Ξεπέρασαν τα 56 δισ. δολ. οι αγορές μέσω Alibaba την Ημέρα των Εργένηδων

Ξεπέρασαν τα 56 δισ. δολ. οι αγορές μέσω Alibaba την Ημέρα των Εργένηδων

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο κινεζικός κολοσσός ψηφιακού λιανεμπορίου Alibaba ανακοίνωσε ότι οι παραγγελίες που έγιναν μέσω των ιστοσελίδων του, κατά τη διάρκεια της λεγόμενης Ημέρας των Εργένηδων, ξεπέρασαν τα 56 δισ. δολάρια έως χθες το πρωί, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Αυτό που συνέβη ήταν πως οι καταναλωτές και οι καταναλώτριες, κουρασμένοι από την καραντίνα και τους περιορισμούς, «ξέδωσαν», αγοράζοντας έως και 16 εκατ. προϊόντα σε εκπτωτικές τιμές. Η 11η Νοεμβρίου έχει οριστεί ως μια ημέρα αφιερωμένη σε «μοναχικούς ανθρώπους» στην Κίνα, η οποία είναι συνώνυμη των μαζικών αγορών. Θεωρείται πως από πλευράς τζίρου ξεπερνάει και την Black Friday και τη Cyber Monday στις Ηνωμένες Πολιτείες. Φέτος, μάλιστα, η διάρκεια της εκδήλωσης αυτής επεκτάθηκε και, αντί για μία ημέρα, όπως παλαιότερα, κρατάει τέσσερις.

Μέχρι στιγμής η φρενίτιδα αυτή έχει αποφέρει στους πωλητές στις πλατφόρμες της Alibaba δεκαέξι φορές περισσότερες παραγγελίες βάσει αξίας απ’ ό,τι κατέγραψε η Amazon.com τον περασμένο μήνα στο παγκόσμιο διήμερο του Prime Day, μιας αντίστοιχης εκδήλωσης με προσφορές. Εν τω μεταξύ, η τάση αυτή παρατηρείται ενώ η οικονομία της Κίνας ανακάμπτει και η εξάπλωση του κορωνοϊού βρίσκεται υπό έλεγχο. Παράλληλα, το κλείσιμο συνόρων σε αρκετές χώρες δυσκολεύει τις μετακινήσεις, οπότε ακόμα πιο πολλοί άνθρωποι πλέον στρέφονται στην εγχώρια αγορά. Τα μεγέθη της συγκεκριμένης ημέρας είναι τέτοια, που οι επιδόσεις της θεωρούνται από πολλούς ενδεικτικές της πορείας της ανάκαμψης στην Κίνα μετά τον κορωνοϊό. Αξίζει να σημειωθεί για την ιστορία πως ο Τζακ Μα, ο ιδρυτής της Alibaba, εμπνεύστηκε τη διαφημιστική εκστρατεία της Ημέρας των Εργένηδων το 2009 και φέτος οι πωλήσεις άρχισαν νωρίτερα, ώστε να στηριχθούν τα λιγότερο γνωστά εμπορικά σήματα. Εως τις 00.30 τοπική ώρα στις 11 Νοεμβρίου, ο ακαθάριστος όγκος εμπορευμάτων υπερέβη τα 372,3 δισ. γουάν, ήτοι 56,3 δισ. δολάρια.

Οι παραγγελίες έφθασαν στα πρωτόγνωρα επίπεδα των 583.000 το δευτερόλεπτο, όπως υπολογίζει η Alibaba. Περισσότερα από 2 εκατ. προϊόντα διατέθηκαν στην πλατφόρμα πρώτη φορά, δηλαδή διπλάσια από πέρυσι στις 11 Νοεμβρίου, όταν είχε σημειωθεί άλλο ρεκόρ, με ακαθάριστο όγκο εμπορευμάτων στα 38,4 δισ. δολάρια. Πάνω από 340 εταιρείες, μεταξύ τους οι Apple, L’Oreal, Huawei Technologies και Nike, ξεπέρασαν τα 100 εκατ. γουάν (15,8 εκατ. δολάρια) σε πωλήσεις, ενώ δεκατρία εμπορικά σήματα είχαν ακαθάριστο όγκο εμπορεύματος πάνω από 1 δισ. γουάν (150,78 εκατ. δολάρια), σύμφωνα με την Alibaba.

Οι ανταγωνίστριες πλατφόρμες JD.com και Pinduoduo, καθώς και η Douyin, επίσης διοργανώνουν ανάλογες εκδηλώσεις για την Ημέρα των Εργένηδων, δηλαδή την 11η ημέρα του 11ου μήνα του έτους. Η JD.com, που ξεκίνησε να προωθεί προϊόντα την 1η Νοεμβρίου, κατέγραψε πωλήσεις αξίας 200 δισ. γουάν (30,16 δισ. δολάρια), ενώ η εταιρεία λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών Suning.com, η οποία μερικώς ανήκει στην Alibaba, ανακοίνωσε ότι είχε πωλήσεις 5 δισ. γουάν (750 εκατ. δολάρια) τα πρώτα 19 λεπτά. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή