ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με χρεωστική κάρτα το χαρτζιλίκι στα παιδιά

me-chreostiki-karta-to-chartziliki-sta-paidia-561325756

Μια ψηφιακή τράπεζα για… παιδιά δημιουργεί η νεοφυής fintech εταιρεία Wοli, λανσάροντας μέσα στον επόμενο μήνα την υπηρεσία της στην ελληνική αγορά και στοχεύοντας να προσελκύσει στα 3 πρώτα χρόνια λειτουργίας 50.000 χρήστες στην Ελλάδα. «Η Woli διαφέρει πολύ από άλλες υπηρεσίες, αφού είναι μια λύση σχεδιασμένη αποκλειστικά για τις ανάγκες παιδιών και εφήβων», αναφέρει ο Βασίλης Ζούπας, διευθύνων σύμβουλος και ένας εκ των τεσσάρων ιδρυτών της εταιρείας. Η Woli είναι μια τραπεζική εφαρμογή που απευθύνεται σε οικογένειες με παιδιά ηλικίας 10-18 ετών, μέσω της οποίας ο γονιός δημιουργεί έναν τραπεζικό λογαριασμό τον οποίο συνδέει με τον λογαριασμό του παιδιού του στην εφαρμογή. Επειτα, στο όνομα των παιδιών αποστέλλεται μια προπληρωμένη κάρτα Mastercard, μέσω της οποίας τα παιδιά μπορούν να διαχειριστούν τα χρήματά τους ελέγχοντας τις αποταμιεύσεις τους. Η Woli, όπως και άλλες εταιρείες fintech, είναι αδειοδοτημένη από την κεντρική τράπεζα της Λιθουανίας ως διανομέας ηλεκτρονικού χρήματος ώστε να προωθήσει την υπηρεσία σε όλα τα κράτη του ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου.

«Ουσιαστικά μέσω της εφαρμογής οι γονείς μπορούν να αυτοματοποιήσουν το χαρτζιλίκι, να ορίσουν όρια δαπανών, να λαμβάνουν ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για την κίνηση του λογαριασμού και να διδάσκουν στα παιδιά πώς να διαχειρίζονται το δικό τους εισόδημα. Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά αποκτούν πρόσβαση στον πρώτο τους ψηφιακό λογαριασμό με κάρτα, όπου μπορούν να διαχειριστούν τα χρήματά τους, να θέσουν στόχους αποταμίευσης και να “χτίσουν” οικονομικές γνώσεις μέσω διαδραστικών μαθημάτων και κουίζ». Κατά τον κ. Ζούπα, η εφαρμογή συμβάλλει σημαντικά στον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό των παιδιών, τον οποίο και πρέπει να αναπτύξουν καθώς εισέρχονται σε ένα ψηφιακό και cashless (χωρίς μετρητά) περιβάλλον.  «Εντός του 2020 η Revolut άνοιξε και ένα πρόγραμμα για παιδιά απευθυνόμενη στους ενήλικους συνδρομητές της, γεγονός που την καθιστά έμμεσο ανταγωνιστή της Woli. Ωστόσο, περιορίζεται σε βασικές τραπεζικές υπηρεσίες και δεν προσφέρει υπηρεσίες για την εκπαίδευσή τους», σημειώνει ο ίδιος. Αυτό είναι που διαφοροποιεί και τη Woli από άλλες υπηρεσίες. Τα παιδιά μπορούν να εκπαιδευτούν πάνω σε έννοιες που αφορούν την αποταμίευση και να κερδίσουν το χαρτζιλίκι τους μέσα και από τις «εργασίες» που βάζει ο γονιός στο παιδί. Μάλιστα ο γονιός μπορεί να «παρακολουθεί» τις δαπάνες του παιδιού του, ενώ η κάρτα της Woli δεν μπορεί να πραγματοποιήσει συναλλαγές σε κατηγορίες που δεν είναι για παιδιά (τζόγος κ.λπ.).

Το ντεμπούτο της θα το κάνει στην ελληνική αγορά στοχεύοντας εντός της τριετίας να προσελκύσει περίπου 50.000 παιδιά-χρήστες που θα πραγματοποιούν μέσω της κάρτας Woli περίπου 1 εκατ. συναλλαγές. Aπευθυνόμενη σε ένα κοινό των 26 εκατομμυρίων, η εταιρεία στοχεύει να προσελκύσει 500.000 χρήστες στην ευρωπαϊκή αγορά σε ορίζοντα πενταετίας, αποκομίζοντας από τις συνδρομές έσοδα που μπορεί να αγγίξουν τα 2,5 εκατ. ευρώ (monthly recurring revenue). Η υπηρεσία της Woli είναι συνδρομητική και υπολογίζεται να στοιχίζει περίπου 4 ευρώ τον μήνα ανά παιδί, ενώ η ομάδα σχεδιάζει να προσθέσει και επιπλέον υπηρεσίες (marketplace για αγορά προϊόντων, ασφάλιση κινητού, πλατφόρμα επενδύσεων) οι οποίες απευθύνονται σε premium πακέτο. «Μια fintech λύση για παιδιά και οικογένειες είναι κάτι που σκεφτόμουν από το 2017, όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με τον κλάδο στη Viva Wallet. Στις αρχές του 2020 ξεκινήσαμε με τους συνεργάτες μου να σχεδιάζουμε την υπηρεσία, ενώ μετά ήρθε η πανδημία, που λειτούργησε πολύ θετικά σε εταιρείες όπως η δική μας. Αυξήθηκαν οι ψηφιακές πληρωμές, ενισχύθηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ τα μετρητά, εκτός από δύσχρηστα, έγιναν και “φορέας μετάδοσης ασθενειών”. Μοιραία, το χαρτζιλίκι δεν μπορεί από δω και πέρα να δίνεται σε μετρητά», καταλήγει ο κ. Ζούπας.