«Μαγνήτης» οι startups για μεγάλους επενδυτές

«Μαγνήτης» οι startups για μεγάλους επενδυτές

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτών κίνησαν, εν μέσω πανδημίας, τεχνολογικές startups που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, με κάποιες να αντλούν σημαντικά ποσά χρηματοδότησης και άλλες να εξαγοράζονται από ελληνικές και ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο. Εταιρείες last mile delivery (κούριερ), grocery delivery apps, αλλά και τεχνολογικές εταιρείες logistics, έχουν εφεύρει υπηρεσίες που βοηθούν μικροεπιχειρηματίες αλλά και κολοσσούς του λιανεμπορίου να ενισχύσουν την online παρουσία τους, γνωρίζοντας σημαντική ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Το 2021 «μπήκε με το δεξί» για πολλές από αυτές, ευνοημένες σε μεγάλο βαθμό από τις αλλαγές που έφερε ο κορωνοϊός στη συμπεριφορά των καταναλωτών αλλά και από την ενίσχυση του online καναλιού αγοράς. Πριν από περίπου μία εβδομάδα, η ελληνικών συμφερόντων Instabox, με ιδρυτή τον Αλέξη Πρίφτη, εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 75 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο ενός γύρου χρηματοδότησης (series B) του οποίου ηγήθηκε το EQT Ventures. Η εταιρεία με έδρα τη Στοκχόλμη έχει εφεύρει ένα καινοτόμο δίκτυο παραλαβής των ηλεκτρονικών παραγγελιών, μέσα από τη δημιουργία έξυπνων χώρων αποθήκευσής των προϊόντων (smart lockers). 
Εγκατεστημένα σε διάφορα μέρη στη Σουηδία, στη Νορβηγία και στη Δανία, τα smart lockers της εταιρείας αποτελούν λύση στο κομμάτι των logistics, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραλάβουν το δέμα με τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει. Παράλληλα, η εταιρεία έχει εισαγάγει και δίκτυο μεταφοράς των συγκεκριμένων δεμάτων στα σπίτια των καταναλωτών, αναπτύσσοντας την υπηρεσία της Instabike.

Οπως αναφέρει το δημοσιογραφικό site Sifted, η εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2015, σημειώνει ανάπτυξη 300% σε ετήσια βάση, μεταφέροντας κάθε μήνα περισσότερα από 1 εκατομμύριο πακέτα τα οποία προέρχονται από τα ηλεκτρονικά καταστήματα μεγάλων λιανεμπόρων όπως της H&M και των IKEA. Σε λιγότερο από έναν χρόνο, η εταιρεία πραγματοποίησε δεύτερο χρηματοδοτικό γύρο, αφού είχε καταφέρει να αντλήσει τον περασμένο Απρίλιο 36 εκατ. ευρώ. Ραγδαία ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της πανδημίας γνώρισε και η εφαρμογή παραγγελίας προϊόντων (είδη από petshops, φαρμακευτικά προϊόντα, προϊόντα περιποίησης κ.ά.) από τοπικά καταστήματα InstaShop, δημιούργημα του Γιάννη Τσιώρη και της Ιωάννας Αγγελιδάκη. Η εφαρμογή, που είναι διαθέσιμη πλέον και στη Θεσσαλονίκη, κίνησε το ενδιαφέρον της γερμανικής Delivery Hero, με αποτέλεσμα να εξαγοραστεί έναντι 360 εκατ. δολ. τον περασμένο Αύγουστο. Ξεκινώντας από το Ντουμπάι, η InstaShop μετράει σήμερα 400 εργαζομένους από 200 που ήταν τον Φεβρουάριο του 2020, εκ των οποίων οι 80 βρίσκονται στο τεχνολογικό hub που διατηρεί η εταιρεία στη Θεσσαλονίκη. «Δεν ήταν τόσο το deal με την Delivery Hero που βοήθησε την ομάδα του InstaShop να μεγαλώσει, όσο η αυξημένη ζήτηση για την υπηρεσία. Για παράδειγμα, ήδη μέσα σε ένα χρόνο το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών μας διπλασιάστηκε.

Η εταιρεία σήμερα μετράει περί τους 400 εργαζομένους στις 6 χώρες που δραστηριοποιείται, ενώ στην Ελλάδα έχουμε αυτή τη στιγμή περίπου 80 άτομα και μεγαλώνουμε γρήγορα», επισημαίνει στην «Κ» η συνιδρύτρια και υπεύθυνη μάρκετινγκ κ. Αγγελιδάκη. Την είσοδό της στον κλάδο των ταχυμεταφορών ανακοίνωσε, μέσω της εξαγοράς της νεοφυούς εταιρείας courier (last mile startup) SendΧ, η Skroutz. Η δημοφιλής πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου εξαγόρασε πριν από λίγες ημέρες τη SendΧ δημιουργώντας το δικό της δίκτυο διανομέων και επενδύοντας στον τελευταίο σταθμό της διανομής των ηλεκτρονικών παραγγελιών στον τελικό καταναλωτή.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή