SOS εκπέμπει η ακτοπλοΐα

2' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το απαγορευτικό στις μετακινήσεις του πληθυσμού λόγω πανδημίας, αλλά και ο διπλασιασμός των τιμών των καυσίμων σε σχέση με πέρυσι, αυξάνουν τις πιέσεις στα οικονομικά μεγέθη των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα ο αντιπροσωπευτικός φορέας του κλάδου να μιλά για ζημίες ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ στη διετία σε λειτουργικό επίπεδο. Μάλιστα, σε επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) προς το υπουργείο Ναυτιλίας, τονίζεται πως οι ζημίες αυτές έρχονται μετά και τον υπολογισμό των 45 εκατ. ευρώ που δόθηκαν πέρυσι στο πλαίσιο των συμβάσεων που εκτέλεσαν για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου εξαιτίας της πανδημίας και τις ανάγκες διατήρησης των συνδέσεων της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα. Ωστόσο, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται ο ΣΕΕΝ, το Δημόσιο εξακολουθεί να οφείλει στις ακτοπλοϊκές εταιρείες του Συνδέσμου αποζημιώσεις που ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια και αφορούν την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, άγονες δηλαδή γραμμές, για την εξυπηρέτηση των μικρών κυρίως νησιών.

«Πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη ότι παρά την κρίση, τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και τον σχεδόν μηδενικό τουρισμό, τα πλοία μας, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, εκτελούν την τρέχουσα περίοδο τα ίδια δρομολόγια με το 2019, όταν η κίνηση ήταν τριπλάσια της σημερινής», αναφέρεται στην επιστολή, ενώ υπογραμμίζεται πως «παρά την πολύ κρίσιμη κατάσταση και τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας, αντί για τη λήψη των έκτακτων μέτρων τα οποία σας είχαμε προτείνει με τις από 15.2.21, 23.3.21 και 1.4.21 επιστολές μας, και τα οποία θα προσέφεραν ουσιαστική ανακούφιση, τελικά δεν λάβαμε ούτε καν αυτή την ελάχιστη αποζημίωση που είχατε αποφασίσει, καθώς η καταβολή της διακόπηκε τους μήνες Ιανουάριο, Μάρτιο, Μάιο και Ιούνιο». «Ταυτόχρονα, το μέτρο της αναστολής εργασίας των ναυτικών για τα ελάχιστα πλοία που παραμένουν ακίνητα δεν εφαρμόζεται, ενώ την 1η Απριλίου υποχρεωθήκαμε να διπλασιάσουμε το ξενοδοχειακό προσωπικό των πλοίων, παρά την απαγόρευση των μετακινήσεων επιβατών η οποία ίσχυε, αλλά και το μειωμένο κατά 50% πρωτόκολλο επιβατών των πλοίων», προσθέτει.

Ετσι, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις ζητούν από το υπουργείο Ναυτιλίας «την άμεση λήψη των μέτρων ενίσχυσης και αποζημίωσης του κλάδου, τα οποία σας έχουμε προτείνει σύμφωνα με τις παραπάνω επιστολές μας και μέρος των οποίων έχουν αποφασιστεί αλλά δεν εφαρμόζονται». Επίσης ζητούν την πληρωμή των οφειλόμενων μισθωμάτων, την εξόφληση των εταιρειών και την επαναφορά σε μόνιμη βάση του μέτρου της προκαταβολής των μισθωμάτων των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας με την κατάθεση των δικαιολογητικών, όπως ίσχυε.

Να σημειωθεί πως οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις εκτιμούν πως παρά την αναμενόμενη αύξηση της κίνησης μετά την 1η Ιουλίου, τα ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών το 2021 θα είναι χειρότερα σε σχέση με το 2020, ως συνέπεια του διπλασιασμού των τιμών των καυσίμων. Υπολογίζουν δε πως η μείωση των εσόδων των ακτοπλοϊκών εταιρειών το 2020 ξεπέρασε τα 300 εκατομμύρια από τα οποία μόνο τα 36 καλύφθηκαν μέσω των κρατικών ενισχύσεων. Μεταξύ των σχετικών αιτημάτων του κλάδου περιλαμβάνονται η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας λόγω COVID-19, ώστε να καλύπτουν μεγαλύτερο ποσοστό της ζημίας που προκύπτει από την εκτέλεση των δρομολογίων, η αύξηση της διάρκειας των εν λόγω συμβάσεων μέχρι κάλυψης των ήδη εγκεκριμένων κονδυλίων από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, καθώς και η παράταση των χειμερινών συνθέσεων των πλοίων για όσο διάστημα ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή