Συνεχίζουν να επενδύουν οι μεγάλες εταιρείες

Συνεχίζουν να επενδύουν οι μεγάλες εταιρείες

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ακόμη πιο απαισιόδοξες εμφανίζονται οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα μετά και το δεύτερο lockdown στο οποίο βρισκόμαστε από τις 7 Νοεμβρίου, με το ποσοστό αυτών που εκτιμούν ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας θα είναι πιο σοβαρές από αυτές της προηγούμενης οικονομικής κρίσης να ανεβαίνει στο 65,9% από 56,9% που ήταν πριν από την παραπάνω ημερομηνία. Ο βαθμός πάντως απαισιοδοξίας καθώς και ο επενδυτικός σχεδιασμός ποικίλλουν ανάλογα με το μέγεθος των επιχειρήσεων αλλά και τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιούνται.

Σύμφωνα με την έρευνα της MRB για λογαριασμό του ΣΕΒ, 36,1% των επιχειρήσεων δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τα επενδυτικά τους πλάνα για την περίοδο 2021-2024. Πάντως, το 11,3% δηλώνει ότι προχωράει στις επενδύσεις λόγω COVID-19. Aπό την άλλη, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό, το οποίο μάλιστα μετά το δεύτερο lockdown αυξήθηκε σε 32,6% από 28,3% πριν, που δηλώνει ότι ανέβαλε το επενδυτικό του πρόγραμμα λόγω της πανδημίας.

Εξι στις δέκα μεγάλες επιχειρήσεις θα παρουσιάσουν επενδυτική δραστηριότητα την περίοδο 2021-2024, όπως τη σχεδίαζαν ανεξαρτήτως της υγειονομικής κρίσης. Ομοίως θα κάνουν οι επιχειρήσεις στη μεταποίηση και στις μεταφορές – πρωτογενή τομέα, με ποσοστά 41,5% και 36,1%, αντιστοίχως. Αντιθέτως, οι μεσαίες επιχειρήσεις και όσες δραστηριοποιούνται στον ξενοδοχειακό κλάδο και στην εστίαση, κλάδοι που έχουν δεχθεί το ισχυρότερο πλήγμα από την πανδημία, παρουσιάζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικές και αναβάλλουν τα επενδυτικά τους σχέδια.

Η ύφεση που θα προκαλεί και θα εντείνει τα προβλήματα ρευστότητας στις επιχειρήσεις τις κάνει πιο δεκτικές στο ενδεχόμενο αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή. Ετσι, το 47,4% των επιχειρήσεων αξιολογεί θετικά την προοπτική συμμετοχής ενός στρατηγικού ή θεσμικού επενδυτή, με το ποσοστό να εκτοξεύεται στο 78,9% στην περίπτωση των μεγάλων εταιρειών. Το 73,8% των επιχειρήσεων επιθυμεί την είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο στρατηγικού επενδυτή για την εξασφάλιση χρηματοδότησης, ενώ υπάρχει ένα 56% που θεωρεί βασικό κίνητρο για μια τέτοια εξέλιξη την επέκταση δραστηριοτήτων σε νέο κλάδο ή σε νέα αγορά.

Αρνητική εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι πολύ σημαντικό ποσοστό των επιχειρήσεων (40,7% πριν από το δεύτερο lockdown και 47,9% ύστερα από αυτό) δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να αναπτύξει κάποιο σχέδιο εκτάκτου ανάγκης. Οσο πιο μεγάλες είναι οι επιχειρήσεις, τόσο μεγαλύτερος είναι και ο βαθμός ετοιμότητας για τη διαχείριση του δεύτερου κύματος της πανδημίας: το 59,4% των μεγάλων επιχειρήσεων έχει εκπονημένο σχέδιο εκτάκτου ανάγκης, αλλά μόλις το 33,2% των μεσαίων και το 23% των μικρών έχει προβεί σε αντίστοιχα βήματα.

Σημαντικές είναι και οι διαφορές ανά κλάδο. Ετσι, στον ξενοδοχειακό κλάδο και της εστίασης το 77,7% των επιχειρήσεων δεν έχουν και δεν σκοπεύουν να αναπτύξουν σχέδιο εκτάκτου ανάγκης. Αντιθέτως, το 51% των επιχειρήσεων στον κλάδο των υπηρεσιών εφαρμόζει ήδη ολοκληρωμένο σχέδιο, ενώ ένα 20,5% το επικαιροποιεί. Στους κλάδους του εμπορίου, της μεταποίησης και των μεταφορών πάνω από τις μισές επιχειρήσεις έχουν σε ισχύ ή εμπλουτίζουν σχέδιο εκτάκτου ανάγκης για τη διαχείριση της πανδημίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT