ΔΗΚΤΗΣ

Προβλέψεις για ανάπτυξη 8% της ελληνικής οικονομίας

provlepseis-gia-anaptyxi-8-tis-ellinikis-oikonomias-561437827

Ενα πολύ ευχάριστο «νέο» έκρυβε η έκθεση της Capital Economics για την Ελλάδα το μεσημέρι της Παρασκευής, καθώς ο οίκος έδωσε την υψηλότερη πρόβλεψη που έχουμε δει έως τώρα στο περιβάλλον των αναλυτών και των διεθνών οίκων φέτος, για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα εκτιμά πως φέτος η ανάπτυξη θα κινηθεί στο εκρηκτικό 8%, πριν μειώσει ρυθμούς στο 2% το 2022. Κατά τον οίκο, η ελληνική οικονομία είναι απίθανο να ανακτήσει τα προ πανδημίας επίπεδα φέτος, ωστόσο επειδή η τουριστική περίοδος θα είναι πολύ αδύναμη, προβλέπει την πλήρη ανάκαμψη του τουρισμού στην Ελλάδα το επόμενο έτος, με βάση την υπόθεση ότι η πανδημία θα έχει τεθεί υπό έλεγχο. Επίσης τονίζει ότι η συνεχής στήριξη της ΕΚΤ θα διατηρήσει χαμηλές τις αποδόσεις των ελληνικών κρατικών ομολόγων και συνεπώς την πορεία της οικονομίας. Οπως εκτιμά, όταν λήξει το έκτακτο πρόγραμμα PEPP, η ΕΚΤ θα δώσει νέο waiver στην Ελλάδα και θα συνεχίσει να αγοράζει ελληνικά ομόλογα μέσω του «κανονικού» προγράμματος αγοράς περιουσιακών στοιχείων.

Καρπούς έχουν αρχίσει να αποδίδουν οι επενδύσεις της Τεχνικής Ολυμπιακής στον κλάδο της ναυτιλίας. Μέσω της θυγατρικής Τ.Ο. Shipping, ο εισηγμένος όμιλος έχει αποκτήσει το 85% ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως επίσης και μειοψηφικές συμμετοχές της τάξεως του 15% σε έξι ακόμα πλοία της ίδιας κατηγορίας. Στο πλαίσιο αυτό, τον επόμενο μήνα πρόκειται να συναφθεί νέο ναυλοσύμφωνο για ένα από τα παραπάνω πλοία, με πολύ υψηλότερο τίμημα, δεδομένου του «ράλι» που καταγράφει ο κλάδος των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων τους τελευταίους μήνες, ως αποτέλεσμα των συνεπειών της πανδημίας στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Ως εκ τούτου, η διοίκηση προσβλέπει σε υψηλότερα έσοδα στο μέλλον από τις εν λόγω επενδύσεις, αλλά αποκλείει νέες επενδύσεις σε πλοία, τουλάχιστον αυτής της  κατηγορίας, λόγω του ότι οι τιμές τους έχουν πλέον «απογειωθεί». 

Σε ισχύ ο νόμος εταιρικής διακυβέρνησης

Από αύριο Δευτέρα 19 Ιουλίου τίθεται σε πλήρη ισχύ ο νέος νόμος για την εταιρική διακυβέρνηση και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς με επιστολή της κάλεσε όλες τις εισηγμένες εταιρείες να προσαρμοστούν όχι μόνο στο γράμμα αλλά και στην ουσία του νέου νομοθετικού πλαισίου, με στόχο να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της νέας νομοθεσίας που θα συμβάλει στην περαιτέρω εδραίωση της εμπιστοσύνης των επενδυτών προς τις εισηγμένες εταιρείες. Μεταξύ των υποχρεώσεων των εισηγμένων πλέον είναι η κάλυψη θέσεων γυναικών στα διοικητικά συμβούλια σε ποσοστό 25% και η εφαρμογή της πολιτικής καταλληλότητας για την επιλογή των μελών του Δ.Σ., του οποίου μάλιστα το 1/3 θα πρέπει να είναι ανεξάρτητα μέλη.

Εργα αναβάθμισης στο ΕΜΠ

Σειρά έργων αξιοποίησης, ανάδειξης και ενεργειακής αναβάθμισης δρομολογούνται στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Συγκεκριμένα, στο Κέντρο Δορυφόρων Διονύσου, ένα από τα κτίρια του ΕΜΠ, προωθείται σειρά έργων με στόχο την ανάδειξή του ως συνεδριακού κέντρου, αλλά και τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματός του. Προς την κατεύθυνση αυτή, στο ακίνητο θα τοποθετηθεί φωτοβολταϊκό σύστημα και θα πραγματοποιηθούν επεμβάσεις θερμομόνωσης και εργασίες εσωτερικής διαρρύθμισης. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 1,3 εκατ. ευρώ που εντάχθηκε, πρόσφατα, σε επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014-2020 και διαθέτει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Στο Κέντρο Δορυφόρων Διονύσου βρίσκεται η Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών.

Ισχυρές ενδείξεις ανάκαμψης στις αερομεταφορές

Γρηγορότερη, σε σχέση με την αρχικά αναμενόμενη είναι η ανάκαμψη του κλάδου των αερομεταφορών στην Ευρώπη, ενώ μένει να φανεί εάν οι μεταλλάξεις του κορωνοϊού θα μπορέσουν να ανακόψουν τη σταδιακή επιστροφή προς την κανονικότητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Eurocontrol, το καλοκαίρι η κίνηση των αεροσκαφών ενισχύεται με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με πέρυσι. Μέχρι τις 12 Ιουλίου ο αριθμός των ημερήσιων πτήσεων ανήλθε σε περίπου 22.260, όταν ξεπερνούσε ελαφρώς τις 17.300 τον Ιούνιο. Οι επιδόσεις, όμως, δεν έχουν βελτιωθεί μόνο τον Ιούλιο έναντι του προηγούμενου μήνα, καθώς είναι κατά 75% καλύτερες συγκριτικά με το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου του 2020. Πού βρισκόμαστε όμως, πάντα σε επίπεδο Ευρώπης, σε σχέση με το 2019; Οι ημερήσιες πτήσεις του πρώτου δεκαημέρου του Ιουλίου αντιστοιχούν στο 62% της κίνησης της προπερασμένης χρονιάς, οπότε η πανδημία δεν είχε εκδηλωθεί.