Επενδύσεις στα Βαλκάνια εξετάζει η «Κωτσόβολος»

Επενδύσεις στα Βαλκάνια εξετάζει η «Κωτσόβολος»

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ενδεχόμενο να εισέλθει σε νέες αγορές, πιθανόν στα Βαλκάνια, μετά το βήμα που γίνεται φέτος στην Κύπρο εξετάζει η «Κωτσόβολος», με τη διοίκηση της εταιρείας να εκτιμά ότι με αυτόν τον τρόπο μπορεί να μεγαλώσει. «Εάν η Κύπρος πάει καλά, κάτι που θα φανεί σε ενάμιση χρόνο, θα εξετάσουμε την επέκτασή μας σε άλλες αγορές», ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Γιάννης Βασιλάκος κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της «Κωτσόβολος» για τη χρήση 2020/2021. Την ίδια ώρα απέκλεισε το ενδεχόμενο η εταιρεία να προβεί σε εξαγορές στην Ελλάδα, εκτιμώντας, πάντως, ότι την επόμενη διετία θα υπάρχει ανακατανομή της πίτας, καθώς θα οδηγηθούν σε «λουκέτο» μη βιώσιμες επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα, η χρήση από 1 Μαΐου 2020 έως 30 Απριλίου 2021 έκλεισε με αύξηση πωλήσεων κατά 7,6%, επίδοση η οποία σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας στη μεγάλη αποτελεσματικότητα που είχε το ηλεκτρονικό της κανάλι και ειδικά σε ό,τι αφορά την έγκαιρη παράδοση προϊόντων. Μικρή υποχώρηση κατέγραψαν, από την άλλη, τα κέρδη της επιχείρησης, λόγω του αυξημένου κόστους που προκάλεσε η παράδοση των προϊόντων στο σπίτι, αλλά και λόγω της διαφοροποίησης του μείγματος προϊόντων που οι καταναλωτές αγοράζουν από το ηλεκτρονικό κατάστημα σε σύγκριση με τις αγορές που πραγματοποιούν εντός των φυσικών καταστημάτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες το βράδυ σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της «Κωτσόβολος» Γιάννης Βασιλάκος, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας στη χρήση 2020/2021 διαμορφώθηκε σε 579 εκατ. ευρώ έναντι 538 εκατ. ευρώ στη χρήση 2019/2020. Τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε 20,9 εκατ. ευρώ έναντι 22,4 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2019/2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 43,8 εκατ. ευρώ έναντι 43,6 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2019/2020. Αναφερόμενος στη μείωση των κερδών, ο κ. Βασιλάκος επεσήμανε ότι αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές που ψωνίζουν από το ηλεκτρονικό κατάστημα συχνά επιλέγουν με βάση την τιμή, ενώ εντός του καταστήματος και μέσα από την επικοινωνία με τους πωλητές, ο πελάτης μπορεί να οδηγηθεί σε μια πιο ακριβή επιλογή. «Η πώληση που κάνει ένας πωλητής μέσω του διαλόγου με τον πελάτη είναι 8%-10% υψηλότερη», τόνισε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, η επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα σημαίνει συχνά και αγορά συμπληρωματικών προϊόντων ή τις λεγόμενες «αυθόρμητες αγορές», που αυξάνουν το ύψος της μέσης απόδειξης.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, παρά την περυσινή δύσκολη χρονιά, διαμορφώθηκαν κατά τη χρήση 2020/2021 σε 11 εκατ. ευρώ έναντι 11,4 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2019/2020.

Για την τρέχουσα χρήση προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους 13 εκατ., με τον κ. Βασιλάκο να προαναγγέλλει πολύ μεγαλύτερες επενδύσεις για τις δύο επόμενες χρονιές. Το επενδυτικό πρόγραμμα της χρήσης 2021/2022 περιλαμβάνει τη λειτουργία δύο νέων καταστημάτων στην Ελλάδα, την είσοδο της «Κωτσόβολος» στην αγορά της Κύπρου με δύο καταστήματα στη Λευκωσία και στη Λεμεσό, τα οποία θα ανοίξουν για το κοινό στις 12 Ιουλίου, ενώ ταυτόχρονα θα ανοίξει και το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας στην Κύπρο. Επίσης, θα γίνουν στην Ελλάδα 3 μεταστεγάσεις καταστημάτων και ανακαινίσεις 4 καταστημάτων, με πολλές επίσης επενδύσεις να κατευθύνονται στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας. Στόχος της εταιρείας είναι σε ορίζοντα 5ετίας η αλυσίδα να κατακτήσει μερίδιο 35% της κυπριακής αγοράς, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει το επόμενο διάστημα και σε κατάστημα στη Λάρνακα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή