ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τον Μάιο η αύξηση κεφαλαίου κατά 60 εκατ. της Aegean

ton-maio-i-ayxisi-kefalaioy-kata-60-ekat-tis-aegean-561328852

Τον Μάιο θα πραγματοποιηθεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 60 εκατ. ευρώ της Aegean, που αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου η αεροπορική να λάβει την κρατική κεφαλαιακή ενίσχυση ύψους 120 εκατ. ευρώ. Οπως ανέφερε κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2020 ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, προσεχώς η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εκτιμάται ότι θα εγκρίνει το ενημερωτικό δελτίο της αύξησης κεφαλαίου, ενώ από τις 6 έως τις 12 Μαΐου η διοίκηση της εισηγμένης θα γνωστοποιήσει τους ακριβείς όρους της διαδικασίας.

Κατά το 2020, η εταιρεία εμφάνισε απώλειες ταμειακών διαθεσίμων (cash burn) ύψους 280 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, περίπου 50 εκατ. ευρώ αφορούν δαπάνες για την παραλαβή των νέων αεροσκαφών A320/A321neο και 80 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στην επίπτωση της αντιστάθμισης κινδύνου (για την κάλυψη των αναγκών σε καύσιμα).

Για το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η διοίκηση της εισηγμένης, που διαθέτει ρευστότητα 478 εκατ. ευρώ, τοποθετεί το cash burn έως 20 εκατ. ευρώ, εκτιμώντας ότι από τα τέλη Μαΐου – αρχές Ιουνίου η Aegean θα εμφανίσει θετικές ταμειακές ροές σε μηνιαία βάση. «Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα ανακτηθεί η χαμένη ρευστότητα των τελευταίων μηνών», όπως διευκρίνισε ο κ. Βασιλάκης. Προϋπόθεση αποτελεί να ανοίξει ο τουρισμός, ενώ, όπως εκτίμησε ο επικεφαλής της Aegean, με τους υφιστάμενους ρυθμούς, μέχρι το καλοκαίρι θα έχει εμβολιαστεί το 45%-50% του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τροφοδοτώντας τη ζήτηση για ταξίδια. Αυτή όμως η τάση παραμένει άγνωστο πόσο σύντομα θα οδηγήσει σε κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων, αν και το ενδιαφέρον παραμένει σημαντικό. Καίριο ρόλο θα διαδραματίσουν η υιοθέτηση και ο τρόπος εφαρμογής του ευρωπαϊκού πράσινου πιστοποιητικού, ενώ, κατά τη φετινή σεζόν, εκτιμάται ότι οι αφίξεις δεν θα προέλθουν μόνο από την Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά και από τη Ρωσία, το Ισραήλ και ενδεχομένως από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, βάσει συμφωνιών μεταξύ των χωρών και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι η εισερχόμενη κίνηση τουριστών αναμένεται από τα μέσα Ιουνίου και είναι σε συνάρτηση με την πρόοδο των εμβολιασμών στην Ελλάδα και τη βελτίωση των επιδημιολογικών δεδομένων. Οπως πρόσθεσε, ο πλέον σημαντικός στόχος είναι, όταν ο τουρισμός και οι πτήσεις επανέλθουν, να αποκλειστεί το ενδεχόμενο του εκ νέου κλεισίματος, γεγονός που θα έθετε σε κίνδυνο συνολικά τον κλάδο των αερομεταφορών. Κι αυτό, επειδή το κόστος είναι δυσκολότερα διαχειρίσιμο για μια αεροπορική που ενισχύει το πτητικό της έργο, συγκριτικά με όταν αναγκάζεται να διατηρεί καθηλωμένα τα αεροσκάφη. Η δραστηριότητα της Aegean, από τον Ιούλιο και μετά, τοποθετείται στο 70%-75% του 2019, με την αεροπορική να δύναται να μειώσει ή να αυξήσει το μέγεθος αυτό (από πλευράς χωρητικότητας).

Σχετικά με την παραγγελία 46 νέων αεροσκαφών Α320neo, η Aegean έχει επιμηκύνει τους χρόνους παράδοσης από το 2022 έως το 2026, ενώ πρόκειται, μέσα στον επόμενο μήνα, να παραλάβει το ένατο, κατά σειράν, αεροσκάφος.

Κατά τη χρήση του 2020, η αεροπορική εμφάνισε ζημίες 228 εκατ. ευρώ, καθώς μετέφερε 5,1 εκατ. επιβάτες, δηλαδή 65% λιγότερους σε σχέση με το 2019. Κατά το ίδιο έτος, εμφάνισε κύκλο εργασιών 415,1 εκατ. ευρώ έναντι 1,3 δισ. ευρώ το 2019 και ζημίες 228 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών μετά από φόρους 78,5 εκατ. ευρώ το 2019.