Αύξηση κερδών για τον όμιλο Σαράντη

Αύξηση κερδών για τον όμιλο Σαράντη

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αύξηση των πωλήσεων και των κερδών και με ρεκόρ δεκαετίας στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους έκλεισε η πρώτη χρονιά της πανδημίας για τον όμιλο Σαράντη, καθώς η διοίκηση αξιοποίησε τις ειδικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν στην κατανάλωση λόγω COVID-19, αυξάνοντας σημαντικά τις πωλήσεις της σε ορισμένα προϊόντα, όπως τα είδη καθαρισμού, απολύμανσης και φροντίδας του σπιτιού, και υπεραντισταθμίζοντας με αυτό τον τρόπο τις απώλειες από το κομμάτι των καλλυντικών.

Σύμφωνα με τα συνοπτικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εισηγμένη (οι ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις θα δημοσιευθούν στις 8 Απριλίου 2021), οι πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 6,30% το 2020 σε σύγκριση με το 2019 και διαμορφώθηκαν σε 393,38 εκατ. ευρώ έναντι 370,07 εκατ. ευρώ το 2019. Ειδικότερα, στην Ελλάδα οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 7,80% και διαμορφώθηκαν το 2020 σε 136,05 εκατ. ευρώ έναντι 126,21 εκατ. ευρώ το 2019. Οι πωλήσεις της «Σαράντης» στο εξωτερικό ενισχύθηκαν το 2020 κατά 5,52% και διαμορφώθηκαν σε 257,33 εκατ. ευρώ, από 243,86 εκατ. ευρώ το 2019.

Η κερδοφορία του ομίλου το 2020 αυξήθηκε κυρίως λόγω βελτιστοποίησης του λειτουργικού κόστους και ιδιαιτέρως λόγω χαμηλότερων εξόδων διαφήμισης και προώθησης, παρότι μέρος των εξόδων αυτών, που ήταν περιορισμένο στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ενεργοποιήθηκε ξανά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ως εκ τούτου, κατά το 2020 τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 14,50%, στα 62,69 εκατ. ευρώ από 54,75 εκατ. ευρώ, και το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 15,94%, από 14,79% το προηγούμενο έτος. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 14,17% το 2020, φθάνοντας τα 50,05 εκατ. ευρώ έναντι 43,84 εκατ. ευρώ το 2019, και το περιθώριο EBIT ανήλθε στο 12,72% το 2020, από 11,85% το 2019.

«Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και σε ολόκληρη τη γεωγραφική του περιοχή, η ανάπτυξη του ομίλου τροφοδοτείται από κατηγορίες που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση και σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή, την υγεία και την οικιακή φροντίδα, η οποία υποστηρίζεται επιπρόσθετα από την ικανότητα του ομίλου να ανταποκρίνεται σε διαφορετικά πρότυπα κατανάλωσης και διαφορετικές δυναμικές στα κανάλια πωλήσεων σε κάθε χώρα», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο όμιλος Σαράντη. Σημειώνεται ότι ειδικά την περασμένη χρονιά, και κυρίως κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο όμιλος αύξησε ραγδαία τις πωλήσεις του σε γάντια μιας χρήσης, ενώ θετικές είναι οι επιδόσεις και στις πωλήσεις βιταμινών. Τα παραπάνω βοήθησαν στο να καλυφθούν οι απώλειες από τις πωλήσεις στην κατηγορία των λεγόμενων «καλλυντικών επιλεκτικής διανομής». Να σημειωθεί ότι ο όμιλος δραστηριοποιείται και στην απευθείας πώληση καλλυντικών μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματός του scarletbeauty.gr.

Για το 2021 η διοίκηση του ομίλου εμφανίζεται αισιόδοξη λόγω, όπως αναφέρει, «της εξαιρετικής μας απόδοσης το 2020, της ισχυρής οικονομικής μας θέσης και της δυνατότητάς μας να δημιουργούμε καθαρές ταμειακές ροές». Η αισιοδοξία μάλιστα υπάρχει παρά την επισήμανση του ομίλου για την αβεβαιότητα σχετικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας και παρά το γεγονός ότι ο εμβολιασμός είναι σε πρώιμο στάδιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή