηκε το 2005 από τον Αμερικανό χορογράφο Ουίλιαμ Φορσάιθ («The Forsythe Company»), ζωντανό μύθο του σύγχρονου χορού, συνεχίζοντας τη δημιουργική δουλειά που έκανε επί 20 χρόνια με το Ballett Frankfurt.

«Οπότε τι είναι ακριβώς το “A la Carte;”» ρωτάμε τον κ. Μανταφούνη, τον οποίο ως συνήθως βρίσκουμε εν κινήσει – αυτή τη φορά ταξιδεύει με τρένο από τη Δρέσδη προς τη Φρανκφούρτη. «Είναι ένα νέο έργο που λέει στο κοινό “Καλησπέρα, αυτοί είμαστε!”» απαντάει εκείνος που στα 43 του χρόνια έχει διαγράψει ήδη μια μεγάλη και επιτυχημένη διαδρομή ως χορευτής σε μεγάλες ευρωπαϊκές ομάδες και χορογράφος.

«Είναι σαν μια κάρτα γνωριμίας, ένα θέαμα ηθελημένα home made και λίγο διαδραστικό που αποτελείται από δύο μέρη». «Στο πρώτο μέρος οι χορευτές αυτοσχεδιάζουν πάνω στη μουσική του Μπαχ. Στο δεύτερο παίζουν οι ίδιοι μουσική, φορούν κοστούμια που έφτιαξαν λίγο-πολύ μόνοι τους, ρωτούν τους θεατές αν θα ήθελαν κάποια άλλη εξέλιξη στο έργο και γενικά παρουσιάζουν τον εαυτό τους μισοσοβαρά – μισοαστεία θέλοντας να επικοινωνήσουν μέσω του χορού και να φέρουν τους ανθρώπους κοντά. Αυτές είναι οι αρχές μας, αυτό έκανε ο Φορσάιθ κι εμείς το συνεχίζουμε».

Οι σκηνές στο «A la Carte» χρησιμοποιούν διαφορετικά στηρίγματα, ηχητικά εφέ, μουσική και φωτισμό για να επιτρέψουν μια ποικιλία από στυλ χορού, ατμόσφαιρες και θέματα. Η αφετηρία είναι πάντα η συνάντηση του συνόλου με το κοινό, «σαν να μαγείρευαν μαζί ένα πολύχρωμο μενού». Το πλαίσιο για αυτό είναι η χορευτική μεθοδολογία του Μανταφούνη, η οποία καθιστά δυνατή τη δημιουργία μιας χορογραφίας ζωντανά στη σκηνή. Σχεδόν τίποτε από όσα κάνουν οι χορευτές δεν είναι προκαθορισμένο. Οι κινήσεις προκύπτουν από τις συναντήσεις των χορευτών με τα αντικείμενα και τα μέλη της ομάδας.

Τα τελευταία χρόνια, η πορεία του Μανταφούνη είχε δύο μεγάλους σταθμούς: το 2019 με την παράσταση «Faded» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση έκανε το χορευτικό γκραν φινάλε του και πέρυσι ανέλαβε για πέντε χρόνια την καλλιτεχνική διεύθυνση της DFDC και εγκαταστάθηκε στη Φρανκφούρτη. «Πώς ήταν το πέρασμα από τη σκηνή στα παρασκήνια;» ρωτάμε. «Ομαλό, επειδή τουλάχιστον καλλιτεχνικά έκανα λίγο-πολύ το ίδιο όταν χόρευα, αλλά τώρα έχουμε περισσότερα μέσα και τη δυνατότητα να κάνουμε πιο εντυπωσιακά πράγματα», απαντάει.

Παραμένει δημιουργικός, δεν νοσταλγεί το παρελθόν, επειδή η αποχώρηση έγινε τη σωστή στιγμή, όπως λέει, κι επιπλέον διευθύνει μια ομάδα την οποία ο 74χρονος Φορσάιθ αποφάσισε να στηρίξει, ετοιμάζοντας μαζί τους ένα καινούργιο έργο για το καλοκαίρι του 2025.

«A la Carte», Πειραιώς 260 (Η), 5 και 6 Ιουνίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT