ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η LVMH αλλάζει τον οίκο Tiffany

Η LVMH αλλάζει τον οίκο Tiffany

Μία σημαντική αναδιοργάνωση ετοιμάζει ο γαλλικός όμιλος ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής της LVMH στις δραστηριότητες του άρτι αποκτηθέντος οίκου κοσμημάτων Tiffany, ο οποίος έχει έδρα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο όμιλος ενδιαφέρεται να επανεξετάσει τη μεγάλη γκάμα προϊόντων του Tiffany, αποσκοπώντας να εστιασθεί σε χρυσό και πολύτιμους λίθους, αλλά και να αναβαθμίσει περαιτέρω ειδικά τα ασημένια βραχιόλια του ώστε να αφορούν πιο υψηλά βαλάντια. Η εξαγορά των Αμερικανών, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες και μετά μία έντονη διαμάχη με τους Γάλλους που προς στιγμήν φάνηκε να υπαναχωρούν από τη δέσμευσή τους, ανέρχεται σε 15,8 δισ. δολ. Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν πως ο Μπερνάρ Αρνό, ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο και ο πλουσιότερος στη Γαλλία και ιδιοκτήτης του Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), ενδιαφέρεται να αναβαθμίσει και την εμφάνιση των κοσμηματοπωλείων του Tiffany, ενώ θα ενισχύσει την παρουσία του και στην Ευρώπη και την Ασία.

Αναλυτές του κλάδου επισημαίνουν πως από τα 320 καταστήματα του εν λόγω οίκου πάνω από το ένα τρίτο βρίσκεται στις ΗΠΑ, ενώ ορισμένα θεωρούνται ξεπερασμένης αισθητικής και χρήζουν ανακαίνισης. «Ο όμιλος της LVMH μπορεί να προσφέρει στην Tiffany το είδος του χρόνου και των επενδύσεων, που χρειάζονται για την γκάμα των προϊόντων της και τα καταστήματά της παγκοσμίως, οπότε και να περιμένει κατόπιν να έχει απόδοση από αυτές τις κινήσεις μεσοπρόθεσμα», τόνισε μία εκ των πηγών.

Μόλις μία ημέρα μετά την τοποθέτηση της νέας διοικητικής ομάδας στον οίκο κοσμημάτων, οι επικεφαλής παρουσίασαν τον αρχικό τους σχεδιασμό για να δοθεί βάρος στα υψηλού επιπέδου και ποιότητας λαμπερά κοσμήματα, ενώ αναφέρθηκε πως υπάρχει η σκέψη και για τη δημιουργία μιας σειράς ρολογιών με το εμπορικό σήμα Tiffany. Eάν συγκριθεί το εύρος των ειδών που προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό ο αμερικανικός οίκος κοσμημάτων με τους ανταγωνιστές του, όπως οι Cartier και Van Cleef & Arpels που ανήκουν στη Richemont, καθώς και η φίρμα LVMH Bulgari, θα διαπιστώσουμε το εξής: τα προϊόντα της Tiffany εκτείνονται σε μία πραγματικά τεράστια γκάμα, εφόσον ξεκινούν από ένα ασημένιο μενταγιόν των 150 δολαρίων έως τα κολιέ με τα διαμάντια που αποτιμώνται σε εκατομμύρια. Τα ασημένια κοσμήματα έχουν περιθώριο μεικτών κερδών σχεδόν 90%, λειτουργώντας ως πύλη εισόδου για αγοραστές νεότερους σε ηλικία και με λιγότερα χρήματα. Επιπλέον, όμως, ένα όνομα όπως του Tiffany χρειάζεται να απευθυνθεί και σε εισοδήματα μεσαία και υψηλά, άρα να διαθέτει κοσμήματα από 100.000 δολάρια και πάνω. Κάτι τέτοιο δημιουργεί μία αύρα αποκλειστικότητας, όπως παρατηρούν ειδικοί του χώρου των ειδών πολυτελείας και δη των κοσμημάτων.

Ο όμιλος Louis Vuitton Moet Hennessy, ο μεγαλύτερος του κλάδου στον κόσμο, δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από την πανδημία του κορωνοϊού, οι πωλήσεις του στα φερώνυμα καταστήματά του στα αεροδρόμια μειώθηκαν σημαντικά, αλλά τα πιο δυναμικά εμπορικά του σήματα άντεξαν. Αν και θεωρείται πως η υπαγωγή του οίκου Tiffany στον όμιλο LVMH θα του προσδώσει περαιτέρω αίγλη και αποκλειστικότητα, υπάρχει ανησυχία μεταξύ των εργαζομένων του πρώτου. Ανώτερος υπάλληλος του οίκου Tiffany στην Ευρώπη δεν παρέλειψε, τέλος, να επισημάνει πως ο Μπερνάρ Αρνό φημίζεται για το πόσο απαιτητικός ιδιοκτήτης είναι: «Εάν ένα κατάστημα δεν έχει αρκετή κίνηση, απλώς το κλείνει», είπε, διατηρώντας την ανωνυμία του.