ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε αρνητικό έδαφος για έβδομο μήνα παρέμεινε ο πληθωρισμός

se-arnitiko-edafos-gia-evdomo-mina-paremeine-o-plithorismos0

Αρνητικό πληθωρισμό για έβδομο συνεχή μήνα κατέγραψε τον Οκτώβριο του 2020 η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), καθώς οι τιμές σε καύσιμα, αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία διατηρήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, επηρεασμένες από την πανδημία. Από την άλλη, συνεχίστηκαν οι ανατιμητικές τάσεις σε σειρά τροφίμων, νωπών και μη, κάτι που καθιστά πιο δύσκολη τη διαβίωση κυρίως των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων και μάλιστα σε συνθήκες ύφεσης.Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή υποχώρησε τον Οκτώβριο του 2020 κατά 1,8% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019. Η εξέλιξη αυτή σχετίζεται κυρίως με τις ακόλουθες μειώσεις:

• 0,5% στην ομάδα «Ενδυση και υπόδηση.

• 4,6% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε φυσικό αέριο (24,6%), πετρέλαιο θέρμανσης (23,4%), ηλεκτρισμό (1,6%), στερεά καύσιμα (3,3%).

• 1% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης (4,2%) και είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (1,3%).

• 1,2% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών κατά 4% στα φαρμακευτικά προϊόντα.

• 7,2% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά (11,1%), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο (18,8%), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο (12,3%), οδικές μεταφορές επιβατών (8,8%), συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (12,4%).

• 2,5% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 1,0% στην ομάδα «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες.

• 0,7% στην ομάδα «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία κατά 15,1%. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία κατά 0,2%.

• 1,3% στην ομάδα «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.Από την άλλη, η ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» κατέγραψε αύξηση 1,9% σε ετήσια βάση, καθώς παρατηρούνται σημαντικές ανατιμήσεις σε σειρά βασικών προϊόντων: 13,4% στα φρούτα, 8,9% στα λαχανικά, 6,1% στο αιγοπρόβειο κρέας, 3,6% στο χοιρινό, 2,8% στο γιαούρτι, 1,6% στο φρέσκο γάλα, 2,3% στα ψάρια, 3,7% στα αλλαντικά.