Στα όριά τους με τις παραγγελίες τα ηλεκτρονικά καταστήματα

Στα όριά τους με τις παραγγελίες τα ηλεκτρονικά καταστήματα

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μεγαλύτερη από την αρχικώς ανακοινωθείσα διάρκεια του lockdown, το γεγονός ότι πλησιάζουν Χριστούγεννα και όλοι επιθυμούν να κάνουν αγορές, αλλά και το ότι πολύ περισσότεροι καταναλωτές έχουν εξοικειωθεί με το ηλεκτρονικό εμπόριο, οδηγούν πλέον σε σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση των παραγγελιών, σε εξάντληση των αποθεμάτων, αλλά ακόμη και στο κλείσιμο ηλεκτρονικών καταστημάτων, καθώς οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πλέον να εγγυηθούν την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων.

Το παράδειγμα του Jumbo, το οποίο έχει κλείσει για δεύτερη φορά το ηλεκτρονικό του κατάστημα, δεν είναι το μοναδικό. Στην απόφαση να κλείσει προσωρινά το ηλεκτρονικό της κατάστημα προχώρησε και η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Jysk, ενώ άλλες αλυσίδες, όπως για παράδειγμα το «Πλαίσιο», αποφάσισαν να περιορίσουν τις παραγγελίες χαμηλής αξίας. Η τελευταία δεν «επιτρέπει» την ολοκλήρωση της παραγγελίας από το ηλεκτρονικό της κατάστημα εάν αυτή είναι αξίας χαμηλότερης των 35 ευρώ.

Ο χρόνος παράδοσης

Ακόμη και όσοι δεν έχουν προβεί σε κλείσιμο των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων, έχουν οδηγηθεί αναγκαστικά σε επιμήκυνση των ημερών παράδοσης. Για παράδειγμα, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα για παραγγελίες εντός της Αττικής από την αλυσίδα παιχνιδιών «Μουστάκας» ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης ήταν το μέγιστο 7 ημέρες, τώρα είναι 9 ημέρες. Η Praktiker από την πλευρά της ενημερώνει ότι ο χρόνος παράδοσης των παραγγελιών μπορεί να είναι αυξημένος κατά 5-7 εργάσιμες ημέρες.

Επενδύσεις

Το δεύτερο lockdown βρήκε, πάντως, και κάποιες εταιρείες προετοιμασμένες να υποδεχθούν μεγάλο όγκο παραγγελιών και να μειώσουν τον χρόνο παράδοσής τους. Αυτό έχει επιτευχθεί μέσω επενδύσεων στα πληροφοριακά τους συστήματα και στις αποθήκες, καθώς και σε επενδύσεις σε ιδιόκτητο στόλο αυτοκινήτων για τη διανομή των προϊόντων και στην αύξηση των συνεργασιών με περισσότερες εταιρείες ταχυμεταφορών. Αρκετές αλυσίδες, επίσης, μετατρέπουν τα καταστήματά τους σε κέντρα διανομής και μπορεί να «σπάνε» μια παραγγελία σε δύο ή και περισσότερα τμήματα –αναλόγως με τη διαθεσιμότητα των προϊόντων σε κάθε κατάστημα– έτσι ώστε να αποστέλλουν το ταχύτερο δυνατόν τουλάχιστον ένα τμήμα της παραγγελίας.

Πολύ μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών που στο πρώτο lockdown δέχθηκαν σωρεία παραπόνων για πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, οι οποίες ξεπερνούσαν ακόμη και τις 30 ημέρες, φαίνεται ότι έμαθαν το μάθημά τους και μες στο καλοκαίρι έκαναν τις απαιτούμενες επενδύσεις και την κατάλληλη προετοιμασία, η οποία περιελάμβανε και προσομοιώσεις. Το αποτέλεσμα είναι κάποιες εξ αυτών να έχουν επιτύχει παράδοση των προϊόντων ακόμη και την επομένη της παραγγελίας.

Ηλεκτρονική κάρτα

Ολοένα και περισσότερες αλυσίδες, πάντως, ειδών ένδυσης, παιχνιδιών αλλά και προϊόντων τεχνολογίας προωθούν την ηλεκτρονική κάρτα δώρου, η οποία μπορεί να φορτισθεί με το επιθυμητό ποσό ηλεκτρονικά, να αποσταλεί μέσω mail στον παραλήπτη και αυτός να την εξαργυρώσει είτε σε φυσικά καταστήματα είτε στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται οι καθυστερήσεις στην παράδοση των παραγγελιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή