Οι ταχυμεταφορές οδήγησαν τα ΕΛΤΑ στην κερδοφορία το 2020

Οι ταχυμεταφορές οδήγησαν τα ΕΛΤΑ στην κερδοφορία το 2020

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε 9,6 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα κέρδη μετά φόρων των Ελληνικών Ταχυδρομείων για το 2020 (έναντι 20 εκατ. το 2019).

Νωρίτερα φέτος, τα ΕΛΤΑ ξεκίνησαν την υλοποίηση του προγράμματος μετασχηματισμού και πραγματοποίησαν Πρόγραμμα Εθελουσίας Εξόδου 2.000 εργαζομένων, το οποίο σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες ενέργειες του προγράμματος αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου τα επόμενα έτη. «Τα αποτελέσματα του 2020 αντιστρέφουν την “τάση” των ζημιογόνων χρήσεων των προηγουμένων ετών και διαμορφώνουν προοπτική συνέχισης της κερδοφορίας, η οποία αποτελεί και κεντρικό στόχο της διοίκησης», αναφέρουν πηγές του ομίλου. Σημειώνεται ότι το 2018 ο όμιλος είχε καταγράψει ζημίες 20 εκατ. ευρώ και άλλων 14 εκατ. το 2017.

Υπενθυμίζεται ότι η κερδοφορία του 2019 (20 εκατ. ευρώ) προέκυψε ως επί το πλείστον ως αποτέλεσμα του περιορισμού των αποζημιώσεων συνταξιοδότησης από 30.000 σε 15.000 ευρώ, σε εφαρμογή του νόμου για τις ΔΕΚΟ. Η κίνηση αυτή έφερε σημαντική εξοικονόμηση για τον οργανισμό, πλην όμως ήταν μη επαναλαμβανόμενου χαρακτήρα. Αντίθετα, για το 2020 τα κέρδη προήλθαν κυρίως από την αύξηση κατά 10 εκατ. ευρώ των εσόδων της ΕΛΤΑ Courier και τη μείωση κατά 18 εκατ. ευρώ του κόστους προσωπικού και αμοιβών τρίτων.

Τα κέρδη από την ΕΛΤΑ Courier αναμένεται να ενισχυθούν μετά και τη συμφωνία συνεργασίας με την Amazon, που υπέγραψαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία στα μέσα Απριλίου, με αντικείμενο τη διανομή των προϊόντων της αμερικανικής εταιρείας στο σύνολο της ελληνικής επικρατείας. Η συμφωνία, η εφαρμογή της οποίας ξεκίνησε ήδη, αφορά στη διανομή των προϊόντων που εμπορεύεται και αποστέλλει σε τελικούς αποδέκτες στη χώρα. Πρόκειται για το επονομαζόμενο last mile delivery, που αφορά στο τμήμα της μεταφοράς από τα αεροδρόμια, τους σταθμούς οχημάτων ή τα λιμάνια έως τον πελάτη.

Η κερδοφορία για το 2020 επιτεύχθηκε στο εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον που διαμόρφωσε για την οικονομία η πανδημία, έτος κατά το οποίο καταγράφηκε συρρίκνωση του τζίρου των ΕΛΤΑ κατά 35 εκατ. ευρώ (από 355,6 σε 318,4 εκατ.), κυρίως εξαιτίας της περαιτέρω μείωσης του επιστολικού έργου.

Σημειώνεται ότι η υποχώρηση της παραδοσιακής αλληλογραφίας, κυρίως λόγω της υποκατάστασής της από ηλεκτρονικά μέσα (π.χ. λογαριασμοί τραπεζών, ΔΕΚΟ και τηλεπικοινωνιών), είχε επίπτωση της τάξης των 28 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών των ΕΛΤΑ για το 2020. Επιπροσθέτως, 10 εκατ. ευρώ αφαίρεσαν από τον τζίρο τα έσοδα από τη δραστηριότητα της ενέργειας, η οποία «δεν αποτελεί πλέον βασική δραστηριότητα, χάνει μερίδια εξαιτίας του υψηλού ανταγωνισμού στον κλάδο και αποδεικνύεται μία εσφαλμένη επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης», σημειώνουν πηγές της διοίκησης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή