ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προσφυγή στο ΣτΕ από την «Ελλάκτωρ» για Εγνατία Οδό

prosfygi-sto-ste-apo-tin-ellaktor-gia-egnatia-odo

Συνέχεια αναμένεται να έχει το «γαϊτανάκι» προσφυγών αναφορικά με τον διαγωνισμό για την παραχώρηση εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού για τα επόμενα 40 χρόνια. Χθες, η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» δεν κατόρθωσε να εξασφαλίσει νέα παράταση ενός μήνα από το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να μπορέσει να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, έστω και αυτόνομα, μετά την αιφνιδιαστική αποχώρηση της Roadis. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ομίλου «Ελλάκτωρ» πρόκειται σήμερα να καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ ενάντια στη σχετική απόφαση, ενώ θα ζητηθούν και ασφαλιστικά μέτρα, προκειμένου να μην προχωρήσει η διαδικασία της κατάθεσης οικονομικών προσφορών, η οποία είναι προγραμματισμένη για αύριο, 1η Απριλίου.

Αν το ΣτΕ δεν εγκρίνει τα ασφαλιστικά μέτρα, τότε ο διαγωνισμός θα προχωρήσει κανονικά με τη συμμετοχή των δύο κοινοπραξιών που έχουν δημιουργηθεί, δηλαδή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects και της Vinci – Mυτιληναίος – Αβαξ. Ωστόσο, αν το ΣτΕ κρίνει ότι θα πρέπει να εκδικαστεί η κύρια προσφυγή, τότε θα εγκρίνει και τα σχετικά ασφαλιστικά μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι η υποβολή των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών θα εκτροχιαστεί εκ νέου. Υπενθυμίζεται ότι ανάλογες προσφυγές έγιναν και τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν και πάλι η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» (τότε σε συνεργασία με τη Roadis) και η κοινοπραξία Vinci-Μυτιληναίος είχαν  προσφύγει στο ΣτΕ ενάντια σε σχετική απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ να μη χορηγήσει τη χρονική παράταση που ζητούσαν, επικαλούμενες την πανδημία. Εντέλει, τότε το ΣτΕ δέχθηκε τη σχετική επιχειρηματολογία και ο διαγωνισμός μετατέθηκε χρονικά.

Ωστόσο, η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» βρέθηκε σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, καθώς η Roadis την ενημέρωσε ότι αποχωρεί από το σχήμα, λίγες ημέρες μετά το πέρας της ημερομηνίας (1η Μαρτίου) μέχρι την οποία επιτρέπονταν αλλαγές στα σχήματα που θα συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Η εξέλιξη αυτή σήμαινε ότι η εταιρεία δεν δύναται να καταθέσει προσφορά, διότι το σχήμα της έχει μεταβληθεί έκτοτε, ακριβώς λόγω της αποχώρησης της Roadis.

Σημειωτέον ότι ο διαγωνισμός για την Εγνατία αποτελεί το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης των τελευταίων ετών, με την αξία της σύμβασης να υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει, ενδεχομένως και να ξεπεράσει, το 1 δισ. ευρώ. Ενα σημαντικό μέρος του ποσού αφορά τα έργα βελτίωσης και συντήρησης τμημάτων της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων αυτής (Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας), ενώ το υπόλοιπο αφορά την προσφορά προς το ΤΑΙΠΕΔ για την εκχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης για τα επόμενα 40 χρόνια. Ο διαγωνισμός είναι πλειοδοτικός, κάτι που σημαίνει ότι όποια κοινοπραξία προσφέρει το υψηλότερο τίμημα θα είναι και η νικήτρια.