Αλκοολούχα ποτά και… αποσμητικά ψωνίσαμε το φετινό Πάσχα

Αλκοολούχα ποτά και… αποσμητικά ψωνίσαμε το φετινό Πάσχα

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα χαλαρότερα μέτρα και οι ανοιχτές εκκλησίες είχαν ως αποτέλεσμα μια αρκετά διαφορετική καταναλωτική συμπεριφορά τη φετινή Μεγάλη Εβδομάδα σε σύγκριση με εκείνη του 2020. Το γεγονός ότι έγιναν μεγαλύτερα τραπέζια οδήγησε σε αύξηση της κατανάλωσης ποτών, ενώ η συναναστροφή με περισσότερους ανθρώπους ή ακόμη και το γεγονός ότι φέτος οι πιστοί μπόρεσαν να πάνε στην εκκλησία, ειδικά το Μεγάλο Σάββατο για την Ανάσταση, είχε ως συνέπεια να αυξηθούν οι πωλήσεις… αποσμητικών, αλλά και των ειδών για τη φροντίδα των μαλλιών, όχι όμως και των βαφών για τα μαλλιά, μιας και τα κομμωτήρια ήταν αυτή τη χρονιά ανοιχτά. Η παραμονή εκτός σπιτιού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και το γεγονός ότι πλέον δεν παρατηρείται η φρενίτιδα της απολύμανσης που εκδηλώθηκε πέρυσι, στις αρχές της πανδημίας, είχε ως συνέπεια τη μείωση των πωλήσεων στα καθαριστικά σπιτιού.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από τα στοιχεία της NielsenIQ για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, οι οποίες τη Μεγάλη Εβδομάδα φέτος αυξήθηκαν κατά 10,9% σε σύγκριση με τη Μεγάλη Εβδομάδα του 2020. Ακόμη μια αξιοσημείωτη διαφορά σε σχέση με το Πάσχα του 2020, που πρώτη φορά το βιώσαμε με συνθήκες καραντίνας, είναι το γεγονός ότι φέτος όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, παρουσιάζουν θετική τάση, ωστόσο τους πιο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης παρουσιάζουν όχι τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά η περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά 18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με 16,8% και η Κρήτη με 10,2%. Κάτι που ίσως σημαίνει ότι αρκετοί κατάφεραν τελικώς να μετακινηθούν σε διαφορετικές περιφέρειες.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι διαφορές σε σύγκριση με πέρυσι όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που προτίμησαν το φετινό Πάσχα οι καταναλωτές στην Ελλάδα. Ετσι, φέτος αυξήθηκαν κατά 41,1% οι πωλήσεις αποσμητικών, οι οποίες το Πάσχα του 2020 είχαν μειωθεί κατά 15,4% σε σύγκριση με το 2019, οι πωλήσεις αφρόλουτρων κατά 17,6% έναντι μείωσης 15,3% το 2020 σε σύγκριση με το 2019, καθώς και οι πωλήσεις προϊόντων styling για τα μαλλιά, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 44,1% έναντι μείωσης 48,6% το Πάσχα του 2020 σε σύγκριση με αυτό του 2019.

Μεγάλη αύξηση καταγράφηκε τη φετινή Μεγάλη Εβδομάδα και στις πωλήσεις ποτών. Οι πωλήσεις ουίσκι αυξήθηκαν κατά 81,9%, οι πωλήσεις μπίρας κατά 40,6% και των κρασιών κατά 22,4%. Αύξηση 16,2% καταγράφηκε και στις πωλήσεις αναψυκτικών, κατά 16,2% σε σύγκριση με πέρυσι έναντι μείωσης 8,7% το 2020 σε σχέση με το 2019.

Ελαφρά μείωση πωλήσεων, από την άλλη, καταγράφεται στις πωλήσεις προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού, οι οποίες πέρυσι είχαν εκτοξευθεί στα ύψη. Συνολικά το πρώτο τετράμηνο του 2021 (στοιχεία έως 2 Μαΐου 2021) οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τη NielsenIQ, εξακολουθούν να βρίσκονται σε τροχιά ανάπτυξης, στο 2,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή