Νέο έργο στη Βουλγαρία για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Νέο έργο στη Βουλγαρία για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προς διπλασιασμό σε περίπου 3 δισ. ευρώ οδεύει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε σχέση με το τέλος του 2020, καθώς συνεχίζεται η προσθήκη νέων συμβάσεων στο ενεργητικό της, μέσω του κατασκευαστικού βραχίονα, δηλαδή της ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Η τελευταία κίνηση αφορά την υπογραφή σύμβασης ύψους 154,7 εκατ. ευρώ για την κατασκευή ενός νέου σιδηροδρομικού έργου στη Βουλγαρία. Πρόκειται για μια αγορά στην οποία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναπτύξει σημαντική παρουσία τα προηγούμενα χρόνια, έχοντας ολοκληρώσει έργα συνολικής αξίας 500 εκατ. ευρώ, με έμφαση στα σιδηροδρομικά και στα κτιριακά.

Το νέο έργο στη γειτονική χώρα αφορά την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής και ηλεκτροκίνησης του τμήματος Petarch – Dragoman, όπως επίσης και τη μελέτη, κατασκευή και εποπτεία των έργων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών του τμήματος Voluiak – Dragoman. Σε σχετική της ανακοίνωση, η εισηγμένη προσθέτει ότι το έργο περιλαμβάνει 20,9 χλμ. σιδηροδρομικής υποδομής (χωματουργικά, γέφυρες, τεχνικά έργα, άνω διαβάσεις, στρώση γραμμής και κατασκευή 4 σταθμών) και πλήρους ηλεκτροκίνησης, καθώς και τη μελέτη/κατασκευή 33 χλμ. σηματοδότησης/τηλεπικοινωνιών, ενώ η διάρκεια κατασκευής είναι 48 μήνες.

Τους επόμενους μήνες, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πρόκειται να προσθέσει μια σειρά πολύ σημαντικών νέων συμβάσεων, αρχής γενομένης από την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 (Τρίκαλα – Εγνατία Οδός), προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του έργου ήταν εξασφαλισμένη, ωστόσο πλέον επιτεύχθηκε η ένταξή του στο Ταμείο Ανάκαμψης, ώστε να αντληθούν από εκεί τα σχετικά κεφάλαια, με αποτέλεσμα να απελευθερωθούν κονδύλια από τα υπόλοιπα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχει στη διάθεσή του το Δημόσιο. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωση του τμήματος εντός 36 μηνών. Σημειωτέον ότι έχει προβλεφθεί και επιπλέον κονδύλι ύψους 38 εκατ. ευρώ, σε περίπτωση που τα έσοδα από τα διόδια κριθούν ανεπαρκή, με βάση τα όσα ορίζονται στη σύμβαση παραχώρησης.

Παράλληλα, εντός του 2021 είναι πιθανή και η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του καζίνο στο Ελληνικό, το οποίο πρόκειται να υλοποιηθεί από το σχήμα Mohegan – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το κατασκευαστικό αντικείμενο του Inspire Athens, όπως ονομάζεται το έργο, πρόκειται να αναληφθεί από την ΤΕΡΝΑ και υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του 2020, ο όμιλος διέθετε ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ύψους 1,52 δισ. ευρώ. Εξ αυτών, το 79% ή 1,2 δισ. ευρώ αφορούσε έργα στην Ελλάδα, ενώ το 21% ή 314 εκατ. ευρώ αφορούσε έργα στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα, το μεγαλύτερο υπό κατασκευήν έργο αφορά το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου στην Κρήτη, ύψους 472,5 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα στο εξωτερικό, έχουν αναληφθεί έργα σε Κύπρο, Σερβία, Μπαχρέιν και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τα μεγαλύτερα εξ αυτών αφορούν το νέο αεροδρόμιο στο Βελιγράδι της Σερβίας (αεροδρόμιο «Νίκολα Τέσλα»), προϋπολογισμού 108,2 εκατ. ευρώ, και το συγκρότημα κτιρίων στην Αγία Νάπα της Κύπρου, έργο της τάξεως των 101,6 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή