ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εκρηξη παραγγελιών βραχυκύκλωσε τις ταχυμεταφορές

Εκρηξη παραγγελιών βραχυκύκλωσε τις ταχυμεταφορές

Οι… δυσοίωνες προβλέψεις για έκρηξη ηλεκτρονικών παραγγελιών σε βαθμό που να μην είναι διαχειρίσιμες, για τις οποίες έκαναν λόγο στελέχη των εταιρειών ταχυμεταφορών, πριν από το νέο «απαγορευτικό», επιβεβαιώνονται πλήρως τις τελευταίες ημέρες. 

Η παράταση του lockdown μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου, η αυξημένη ζήτηση λόγω του εκπτωτικού θεσμού της Black Friday, αλλά και ενόψει των Χριστουγέννων έφερε βραχυκύκλωμα στα κούριερ, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη η διαχείριση του αυξημένου όγκου. Είναι ενδεικτικό ότι εν μέσω καραντίνας ο ημερήσιος αριθμός παραγγελιών έχει αγγίξει τις 200.000, όταν, κατά μέσον όρο, δεν είχε ξεπεράσει τις 140.000 στο πρώτο «απαγορευτικό».

Με άλλα λόγια, η ζήτηση, σε σχέση με την περασμένη άνοιξη, είναι αυξημένη έως και κατά 50%, καθιστώντας δυσκολότερη τη διαχείρισή της. Και αυτό διότι πριν από το «απαγορευτικό» καμία εταιρεία δεν ήταν σε θέση να προβλέψει με ακρίβεια το μέγεθος της ζήτησης, ενώ όταν οι παραγγελίες πέφτουν… βροχή, η άμεση εξυπηρέτησή τους είναι δύσκολη. Απαιτούνται περισσότεροι εργαζόμενοι, σε σχέση με τους αρχικούς υπολογισμούς, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στέλεχος των ταχυμεταφορών, οι οποίοι ακόμη κι αν βρεθούν, χρειάζεται να παρέλθει ένα σημαντικό χρονικό διάστημα ωσότου να εκπαιδευτούν. 

Ενδεικτικά, υπολογίζεται ότι απαιτείται ένας μήνας εκπαίδευσης ωσότου ένας νεοπροσληφθείς να εκπαιδευτεί και να είναι σε θέση να αναλάβει καθήκοντα, με την αύξηση κατά 50% των παραγγελιών να μεταφράζεται σε 4.500 περισσότερες προσλήψεις.

Προτού εκδηλωθεί η μαζική στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι εταιρείες προσπάθησαν να δημιουργήσουν αναχώματα. Η ACS, που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, ενίσχυσε τον στόλο των οχημάτων της, θέτοντας, αρχές του μήνα, τον νέο αυτόματο διαλογέα αποστολών που επιτρέπει τη διαχείριση αυξημένου ημερήσιου αριθμού αποστολών. Εχει ακόμη δημιουργήσει μία ηλεκτρονική εφαρμογή που επιτρέπει τη διαδικτυακή κλήση διανομέα (ACS e-shipping), ώστε να μην απαιτείται εκ μέρους του πελάτη η τηλεφωνική κλήση σε κάποιο κατάστημα.

Η ΕΛΤΑ Courier έχει διπλασιάσει τη δυνατότητα διανομής σε 100.000 πακέτα από 50.000 πριν εκδηλωθεί η πανδημία, έχει ανοίξει τρία νέα κέντρα διαλογής, διανομής και αποθήκευσης μεγάλων αντικειμένων και έχει θέσει σε λειτουργία 11 νέα καταστήματα σε Αθήνα και περιφέρεια. Εχει προσλάβει νέο προσωπικό στη διανομή και στη διαλογή, απέκτησε 21 νέα οχήματα, ενώ προχώρησε στην ενοικίαση μέσω leasing 21 νέων αυτοκινήτων, με τον συνολικό αριθμό του στόλου της να ανέρχεται σε περίπου 500 οχήματα.