ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα συμμαχία στον κλάδο της αεροπορίας

Νέα συμμαχία στον κλάδο της αεροπορίας

Η General Electric  βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με την ιρλανδική επιχείρηση χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών την AerCap Holdings, η οποία αποτιμάται στα 30 δισ. δολάρια και πλέον, όπως αναφέρει σε σχετικό της δημοσίευμα η εφημερίδα The Wall Street Journal. Η είδηση λειτούργησε ευνοϊκά για τις μετοχές των δυνητικά συμβαλλόμενων επιχειρήσεων. Η μεν της General Electric είχε μία άνοδο της τάξεως του 2,6% στα 13,92 δολάρια, έχοντας συνολικά ενισχυθεί τουλάχιστον 26% από τις αρχές της χρονιάς, η δε της AerCap ανήλθε χθες 11% στα 56,57 δολάρια. Συγκεκριμένα, ο εξειδικευμένος βραχίονας μίσθωσης αεροπλάνων της GE, η GE Capital Aviation Services (Gecas) και η AerCap διαθέτουν σχεδόν 3.000 αεροσκάφη που κατέχουν, διαχειρίζονται ή παραγγέλνουν. Ενας συνδυασμός τους θα έχει ως αποτέλεσμα να επιταχυνθεί η διαδικασία εξορθολογισμού του αμερικανικού κολοσσού, την οποίο εφαρμόζει ο διευθύνων σύμβουλός του, Λάρι Καλπ – διαρκούσης της πανδημίας, η General Electric δέχθηκε πολύ καίριο χτύπημα.

Αν και προς το παρόν οι όροι και οι προϋποθέσεις της συμφωνίας δεν έχουν διασαφηνιστεί, ωστόσο, μία πώληση της μονάδας Gecas θα μπορούσε να αποφέρει στην General Electric περί τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια, όπως ανέφερε το 2019 σε έκθεσή της η Bloomberg Intelligence, μονάδα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2020 η GE ολοκλήρωσε την πώληση της βιοφαρμακευτικής της μονάδας αντί 21,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον πρώην εργοδότη του Λάρι Καλπ, τον όμιλο Danahe. Συν τοις άλλοις, μία συνένωση της Gecas και της AerCap «σηματοδοτεί μία σημαντική κίνηση για τη σύμπηξη συμμαχίας στο πεδίο της χρηματοδοτικής μίσθωσης σε μια εποχή ακραίας αβεβαιότητας για την αεροπορία», δήλωσε ο Τζον Στρίκλαντ, επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων αερομεταφορών JLS Consulting με έδρα το Λονδίνο. 
Τέλος, ο νέος όμιλος θα εξασφάλιζε μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ έναντι κατασκευαστών, όπως οι Boeing και Airbus, ενώ θα μπορούσε να επικεντρωθεί στις ισχυρότερες αεροπορικές εταιρείες, όταν επέλθει ανάκαμψη του κλάδου.