Η έλλειψη ημιαγωγών σήμανε συναγερμό σε αυτοκινητοβιομηχανία

Η έλλειψη ημιαγωγών σήμανε συναγερμό σε αυτοκινητοβιομηχανία

2' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καμπανάκια χτυπάνε στον διεθνή κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος πλήττεται από την έλλειψη σε ημιαγωγούς, ένα ζωτικής σημασίας εξάρτημα για την παραγωγική διαδικασία. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει κολοσσούς, όπως η Ford και η General Motors, να εξετάζουν την πιθανή μείωση της παραγωγής τους, ώστε να αντεπεξέλθουν σε αυτά τα δεδομένα, ενώ οι γερμανικές Daimler και Volkswagen αναθεωρούν το σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας τους. Ενα από τα πράγματα που σκέπτονται είναι να δημιουργήσουν απόθεμα σε ημιαγωγούς, ώστε να μην αντιμετωπίσουν ξανά τέτοια προβλήματα, όπως τώρα. Ειδικά η Ford, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε χθες ότι η παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς ίσως να προκαλέσει μία απώλεια 10%-20% στην παραγωγή του πρώτου τριμήνου, με πιθανό αντίκτυπο στα λειτουργικά της κέρδη που θα μπορούσε να σημαίνει ζημία 1-2,5 δισ. δολαρίων.

Δυσοίωνες εκτιμήσεις 

Μία από τις μεγάλες προμηθεύτριες του κλάδου των αυτοκινήτων, η γερμανική Robert Bosch, δήλωσε ότι η συνεχιζόμενη κρίση του κορωνοϊού σε συνδυασμό με την έλλειψη ημιαγωγών αναμένεται να επηρεάσει την αύξηση στην παγκόσμια παραγωγή οχημάτων φέτος. Ο γερμανικός όμιλος εκτιμά ότι σε διεθνή κλίμακα κατά το τρέχον έτος θα κατασκευαστούν περί τα 85 εκατομμύρια οχήματα, δηλαδή πιο πολλά από τα 78 εκατομμύρια του 2020, αλλά λιγότερα από τα 92 εκατομμύρια, που είχαν παραχθεί το 2019. Το πιο κοντινό ρεκόρ στο πρόσφατο παρελθόν ήταν αυτό των 98 εκατομμυρίων αμαξιών το 2017. «Παραμένουμε θετικοί στην προσέγγισή μας», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Bosch, Βόλκαρ Ντένερ, προσθέτοντας, βέβαια, πως «ακόμα έχουμε δρόμο να διανύσουμε για να καλύψουμε τα κενά που έχουν δημιουργηθεί».

Η εταιρεία προβλέπει ανάπτυξη της διεθνούς οικονομίας κατά 4% φέτος, αφότου συρρικνώθηκε περίπου 4,5% το 2020, ενώ προσθέτει ότι η έλλειψη σε ημιαγωγούς δεν την άφησε αλώβητη. Επιπλέον, τόνισε ότι η φετινή παραγωγή αυτοκινήτων επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες πέραν της πανδημίας του κορωνοϊού, όπως είναι ο συνεχιζόμενος στρατηγικός ανταγωνισμός  ΗΠΑ-Κίνας και οι δυνατότητες αμφοτέρων να επιβάλουν εμπορικούς περιορισμούς.

Από την πλευρά τους οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν μία πλήρη αναθεώρηση του συστήματος προμηθειών τους, το οποίο βασίζεται στην καθημερινή παράδοση εξαρτημάτων και βρίσκεται εν λειτουργία για πάμπολλα χρόνια. Εχει δε επιλεγεί έναντι άλλων μοντέλων, ώστε οι  επιχειρήσεις να μπορούν να εξοικονομούν ρευστό, ενώ δίνει και την ευκαιρία στις εταιρείες, που προμηθεύουν τα εξαρτήματα, να κάνουν και προσφορές στις τιμές τους. Σήμερα, όμως, η έλλειψη ημιαγωγών σε διεθνή κλίμακα έχει ακινητοποιήσει τον προμηθευτικό μηχανισμό.

Οι επικεφαλής των Daimler και Volkswagen, μιλώντας στην εφημερίδα των Financial Times, αναφέρουν πως οι εταιρείες τους αναζητούν τρόπους να αποτρέψουν μελλοντικές κρίσεις. «Θα πρέπει να σκεφθούμε πώς θα αυξήσουμε το απόθεμά μας, αν και αυτό αμέσως μεταφράζεται σε μεγαλύτερες δαπάνες», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche (μέλος του ομίλου Volkswagen), Ολιβερ Μπλούμε. Οπότε, επειδή η εναλλακτική αυτή είναι κοστοβόρα, θα αποτελέσει και την ύστατη επιλογή. Ο Ολα Καλένιους, επικεφαλής της Daimler, επισημαίνει πως «εάν υπάρχει βάσιμος λόγος να έχουμε στο μέλλον περισσότερα αποθέματα ως δικλίδα ασφαλείας, θα πρέπει να το εξετάσουμε». Τέλος, τονίζεται πως οι σοβαρές ελλείψεις ήταν το αποτέλεσμα της ξαφνικής αύξησης πωλήσεων στα τέλη του 2020, η οποία δεν αναμενόταν. Προκλήθηκε μεγάλη έλλειψη σε εξαρτήματα εν γένει και σε ημιαγωγούς ειδικά, οι οποίοι χρησιμοποιούνται σε μεγάλο εύρος συσκευών και ήδη βρίσκονταν σε ανεπάρκεια λόγω της μεγάλης ζήτησης από τις αρχές του 2020 σε φορητούς υπολογιστές, τηλεοράσεις, κονσόλες και κινητά τηλέφωνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή