ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς οι όμιλοί μας βγήκαν πιο δυνατοί από την πανδημία

pos-oi-omiloi-mas-vgikan-pio-dynatoi-apo-tin-pandimia-561301177

Με εντατικοποίηση του μετασχηματισμού απαντούν, κατά τον τελευταίο ένα χρόνο, στις ανατροπές που προκαλεί η πανδημία οι επικεφαλής τριών από τους μεγαλύτερους ομίλους της χώρας, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Παπαστράτος» Χρήστος Χαρπαντίδης και ο πρόεδρος της Coca-Cola Company για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική Νίκος Κουμέττης. Ενα χρόνο μετά την εκδήλωση της πανδημικής κρίσης, οι τρεις μάνατζερ, κατά τη φετινή συνάντηση των στελεχών του ΟΤΕ (Management Team Meeting) με θέμα «Ζώντας το disruption», κατέληξαν σε μία κοινή διαπίστωση: ότι η διαρκής αλλαγή και η επανεφεύρεση του μοντέλου λειτουργίας αποτελούν μονόδρομο.

Κάνοντας μιαν αναδρομή στους τελευταίους δώδεκα μήνες, ο κ. Τσαμάζ ανέφερε ότι στον όμιλο ΟΤΕ από νωρίς και προτού εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού ελήφθη η απόφαση της μετάβασης σε καθεστώς τηλεργασίας. «Αποφασίσαμε να δράσουμε προληπτικά. Οταν παρουσιάστηκε το πρώτο κρούσμα, είχαμε, ήδη, θέσει το 80% της εταιρείας, περίπου 13.000 εργαζομένους, σε τηλεργασία. Δημιουργήσαμε ένα μηχανισμό για την προστασία του προσωπικού μας, ειδικά για τους εργαζομένους της πρώτης γραμμής, τους τεχνικούς μας που έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να αποκαταστήσουν τις βλάβες», σημείωσε. Οπως είπε, ο ΟΤΕ επιβράβευσε τους εργαζομένους του και, επιτελώντας τον κοινωνικό του ρόλο, προχώρησε τον τελευταίο ένα χρόνο σε χορηγίες ύψους 12 εκατ. ευρώ, συνδράμοντας την πολιτεία στην αντιμετώπιση της πανδημίας.

Το μεγάλο στοίχημα που πέτυχε ο ΟΤΕ, όπως πρόσθεσε ο κ. Τσαμάζ, ήταν να λειτουργούν απρόσκοπτα τα δίκτυα. «Κατά τη διάρκεια των 10 ετών της κρίσης, οι ανταγωνιστές μας είτε μείωσαν είτε σταμάτησαν τις επενδύσεις. Εμείς συνεχίσαμε το πρόγραμμα επενδύσεών μας», ανέφερε. Εφαρμόζοντας, από το 2010, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μετασχηματισμού, ο όμιλος έχει μετατραπεί σε μία από τις σύγχρονες και επιτυχημένες, διεθνώς, εταιρείες τεχνολογίας, τόνισε. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο ΟΤΕ εισήλθε σε νέες αγορές, όπως η συνδρομητική τηλεόραση, και δημιούργησε νέα προϊόντα, όπως το Cosmote insurance, η εφαρμογή Box και οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών.

«Μέσα στην πανδημία αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε τη μεγαλύτερη αναδιοργάνωση που έχουμε κάνει ποτέ, στην οποία τα 2/3 του προσωπικού μας, σε όλο τον κόσμο, έχουν καινούργιες θέσεις εργασίας. Επίσης, το 1/3 των υπαλλήλων μας έχει θέσεις που αλλάζουν με βάση τα projects που υλοποιούνται, κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ εξαιρουμένων των εταιρειών τεχνολογίας», σημείωσε ο πρόεδρος της Coca-Cola Company για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Νίκος Κουμέττης. Η εταιρεία, όπως είπε, έχει διαθέσει, παγκοσμίως, 120 εκατ. ευρώ για τη διαχείριση των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης.

«Οι πρώτες ώρες ήταν πραγματικά τρομακτικές. Ηταν σαν να βρισκόμαστε σε ελεύθερη πτώση χωρίς να ξέρουμε εάν θα ανοίξει το αλεξίπτωτο», σχολίασε ο επικεφαλής της «Παπαστράτος», Χρήστος Χαρπαντίδης. «Για την “Παπαστράτος” το μεγάλο πλεονέκτημά μας για να ξεπεράσουμε εκείνη την περίοδο είναι ότι είμαστε εξοικειωμένοι με τον μετασχηματισμό. Δεν κλείσαμε το εργοστάσιο, αξιοποιήσαμε την κρίση για να επιταχύνουμε την αλλαγή μας», υπογράμμισε. Οπως τόνισε, η πιο σημαντική αλλαγή που έχει πραγματοποιήσει η μητρική της «Παπαστράτος», Philip Morris, σχετίζεται με τη δημιουργία προϊόντων που δεν παράγουν καπνό τσιγάρου. «Ηδη τα νέα μας προϊόντα βρίσκονται σε 62 χώρες, ενώ πάνω από 17 εκατ. καταναλωτές σε όλο τον κόσμο έχουν σταματήσει το τσιγάρο».