«Σωσίβιο» τα αντισηπτικά για την «Παπουτσάνης»

«Σωσίβιο» τα αντισηπτικά για την «Παπουτσάνης»

σωσίβιο-τα-αντισηπτικά-για-την-παπ-561303955

Οχι μόνο υπεραντιστάθμισε τις απώλειες που είχε λόγω της πτώσης του τουρισμού, αλλά αξιοποιεί ολοένα και περισσότερο την ευκαιρία που δημιούργησε η πανδημία, προχωρώντας πέρυσι στην παραγωγή αντισηπτικών και συνεχίζοντας φέτος με την παραγωγή απολυμαντικών προϊόντων για επιφάνειες. Ο λόγος για την «Παπουτσάνης», η οποία το 2020 αύξησε τον τζίρο της κατά 33% και κατέγραψε σχεδόν τριπλάσια κέρδη σε σύγκριση με το 2019. Για το 2021 η εισηγμένη εκτιμά ότι θα καταγράψει επίσης διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η εταιρεία, οι ενοποιημένες πωλήσεις της διαμορφώθηκαν το 2020 σε 40,8 εκατ. ευρώ έναντι 30,7 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας αύξηση 33%. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 100%, φτάνοντας το 2020 τα 7,5 εκατ. ευρώ, έναντι 3,8 εκατ. ευρώ το 2019. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ενισχύθηκαν κατά 184%, φτάνοντας τη χρονιά που πέρασε τα 3,8 εκατ. ευρώ έναντι 1,3 εκατ. ευρώ το 2019.

Πού οφείλονται οι παραπάνω θεαματικές επιδόσεις σε μια χρονιά που για τις περισσότερες επιχειρήσεις σήμαινε σημαντικές απώλειες σε τζίρους και κέρδη; Αφενός στο γεγονός ότι η «Παπουτσάνης» δραστηριοποιείται σε μια κατηγορία προϊόντων που λόγω κορωνοϊού είχε υψηλή ζήτηση, όπως είναι το σαπούνι σε υγρή και στερεή μορφή, και αφετέρου στο ότι προσαρμόστηκε ταχύτατα στις νέες ανάγκες που προκάλεσε η πανδημία, μπαίνοντας στην παραγωγή αντισηπτικών. Ετσι, η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 88% το 2020 σε σύγκριση με το 2019, συμβάλλοντας το 2020 κατά 25% στον συνολικό τζίρο από 18% το 2019. Η κατηγορία αυτή αναμένεται να διευρυνθεί περαιτέρω το 2021, καθώς ήδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ βρίσκονται επώνυμα απολυμαντικά επιφανειών, ενώ τώρα η εταιρεία βρίσκεται στη φάση της παραγωγής απολυμαντικών επιφανειών για ιατρική χρήση. Ερωτηθείς ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της «Παπουτσάνης», στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων, για το εάν τα απολυμαντικά επιφανειών πρόκειται να διατεθούν και στις αγορές εκτός Ελλάδας, απάντησε: «Το κοιτάμε. Υπάρχουν και η δυνατότητα και η πρόθεση».

Διαμετρικά αντίθετη είναι η εικόνα στα ξενοδοχειακά προϊόντα, των οποίων οι πωλήσεις υποχώρησαν το 2020 κατά 66% και συνέβαλαν μόλις κατά 8% στον συνολικό τζίρο, έναντι 30% το 2019. Το 2021, πάντως, η εταιρεία προσδοκά αύξηση των πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία, αφενός λόγω των εκτιμήσεων για ανάκαμψη του τουρισμού και αφετέρου λόγω του γεγονότος ότι θα ενεργοποιηθούν συμφωνίες με αλυσίδες ξενοδοχείων, οι οποίες κανονικά έπρεπε να ξεκινήσουν το 2020, αλλά αναβλήθηκαν για φέτος λόγω της πανδημίας. «Εάν το 2021 οι πωλήσεις σε αυτή την κατηγορία φτάσουν στο ήμισυ αυτών του 2019, θα είμαστε ευχαριστημένοι», δήλωσε ο κ. Τασόπουλος.

Κατά 53% συνέβαλαν οι πωλήσεις των προϊόντων για λογαριασμό τρίτων, κυρίως λόγω της μεγάλης συμβολής της συμφωνίας με τη Henkel, η οποία θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη μέχρι τα μέσα του 2021. Χωρίς να προβεί σε περισσότερες λεπτομέρειες, ο διευθύνων σύμβουλος της «Παπουτσάνης» ανάφερε ότι υπάρχουν συζητήσεις με νέους πελάτες.

Το 14% του κύκλου εργασιών προήλθε από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνόμαζας, ως πρώτης ύλης για την παραγωγή σαπουνιών, δραστηριότητα η οποία ανοίγει τον δρόμο και για την παραγωγή τελικού προϊόντος για τρίτους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή