Μείωση μεγεθών για Autohellas λόγω κάμψης του τουρισμού

Μείωση μεγεθών για Autohellas λόγω κάμψης του τουρισμού

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σοβαρές απώλειες σε πωλήσεις και κυρίως σε κέρδη, συνεπεία της δραματικής μείωσης του τουρισμού, κατέγραψε το 2020 η Autohellas. Ωστόσο, οι καλές επιδόσεις του τέταρτου τριμήνου μετρίασαν τις απώλειες, ενώ ταυτόχρονα ο όμιλος πέτυχε τη χρονιά που πέρασε αύξηση των ταμειακών ροών του με αποτέλεσμα την αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων και τη μείωση του καθαρού δανεισμού.

Για το 2021 η διοίκηση του ομίλου εμφανίζεται συγκρατημένη, τονίζοντας στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2020 ότι «λόγω των συνεχών εξελίξεων, την τρέχουσα χρονική στιγμή κάθε προσέγγιση για την πορεία του τουρισμού το 2021 μπορεί να χαρακτηριστεί πρώιμη και είναι δύσκολο να γίνει οποιαδήποτε ασφαλής πρόβλεψη. Με βάση τα τρέχοντα δεδομένα, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς δε μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικό από το τελευταίο δίμηνο του 2020, αλλά εφόσον προχωρήσει επιτυχημένα το πρόγραμμα μαζικού εμβολιασμού, από το δεύτερο τρίμηνο ή τρίτο τρίμηνο και μετά θα αρχίσει να ανακάμπτει η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις βασικές αγορές της Ελλάδας, τονώνοντας την τουριστική κίνηση».

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα ανακοίνωσε ο όμιλος, οι πωλήσεις του το 2020 διαμορφώθηκαν σε 491,72 εκατ. ευρώ έναντι 555,41 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας μείωση 11,5%. Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 135,41 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 13,9% σε σύγκριση με το 2019, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους περιορίστηκαν στα 17,35 εκατ. ευρώ έναντι 46,6 εκατ. ευρώ το 2019, μείωση δηλαδή 62,8%. Το τέταρτο τρίμηνο του 2020, πάντως, η πτώση των πωλήσεων ήταν μόλις 3,9%, ενώ καταγράφηκε αύξηση 13,1% στη λειτουργική κερδοφορία της επιχείρησης.

Οι μεγαλύτερες απώλειες για τον όμιλο προήλθαν από την κατηγορία των βραχυχρόνιων μισθώσεων (rent a car) λόγω φυσικά της δραματικής μείωσης του τουρισμού. Ο τζίρος της συγκεκριμένης δραστηριότητας υποχώρησε πάνω από 50%. Στο περιβάλλον αυτό η εταιρεία επικεντρώθηκε στη μείωση του κόστους λειτουργίας, διατηρώντας ωστόσο το πανελλαδικό δίκτυό της, και επικεντρώθηκε στην εκμετάλλευση της εσωτερικής αγοράς και κυρίως των επαγγελματικών/εταιρικών ενοικιάσεων.

Ο τομέας της μακροχρόνιας μίσθωσης (leasing) έκλεισε με αύξηση τζίρου, με τον όμιλο για το 2021 να επενδύει σε νέες τεχνολογίες.

Η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων και παροχής υπηρεσιών μετά την πώληση κατέγραψε πτώση τζίρου 8,7%, με τη ζήτηση, όμως, κυρίως από ιδιώτες να ανακάμπτει γρήγορα μετά τη λήξη του lockdown της περυσινής άνοιξης. Για το 2021 ο όμιλος αναφέρει ότι η είσοδος της ηλεκτροκίνησης δημιουργεί νέα προοπτική στην αγορά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή