ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 600 εκατ. οι αγορές μέσω της Skroutz

Τον Αύγουστο η ηλεκτρονική πλατφόρμα εμπορίου προσείλκυσε 6,4 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες.

Εκρηκτική υπήρξε η άνοδος των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Skroutz. Σύμφωνα με στοιχεία που εξασφάλισε η «Κ», το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου της φετινής χρονιάς, η ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων (Gross Merchandise Value – GMV), του συνόλου δηλαδή των προϊόντων που πωλήθηκαν μέσω της Skroutz, διαμορφώθηκε σε 600 εκατ. ευρώ. 

Το συγκεκριμένο μέγεθος είχε ανέλθει σε 380 εκατ. ευρώ κατά το οκτάμηνο του 2019 και σε 644 εκατ. ευρώ συνολικά το 2019, με τον υψηλό ρυθμό αύξησής του να φανερώνει τις προοπτικές που εμφανίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς. Τον Αύγουστο, η ηλεκτρονική πλατφόρμα εμπορίου προσείλκυσε 6,4 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες, ενώ ο συνολικός αριθμός των επισκέψεων διαμορφώθηκε σε 28 εκατ.

Ο αριθμός των συνεργαζόμενων καταστημάτων ανερχόταν, έως το τέλος του περασμένου Αυγούστου, σε 5.800, έναντι 3.000, αρχές του 2019, με την εταιρεία να έχει αναπτύξει, κατά τον τελευταίο ένα χρόνο, την υπηρεσία Skroutz Merchants Marketplace που έχει συγκεντρώσει περίπου 2.100 επιχειρήσεις. Μέσω αυτής, οποιαδήποτε εμπορική επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να διαθέτει τα προϊόντα της στο κοινό του Skroutz, χωρίς να έχει ηλεκτρονικό κατάστημα και χωρίς υποδομή αποστολών, επιστροφών και διαδικτυακών συναλλαγών.

Σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα οικονομικά μεγέθη του 2019, η Skroutz εμφάνισε κύκλο εργασιών 19,9 εκατ. ευρώ από 12,6 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά και αύξησε σχεδόν κατά 100% τα κέρδη προ και μετά φόρων που διαμορφώθηκαν σε 7,4 εκατ. ευρώ και 5,3 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα. Το 2019 οι καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 9,6 εκατ. ευρώ από 2,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα αυξήθηκαν σε 8,2 εκατ. από 3,5 εκατ. ευρώ.

Οπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση του 2019, η Skroutz κατά τη συγκεκριμένη χρονιά υλοποίησε σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων της, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της για την επέκταση των πωλήσεών της στην ελληνική αγορά. Εισήλθε ακόμη, μέσω του Skroutzfood, στην αγορά του online delivery φαγητού, όπου η εταιρεία επιδιώκει την απόσπαση σημαντικού μεριδίου.

Κατά το οκτάμηνο της τρέχουσας χρονιάς, η εταιρεία πραγματοποίησε 126 προσλήψεις νέων εργαζομένων, με το προσωπικό της να αποτελείται συνολικά από 392 εργαζομένους. Κατά πληροφορίες, η Skroutz προχώρησε προς 70 υπαλλήλους, που είναι οι παλαιότεροι της εταιρείας, στη διανομή μεριδίου ύψους 1,1 εκατ. ευρώ, από την κερδοφορία του 2019 σε συνέχεια και της εισόδου του αμερικανικού fund CVC Capital Partners στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. 

Το fund έχει αποκτήσει μερίδιο μειοψηφίας στη Skroutz με ποσοστό της τάξεως του 51% να παραμένει υπό τον έλεγχο των τριών ιδρυτών της εταιρείας, Γιώργο Χατζηγεωργίου, Βασίλη Δήμου και Γιώργου Αυγουστίδη. Οι τελευταίοι διατηρούν και το μάνατζμεντ της Skroutz, στης οποίας το μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχει και το fund SouthBridge Europe Mezzanine που είχε αποκτήσει το 16% αυτής πριν από δύο χρόνια. Η συγκεκριμένη συναλλαγή έλαβε χώρα το 2018 στο πλαίσιο της διάθεσης του ποσοστού 50% που κατείχε στη Skroutz η Dionic.