ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Το παλιό ΤΑΠ δεν αλλάζει με νέα λογότυπα

to-palio-tap-den-allazei-me-nea-logotypa-2315026

Από όλα τα ανοικτά ζητήματα του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, το rebranding, όπως λέμε στα ελληνικά, φαίνεται πως είναι ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων του. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί η σπουδή του υπουργείου Πολιτισμού και του ΤΑΠ να «επικαιροποιήσει» το δικό του λογότυπο και να δημιουργήσει το «MonuMus» από το «Μνημεία και Μουσεία της Ελλάδας/Monuments and Museums of Greece»; Ο τουρισμός είναι η βιτρίνα της χώρας και κάθε βιτρίνα χρειάζεται ένα όνομα.

Αν και θυμίζει έντονα το MOMus της Θεσσαλονίκης, που θεωρητικά και μόνο συμπυκνώνει τον τίτλο «Metropolitan Organization of Museums of Visual Arts of Thessaloniki», το «MonuMus» προέρχεται από τις λέξεις «Monuments» και «Museums», καθώς απευθύνεται στο διεθνές κοινό.

Η χρήση του προορίζεται να γίνει «σε ποικίλες επικοινωνιακές πλατφόρμες και δίκτυα», ό,τι και αν σημαίνει αυτό. Μέχρι τώρα πάντως το (παλιό) λογότυπο, που προέκυψε έπειτα από διαγωνισμό το 2012, το βλέπει κανείς στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και μόνον εκεί, ανενεργό ωστόσο, χωρίς να παραπέμπει σε έναν π.χ. κατάλογο μνημείων και μουσείων.

Ολα αυτά συμβαίνουν την ώρα που το ηλεκτρονικό εισιτήριο ακόμη δεν έχει επεκταθεί σε περισσότερους από τους 11 αρχαιολογικούς χώρους απ’ όπου ξεκίνησε, η λειτουργία των αναψυκτηρίων παραμένει προβληματική, ο οργανισμός του ΤΑΠ είναι μπλοκαρισμένος, με αποτέλεσμα να μην προχωράει ο εκσυγχρονισμός του Ταμείου και του τρόπου λειτουργίας του. Δεν πειράζει όμως. Οι βιτρίνες χρειάζονται λογότυπα και ας πωλούν αναμνηστικά μιας άλλης εποχής.