ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξήθηκαν οι online ασφαλίσεις οχημάτων στη διάρκεια του 2020

ayxithikan-oi-online-asfaliseis-ochimaton-sti-diarkeia-toy-2020-561408343

Τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου σημείωσε την περίοδο της πανδημίας η online ασφάλιση αυτοκινήτου, με το 10,5% των Ελλήνων να αγοράζει την ασφάλεια του αυτοκινήτου διαδικτυακά, σε σύγκριση με το 6% το 2019, καταγράφοντας αύξηση 76%. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Pricefox, της πλατφόρμας σύγκρισης τιμών και καλύψεων για ασφάλεια αυτοκινήτου, βάσει της οποίας την πρώτη θέση είχαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, με το 13,2% να δηλώνει ότι αγόρασε online σε σύγκριση με το 5,2% το 2019, δηλαδή αύξηση κατά 154%. 

Παρόλο που οι online ασφαλίσεις Ι.Χ. επωφελήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το μέσο ποσό που ξόδεψαν οι Ελληνες μειώθηκε κατά 20% και συγκεκριμένα στα 463 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2020, σε σχέση με 576 ευρώ το δεύτερο εξάμηνο του 2019, καθώς οι καταναλωτές περιορίστηκαν στις βασικές καλύψεις, φοβούμενοι τις οικονομικές εξελίξεις λόγω των συνεπειών της πανδημίας. Για την ακρίβεια, 3,4% των καταναλωτών πραγματοποίησε περισσότερες από μία online αγορές ασφάλισης κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2020. Το μέσο ποσό ανά συναλλαγή διαμορφώθηκε στα 213 ευρώ. Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας μόλις το 10,5% των καταναλωτών αγοράζει ασφαλιστικά προϊόντα online και μόνο το 5% από συγκριτικές πλατφόρμες. 

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι αρκετά πιο εξοικειωμένοι με την αγορά ασφαλιστικών προϊόντων online, με κατά μέσο όρο το 35%-50% να αγοράζουν online. Συγκεκριμένα, όσον αφορά την ασφάλιση αυτοκινήτου, σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές αγοράζει online. Στην Ευρώπη οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι διάφοροι aggregators (συγκριτικές πλατφόρμες τιμολόγησης), οι μεσίτες ασφαλίσεων και διάφοροι εξειδικευμένοι ασφαλιστικοί σύμβουλοι έχουν επενδύσει και έχουν εφαρμόσει πολλές ψηφιακές λύσεις που συνδέουν online τους πελάτες με τους παρόχους και τα ασφαλιστικά προϊόντα.

Υπάρχουν πλέον πολλές περιπτώσεις εταιρειών οι οποίες έχουν εισαγάγει καινοτομίες επενδύοντας στην ψηφιοποίηση του κλάδου και με τη χρήση της τεχνολογίας, όπως για παράδειγμα της τηλεματικής, της ρομποτικής και του blockchain, βοηθούν τους καταναλωτές, όχι μόνο να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων, αλλά και να μεγιστοποιήσουν τα επίπεδα ευκολίας, διαχείρισης και εξυπηρέτησης. 

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις συγκριτικές πλατφόρμες τόσο κατά την αναζήτηση πληροφοριών ενόψει μιας αγοράς τους όσο και κατά το τέλος της διαδρομής, αγοράζοντας απευθείας από αυτές για να επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα της online σύγκρισης τιμών. Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι σήμερα σχεδόν το ήμισυ της online ασφάλισης στην Ευρώπη πωλείται μέσα από συγκριτικές πλατφόρμες.

Σύμφωνα με τo Pricefox, «είναι ξεκάθαρο τόσο από την τάση της αγοράς όσο και από τις κινήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών, καθώς και των εταιρειών που προσφέρουν συγκριτικές τιμολογήσεις μέσω πλατφόρμας, πως το μέλλον της ασφάλισης είναι ψηφιακό».