Στροφή των καταναλωτών στις «έξυπνες» οικιακές συσκευές

Στροφή των καταναλωτών στις «έξυπνες» οικιακές συσκευές

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο υψηλότερο σημείο της τελευταίας διετίας βρίσκεται, σήμερα, η αγορά smart home στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις «έξυπνων» οικιακών συσκευών να ακολουθούν ανοδική πορεία. Με την πανδημία να έχει επιτελέσει βασικό ρόλο στην ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρικές συσκευές, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει και στρέφονται όλο και περισσότερο σε έξυπνες συσκευές προηγμένης τεχνολογίας. 

Eτσι, η αγορά προϊόντων smart home στην Ευρώπη ανερχόταν σε 23 εκατ. συσκευές το πρώτο τρίμηνο του 2021, που συνιστά αύξηση πωλήσεων κατά 25,6% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC), περίοδο κατά την οποία ο κορωνοϊός δεν είχε αρχίσει να εξαπλώνεται παγκοσμίως. Οπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), η αγορά του smart home στην Ευρώπη αναμένεται –σύμφωνα με τους αναλυτές – να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία, προσεγγίζοντας πωλήσεις 210 εκατ. συσκευών το 2025. Η εκτίμηση αυτή μεταφράζεται σε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων «έξυπνων» οικιακών συσκευών κατά 14% την περίοδο έως το 2025. «Η ανάπτυξη των smart οικιακών προϊόντων είναι ορατή σε όλες τις κατηγορίες. Επειτα από ένα –σχεδόν– επίπεδο 2020, τα προϊόντα ψυχαγωγίας βίντεο και οι “έξυπνες” τηλεοράσεις είναι από τους κύριους συντελεστές ανάπτυξης της αγοράς κατά το τρέχον έτος», επισημαίνει η IDC.

Στο μεταξύ, μεγάλη ανάπτυξη πωλήσεων σημειώνεται και στην κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών smart home: ειδικά οι πωλήσεις στην κατηγορία “έξυπνες” ηλεκτρικές σκούπες κινούνται έντονα ανοδικά, δεδομένης και της σταδιακής αποκλιμάκωσης των τιμών τους. Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών, που σχετίζονται με την ψυχαγωγία μέσω βίντεο, έφτασαν τις 10,7 εκατ. μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2021 στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 46,6% και αύξηση 24,9%. Οι «έξυπνες» τηλεοράσεις αντιπροσώπευαν το 79,4% της κατηγορίας, ενώ οι προσαρμογείς ψηφιακών μέσων είχαν μερίδιο κατηγορίας 20,4%. Επιπλέον, οι πωλήσεις «έξυπνων» ηχείων αυξήθηκαν κατά 19,1%, που αντιστοιχεί στη μεγαλύτερη ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας μεταξύ 2020 και 2021. Η Amazon εξακολουθεί να είναι η Νο1 κατασκευάστρια στην κατηγορία, ακολουθούμενη από την Google. Τέλος, ο τομέας του «έξυπνου» οικιακού φωτισμού, της ασφάλειας, καθώς και οι θερμοστάτες, αντιπροσώπευαν πωλήσεις 6,1 εκατ. συσκευών κατά το εξεταζόμενο διάστημα, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 26,7%. Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ, όσον αφορά τις εταιρείες που πρωταγωνίστησαν στην αγορά smart home το πρώτο τρίμηνο του 2021, την πρώτη θέση κατέλαβε η Samsung, ενώ δεύτερη τερμάτισε η Amazon.com. Την τρίτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς «έξυπνων» οικιακών συσκευών κατέλαβε το πρώτο τρίμηνο η Google, με την LG Electronics και τη Sony να ακολουθούν.

Η Samsung συγκέντρωσε τους τρεις πρώτους μήνες του έτους το 12,4% της αγοράς στην Ευρώπη, ενώ Amazon.com και Google κονταροχτυπήθηκαν στην τρίτη θέση, με μερίδιο αγοράς 11,6% καθεμία. Η LG Electronics κατέκτησε την εξεταζόμενη περίοδο μερίδιο 9% των συνολικών πωλήσεων, ενώ η Sony απέσπασε το 4,5%. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή