Η κρίση χτυπάει και την αγορά διαμαντιών

Η κρίση χτυπάει και την αγορά διαμαντιών

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πανδημία δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ οικονομικά πανίσχυρων και ανίσχυρων, και αυτό είναι εμφανές στην κοσμηματοποιία του 82χρονου Λόρενς Γκραφ, την Graff Diamonds, η οποία αν και πήγε περίφημα το 2019, φέτος πλήττεται. Είναι μία από τις γνωστότερες εταιρείες πολύτιμων λίθων και πέρυσι διέθεσε προς πώληση ένα από τα μεγαλύτερα διαμάντια που υπάρχουν διεθνώς. Εξ ου και προχώρησε σε επιχειρηματικές κινήσεις, όπως το να αγοράσει το εμβληματικό της κατάστημα στη Νέα Υόρκη και να ανοίξει ακόμη ένα στη γαλλική πρωτεύουσα. Η φετινή χρονιά, όμως, δεν είχε καμία σχέση με την παρελθούσα για την Graff Diamonds, η οποία μετράει στους πελάτες της την Οπρα Ουίνφρεϊ και τον σουλτάνο του Μπρουνέι μεταξύ πολλών άλλων. Ο ίδιος ο Λόρενς Γκραφ συγκαταλέγεται μεταξύ των πλουσιότερων ανθρώπων στη Βρετανία με τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια που διαθέτει, σύμφωνα με τον δείκτη δισεκατομμυριούχων του Bloomberg.  

H καραντίνα και τα lockdowns, όπως προσφάτως ανέφερε η εταιρεία, επηρέασαν δυσμενώς όλες τις δραστηριότητές της, αναγκάζοντάς τη να κλείσει καταστήματα και να καθυστερήσει την παρουσίαση της νέας συλλογής της. Με αυτά κατά νου, η οποιαδήποτε εκτίμηση για την πορεία της χρονιάς είναι πολύ προβληματική, όπως επισήμανε η Graff Diamonds.

Κι ενώ η πανδημία του κορωνοϊού είχε κάπως κατασιγάσει στις αρχές του καλοκαιριού, επανέρχεται τώρα και μάλιστα δριμύτερη σε περιοχές της Ευρώπης, στη Μέση Ανατολή και στις Ηνωμένες Πολιτείες, εκεί δηλαδή όπου η βρετανική κοσμηματοποιία διατηρεί το ήμισυ των καταστημάτων της. Η εξέλιξη αυτή, όπως επισημαίνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, ενδέχεται να κάνει την εταιρεία να εξαρτάται περισσότερο από τις αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας, όπου οι δραστηριότητές της έχουν αναπτυχθεί ραγδαία, εκ παραλλήλου με την άνοδο της μεσαίας τάξης.

Ο Λόρενς Γκραφ ίδρυσε την εταιρεία του πριν από εξήντα χρόνια, χωρίς ποτέ να έχει ολοκληρώσει τις γυμνασιακές του σπουδές. Στα δεκαπέντε του χρόνια, εγκατέλειψε το σχολείο και ξεκίνησε να δουλεύει σε έναν κοσμηματοπώλη, ο οποίος τον απέτρεψε, λέγοντάς του πως ποτέ δεν θα τα καταφέρει στο συγκεκριμένο πεδίο. Το 2012 είχε σχεδιάσει την εισαγωγή της Graff Diamonds στο χρηματιστήριο, η οποία δεν υλοποιήθηκε λόγω της αναταραχής των αγορών – τότε θα διέθετε μετοχές 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Με την αφορμή εκείνη είχε δείξει ποιο είναι το αδύνατο σημείο της, το ότι δεν μπορούσε να προσαρμοστεί στις μεταβολές που γίνονταν στις δαπάνες σε είδη πολυτελείας. Αποκάλυψε επίσης πως οι κορυφαίοι 20 πελάτες της της απέδιδαν σχεδόν το 50% των ετήσιων εσόδων της.

Πάντως, σε ανάλογη δυσπραγία λόγω πανδημίας τελούν και άλλες κοσμηματοποιίες, όπως είναι η αμερικανική Tiffany αλλά και η δανική Pandora, οι οποίες είδαν τα έσοδά τους το πρώτο εξάμηνο του έτους να μειώνονται κατά 25% και πλέον σε σύγκριση με το 2019. Βέβαια, στην περίπτωση του οίκου Tiffany, η πτώση αυτή αποδείχθηκε επαρκής λόγος για να κάνει τον LVMH να ανακαλέσει την πρόθεσή του να τον εξαγοράσει. Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί πως η Graff, παρά τις δυσκολίες, διαθέτει εργαλεία για να αντεπεξέλθει στην πανδημία, μιας και τα καθαρά περιουσιακά στοιχεία της στα τέλη του 2019 ανέρχονταν σε 760 εκατομμύρια δολάρια και η γραμμή πίστωσής της φθάνει τα 200 εκατ. δολάρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή