Αύξηση πωλήσεων 40% περιμένει φέτος η πλατφόρμα Zoom

Αύξηση πωλήσεων 40% περιμένει φέτος η πλατφόρμα Zoom

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η τηλεργασία μπορεί να θεωρείται βολική ή και από ορισμένους κοινωνιολόγους επικίνδυνη για το μέλλον της απασχόλησης και των εργασιακών δικαιωμάτων, αλλά για τον Ερικ Γιουάν είναι μία πολύ κερδοφόρος επιχειρηματική δραστηριότητα. Οπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα το ειδησεογραφικό πρακτορείο BBC, ο κ. Γιουάν, ο «μπαμπάς» της πλατφόρμας συνεδριάσεων, συσκέψεων και επικοινωνίας Zoom, πιστεύει ότι η εξ αποστάσεως εργασία ήρθε για να μείνει ανεξαρτήτως της πανδημίας. Οι εκτιμήσεις του για φέτος αναφέρονται σε αύξηση των πωλήσεων περισσότερο από 40%, ξεπερνώντας τα 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια (3,08 δισεκατομμύρια ευρώ), όταν πέρυσι εκτινάχθηκαν 326% λόγω κορωνοϊού. Η εκτίμηση αυτή έδωσε έναυσμα στους επενδυτές να αγοράσουν μετοχές της Zoom χθες και να ενισχυθεί η τιμή της άνω του 6% στην αγορά της Νέας Υόρκης τις πρωινές ώρες. Βέβαια, αναλυτές και επενδυτές παρακολουθούν και τις εξελίξεις στα εμβολιαστικά προγράμματα και πόσο θα αυξάνονται οι εμβολιασμένοι, οπότε θα τείνουν και να αρθούν οι περιορισμοί των κοινωνικών αποστάσεων – ίσως αυτό αλλάξει δραστικά τις τύχες της Ζοοm. Πάντως, ο κ. Γιουάν εξομολογήθηκε πως δεν περίμενε και φέτος να έχει ζωηρή ανάπτυξη η εταιρεία του, αλλά μέχρι στιγμής έχει διαψευστεί και οι δραστηριότητές της παραμένουν δυναμικές. Το δε τελευταίο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις της εκτινάχθηκαν 370% εν συγκρίσει με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο και ανήλθαν στα 882,4 εκατομμύρια δολάρια.

Μία ωραία λήξη

Οπως επισήμανε ο ιδρυτής της Ζoom, το 2020 έκλεισε με ένα πολύ ισχυρό τρίμηνο, το οποίο σηματοδότησε και μία άνευ προηγουμένου χρονιά. «Κι ενόσω ο κόσμος εξέρχεται σταδιακά της πανδημίας, το έργο μας μόλις ξεκίνησε», προσέθεσε. Μέσα σε μία στιγμή σχεδόν το εμπορικό σήμα της Zoom έγινε οικεία και καθημερινή λέξη για εκατομμύρια νοικοκυριά σε όλον τον κόσμο, διότι η πανδημία καθήλωσε πάμπολλους εργαζομένους στο σπίτι, οι οποίοι μέσω της πλατφόρμας αυτής διεκπεραίωναν τη δουλειά τους. Η εταιρεία χρεώνει τις επιχειρήσεις για να τους παράσχει λογισμικό διεξαγωγής πολυπρόσωπων συνεδριάσεων πέραν της περιορισμένης δωρεάν χρήσης για το ευρύ κοινό. Την περασμένη χρονιά οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 326% στα 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια (2,16 δισεκατομμύρια ευρώ), ενώ τα κέρδη από μόλις 21,7 εκατομμύρια δολάρια το 2019 ανήλθαν σε 671,5 εκατομμύρια δολάρια. Υπάρχουν ορισμένες εταιρείες, οι οποίες έχουν αρχίσει είτε να προετοιμάζουν το προσωπικό τους να επιστρέψει στο γραφείο είτε να το διευκολύνουν, ενώ την ίδια στιγμή πολλές άλλες δηλώνουν πως μέρος της μεγάλης ευελιξίας, η οποία δημιουργήθηκε με την πανδημία, θα διατηρηθεί με κάποιον τρόπο.

«Το μέλλον είναι εδώ, με την άνοδο της τηλεργασίας και της εργασίας από οποιοδήποτε μέρος ή περιοχή να συνιστούν τις νέες τάσεις», δήλωσε ο κ. Γιουάν, απευθυνόμενος σε επενδυτές, όπως αναφέρει το BBC. Κατά τη Σουζάνα Στρίτερ, αναλύτρια της Hargreaves Lansdown, η μοίρα της Zoom θα εξαρτηθεί από τον τρόπο με τον οποίο θα ανταγωνιστεί εταιρείες, όπως η Microsoft και η Google, οι οποίες έχουν παρόμοιες υπηρεσίες. «Στην απαρχή της κρίσης είχε το προβάδισμα έναντι των κολοσσών, τώρα, όμως, έχει να αντιμετωπίσει πολύ οξύτερο ανταγωνισμό», προσέθεσε η κ. Στρίτερ. «Οπότε, όσο κι διατηρήσουμε μέρος της εικονικής κοινωνικής μας ζωής σε επίπεδο εργασίας και φίλων σε μεγάλες αποστάσεις, το μέλλον της Zoom θα εξαρτηθεί από το πόσο μεγάλο κομμάτι της αγοράς θα κατορθώσει να περιφρουρήσει».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή