ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στρέφονται στις νέες τεχνολογίες

oi-mikromesaies-epicheiriseis-strefontai-stis-nees-technologies-561088795

Την ψηφιακή τεχνολογία αξιοποίησαν επτά στις δέκα μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας, σύμφωνα με έρευνα για τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που εκπόνησε το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Cosmote. Κατά την ίδια έρευνα –που διεξήχθη πανελλαδικά το 2019 και, στη συνέχεια, το 2020, σε συνολικά περίπου 1.500 επιχειρήσεις όλων των κλάδων– το 50% των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) στην Ελλάδα βρίσκεται στα πρώτα στάδια ψηφιακής ανάπτυξης. Λόγω της πανδημικής κρίσης, οκτώ στις δέκα ΜμΕ αναγκάστηκαν να κάνουν σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία τους, μία στις τρεις ανέστειλε τη λειτουργία της και περίπου οι μισές προχώρησαν σε αλλαγές στην επικοινωνία και οργάνωσαν περισσότερες τηλεδιασκέψεις. Τέσσερις στις δέκα πραγματοποίησαν περισσότερες ψηφιακές προωθητικές ενέργειες, ενώ οι ψηφιακές τεχνολογίες υποστήριξαν την επιστροφή στην κανονικότητα των εταιρειών οι οποίες έκαναν περισσότερη χρήση της τηλεργασίας και κατέγραψαν αύξηση της κίνησης του online καταστήματος.

Για τις ανάγκες της έρευνας, για πρώτη φορά δημιουργήθηκε ο δείκτης ψηφιακής ετοιμότητας των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, που αποτυπώνει τον βαθμό ψηφιακής ωριμότητας των ΜμΕ. Στηρίζεται στην υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εφαρμογών και υποδομών, όσον αφορά την ψηφιακή παρουσία και επικοινωνία, τις ψηφιακές συναλλαγές και προωθήσεις, τα διοικητικά συστήματα διαχείρισης πόρων και τις ψηφιακές υποδομές. Τι προκύπτει; Οτι σε τομείς όπως η ψηφιακή παρουσία και επικοινωνία, τα ποσοστά χρήσης των ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις ΜμΕ βρίσκονται σε σχετικά υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, επτά στις δέκα ΜμΕ διαθέτουν ιστοσελίδα, το 53% των εταιρειών του δείγματος της έρευνας χρησιμοποιεί τηλεφωνικό κέντρο, ενώ τέσσερις στις δέκα κάνει χρήση εργαλείων τηλεδιάσκεψης.

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, καθώς αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου των επιχειρήσεων. Η μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή και η υιοθέτηση των κατάλληλων “έξυπνων” εργαλείων είναι για τις επιχειρήσεις αυτές ζήτημα επιβίωσης, κάτι που φάνηκε ακόμη πιο ξεκάθαρα κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης», ανέφερε ο Θάνος Φαλάγγας, διευθυντής Εnterprise & Business Marketing & CRM του ομίλου ΟΤΕ.