Νέος γίγαντας στην αυτοκινητοβιομηχανία

Νέος γίγαντας στην αυτοκινητοβιομηχανία

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου θα δημιουργήσουν η ιταλοαμερικανική Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και η γαλλική ΡSA (Peugeot Citroen), οι οποίες αναμένουν την έγκριση της συγχώνευσής τους των 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων (32,2 δισεκατομμυρίων ευρώ) από τις αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως αναφέρεται  σε δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ρόιτερς. Τα σχετικά επισημαίνουν καλά πληροφορημένες πηγές, προσθέτοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα ζητήματα της ηλεκτροκίνησης, των αυστηρότερων ορίων στις εκπομπές ρύπων, καθώς και στις επιπτώσεις από τη συνεχιζόμενη πανδημία του κορωνοϊού. Ο νέος όμιλος θα έχει την επωνυμία Stellantis και θα προσβλέπει σε παχυλά έσοδα από την πώληση αγροτικών ημιφορτηγών Ram και οχημάτων πολλαπλών χρήσεων και ελεύθερου χρόνου Jeep SUV στο αμερικανικό καταναλωτικό κοινό. Με τα χρήματα αυτά, η εταιρεία θα χρηματοδοτήσει την ακριβή ανάπτυξη πράσινων αυτοκινήτων με μηδενικούς ρύπους, που θα απευθύνονται ως επί το πλείστον στους οδηγούς της Ευρώπης και της Κίνας.

Η απόφαση να συμπήξουν συμμαχία οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώθηκε πέρυσι και συμφωνήθηκε να υλοποιηθεί αποκλειστικά με την ανταλλαγή μετοχών. Yπό την αιγίδα της Stellantis θα συνυπάρξουν εμπορικά σήματα όπως Fiat, Jeep, Dodge, Ram, αλλά και Maserati, Peugeot, Opel και DS, ενώ στόχος του νέου ομίλου είναι, χωρίς να υποχρεωθεί να διακόψει τη λειτουργία εργοστασίων του, να εξοικονομήσει σε ετήσια βάση περί τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ. Αφότου έγινε γνωστό το δημοσίευμα του πρακτορείου Ρόιτερς, οι τιμές μετοχής της PSA και της Fiat Chrysler περιόρισαν τις αρχικές ζημίες τους και της μεν πρώτης εμφάνισε άνοδο 3,4% στα 17,06 ευρώ, ενώ της δεύτερης ενισχύθηκε 3% στα 11,43 ευρώ. Από τη δική της πλευρά, η γαλλική επιχείρηση Peugeot Citroen έπρεπε να κατευνάσει τις ανησυχίες των ευρωπαϊκών αρχών, που είναι αρμόδιες για τον ανταγωνισμό, εξ ου και προσφέρθηκε να ενδυναμώσει την ανταγωνίστρια Toyota. Η PSA έχει κοινοπραξία στα φορτηγά με την Τoyota, οπότε συμφώνησε να αυξήσει την παραγωγή των εν λόγω οχημάτων και να της τα πωλεί σε τιμή σχεδόν κόστους, όπως ανέφεραν οι καλά πληροφορημένες πηγές. 

Επιπροσθέτως, τόσο η FCA όσο και η PSA θα δίνουν τη δυνατότητα στις δικές τους αντιπροσωπείες και σε συγκεκριμένες πόλεις να κάνουν επισκευές και σε οχήματα ανταγωνιστών. Οι καλά πληροφορημένες πηγές τόνισαν ακόμη πως οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δεν βρέθηκαν στην ανάγκη να επικαλεστούν την πανδημία και τις συνέπειές της, ώστε να επιχειρηματολογήσουν υπέρ της συγχώνευσής τους. Προσέθεσε, δε, ότι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το θέμα αυτό αναμένεται να ανακοινωθεί έως την εκπνοή του 2020 και πριν από τη λήξη της επίσημης προθεσμίας στις 2 Φεβρουαρίου 2021. Η γαλλοαμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς και η γαλλική ευελπιστούν σε ολοκλήρωση της συγχώνευσής τους εντός του πρώτου τριμήνου του έτους αυτού.

Εν τω μεταξύ, όπως υπογραμμίζει το Ρόιτερς, το θέμα της μετάβασης στα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό ή με διττό υβριδικό σύστημα περιπλέκεται εξαιτίας της πανδημίας. Μόλις τον Σεπτέμβριο οι δύο εταιρείες αναδιαμόρφωσαν τους όρους της συμφωνίας τους, ούτως ώστε να εξοικονομήσουν ρευστό, αλλά και αναθεώρησαν προς τα πάνω τον σχετικό στόχο εξαιτίας του ιού. Τέλος, αναφέρεται πως έχουν δηλώσει ότι το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από δαπάνες σχετικά με τα προϊόντα τους, το άλλο 40% από τις προμήθειές τους και το υπόλοιπο 20% από την προώθηση, τη μηχανοργάνωση και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή